פרסום ראשון

הנשיאה חיות: מדוע לא תבוטל בחירת הרב בן עזרא?

19 שנים של סיוט: שופטי בג"צ, בראשות הנשיאה אסתר חיות, הוציאו צו על תנאי המונע את כניסת הרב שלמה בן עזרא לתפקידו כרבה של מבשרת: "מדוע לא תבוטל תוצאת הבחירות?" (משפט)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב בן עזרא לאחר היבחרו בשנת 2000 והיום (צילום: באדיבות המצלם)

כעשרים שנה מנסה הגאון רבי שלמה בן עזרא להיבחר לתפקיד רבה של מבשרת. לפני 19 שנה הוא נבחר בתמיכת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, אך בג"צ פסל את בחירתו. בשנה שעברה, הרב בן עזרא נבחר שוב, אך יממה אחרי - בג"צ הוציא צו על תנאי שכניסתו תדחה בשלושים יום, לפחות.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשבוע שעבר התקיים דיון בג"צ, במהלכו המדינה ביקשה לדחות את העתירה ולאפשר את כניסתו לתפקיד. אך אמש (שלישי), שלושה שופטי בג"צ, בראשות הנשיאה אסתר חיות הוציאו צו על תנאי וביקשו מהמדינה לנמק מדוע לא תבוטל תוצאות הבחירות.

בהחלטה נכתב: "מוצא בזאת צו על תנאי המורה למשיבים לבוא וליתן טעם מדוע לא תבוטל תוצאת הבחירות לרב עיר במבשרת ציון ותבוטל בחירתו של המשיב 8 לכהן כרב עיר במבשרת ציון".

בעתירה שהגישו עו"ד אשר דל ועו"ד משה שטרייכר, נטען בין היתר כי חברי גוף הבוחר שמונו הם גורמים המקורבים לרב בן עזרא, מה שלמעשה הביא לבחירתו. כמון כן, עלו טענות נוספות, במסגרת העתירה, על תפקודו של הרב.

עו"ד אשר דל הגיב: "בג"ץ הוציא תמרור אזהרה למדינה ולפרקליטות להפסיק להתעלם מניגודי העניינים והקומבינות שמתרחשים בהליכי הבחירות לרבני ערים. מאמין שהצו על תנאי של בגץ יביא להתפכחות הגורמים הממונים ולהתנערות מהניסיונות הבלתי פוסקים למנות הרב בן עזרא לרב עיר במבשרת ציון".

החלטת בג"צ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר