חשיפת 'כיכר השבת'

כינוס הוועדה בוטל: "רבנים לא יכלו להשתתף"

לרבנים מהוועדה לענייני השבת שתכננו להתכנס מחר כדי לדון בחילולי השבת ב'מתחם התחנה' בירושלים, ציפתה התנגדות מצד דגל התורה • תוך זמן מה הגיעה הודעת הביטול (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראוכברגר וגולדקנופף (צילום: יונתן זינדל ויעקב כהן, פלאש 90)

ועדת הרבנים לענייני השבת בירושלים החליטה לבטל את הישיבה שתוכננה למחר בעניין מתחם התחנה, לאחר שהובן כי מרבית החברים לא יוכלו להשתתף.

כפי שנודע ל'כיכר השבת', מזכירות הוועדה שיגרה בשעה האחרונה הודעה בענין לחברי מועצת העיר החרדים, חתומה על ידי מזכירי הועדה יהודה יברוב ויצחק גולדנקופף.

"נושא מתחם התחנה", נכתב, "עלה על שולחן מרנן ורבנו גדולי ישראל זצו"קל ויבלחט"א גדולי ישראל. עמדתם הייתה ברורה שיש לפעול בכל הדרכים לשמירת שבת כהלכתה במקום זה, ובכל המקומות שיש בהם פרצת השבת".

מכתב הוועדה

כזכור, מוקדם יותר נחשף ב'כיכר השבת' כי יו"ר ועדת הרבנים לענייני השבת זימן ישיבה דחופה למחר, לקראת ישיבת המועצה ביום ראשון שתתכנס לישיבה שלא מן המניין לדיון על מתחם התחנה בעיר.

אלא שלהתכנסות זו צצה התנגדות מכיוונו של יו"ר דגל התורה בעיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר, שכתב לגולדקנופף כי תנועתו מחויבת בכל מקרה רק להחלטות רבניה.

כאמור, לאחר מכן הישיבה בוטלה, ובמקומה ביצעו מזכירי הועדה סבב טלפוני בין הרבנים לשמוע את דעתם.

חברי מועצה חרדים ששוחחו עם 'כיכר השבת', הודו כזכור כי היה קיים בלבול בכל הקשור להצבעות בעירייה ובוועדות בפרשה זו, ולהתנהלות במאבק על סגירת המתחם בשבתות ובמועדי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר