"משמרות צניעות נוסח איראן"

בתי מלון מתחשבים בחרדים; חילונים קיצונים במסע הסתה

במהלך סוף השבוע עוררו שני בתי מלון "סערה" ברשתות החברתיות בעקבות מאמציהם להתחשב בנופשים חרדים, התחשבות שעוררה זעם אצל נופשים חילונים שקראו בעקבות כך: 'להחרים' (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ים המלח. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

במהלך סוף השבוע עוררו שני בתי מלון "סערה" ברשת בעקבות מאמציהם להתחשב בנופשים החרדים, התחשבות שעוררה זעם אצל נופשים חילונים.

ב'ידיעות אחרונות' פורסמו הבוקר (ראשון) תלונות של נופשים במלון 'לאונדרו קלאב' בים המלח, שהתלוננו כי במהלך השבת נערך המלון להגעתם של הנופשים החרדים, באמצעות עובדים גויים שעל עבודתם פיקחו יהודים.

לפי תלונות הנופשים, במהלך השבת עובדי המלון כיסו ביריעות בד חלקים נרחבים, ביצעו הפרדה בבריכה והקימו מחיצות. על שלטים שנתלו ברחבי המלון נכתב כי היום לא תוגש ארוחת צהריים לאורחים, ושהרחצה בבריכה תהיה נפרדת לגברים ונשים. בנוסף, תהיה הפרדה גם בחוף הים.

י. שהתארח השבת במלון סיפר ל'כיכר השבת' כי "החל מהשעה 13:00, בצהרי יום השבת, בוצעו עבודות נרחבות ברחבי המלון כדי להכשיר אותו לקליטת המשפחות החרדיות". לדבריו, "חלק מהעבודות בוצעו ע"י גויים עובדי המלון, אבל כל זה בפיקוח צמוד של מנהלי המלון היהודיים".

י. מעיד כי "העבודות כללו התקנת מחיצות בחוף וברזנטים באזור הבריכה ובלובי וכן בחדר האוכל, וכללו עבודות עם כלי עבודה חשמליים. במלון שהו באותה עת דתיים וחילוניים שהיו עדים לעבודות שבוצעו בעיצומה של השבת".

ממלון לאונרדו קלאב נמסר בתגובה כי "לטובת קבוצה מהמגזר החרדי, ששכרה את כל חדרי המלון לשבוע ימים, נעשו ההתאמות הנדרשות".

בתוך כך, גם במלון 'קרלטון' בנהריה התעוררה סערה לאחר שבית המלון ביקש מהמנויים ומהאורחים להתחשב בקבוצה הדתית שתנפוש במלון.

במודעה שנתלתה נכתב: "אורחים ומנויים שימו לב!!! החל מה-24 ביולי ועד ה-8 באוגוסט יתארחו במלון קבוצה של ציבור דתי. נבקש להיכנס למלון בלבוש צנוע: חולצות עם שרוולים (לא גופיות) ומכנס עד הברך, גברים ונשים כאחד. בימי שבת 28/7 ו- 4/8 חדר הכושר יהיה סגור במהלך היום ויפתח במוצ"ש. תודה על שיתוף הפעולה".

מטעם המלון נמסר בתגובה כי "המלון מכבד את כלל אזרחי ישראל. במלון מתארחת קבוצה דתית ששכרה את המלון. למלון אין שום העדפה ו/או הפליה מגדרית. אין המלון מדיר אף ציבור מבאי שעריו, אלא ביקש להתחשב ברגשות הזולת".

איש השמאל ובעל טור ב'הארץ' אורי משגב, שהקים לאחרונה "קו חם" לדיווחים על מקרי 'הדתה', כתב בעקבות המקרה, בפוסט שהפך לוויראלי: "הנה הזדמנות ללמד לקח את מלון קרלטון נהריה. שבועיים של משמרות צניעות נוסח איראן והדתה לפנים. אני מצפה מחילונים לא להתקרב לקרלטון, לבטל שם הזמנות עתידיות, לתבוע פיצויים אם הם כבר שם".

"אני מחכה לחברות במשק שיודיעו על החרמה מוחלטת ושהן לא מלינות שם יותר אורחים מחו"ל, בדיוק כמו שקרה עם אל על לפני כמה שבועות. בואו נראה להם את יחסי הכוחות. לא תאמינו באיזו מהירות הם יתקפלו. אל תסתפקו בלייק. אנא הפיצו ושתפו בכל הכוח. תודה על שיתוף הפעולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר