סוער בחדרה

זעם: אין אחדות - בגלל "אינטרסים אישיים"

המהלך לאחדות בין הרשימות הדתיות והחרדיות במועצת העיר חדרה לקראת הבחירות הקרובות נכשל. בש"ס מפנים אצבע מאשימה וטוענים כי יש מי שהעדיף טובות אישיות (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בועז ביטון עם נשיא המועצת (צילום: יעקב כהן)

חודשים ארוכים ניסו ראשי המפלגות החרדיות והדתיות בחדרה להביא למהלך של אחדות לפיו יתמודדו מפלגות ש"ס, הבית היהודי ודגל התורה ברשימה מאוחדת, אך המהלך לא צלח.

בחודשים האחרונים התנהלו מגעים קדחתניים לאיחוד הרשימות הדתיות והחרדיות במועצת העיר חדרה. במסגרת מגעי השלום, התקיימה פניה וכן משא ומתן מתקדם לאיחוד הרשימות ש"ס בראשות בועז ביטון, הבית היהודי בראשות אלי בוסקילה, ויחד שבטי ישראל בראשות בנצי נורדמן, אך כאמור המהלך לא יצא אל הפועל.

גורם במו"מ מספר ל"כיכר השבת" כי "היה הסכם כמעט חתום עם טיוטה ראשונית שכבר נחתמה לשלום. לפי ההסכם, נציג ש"ס היה אמור להיות במקום הראשון, נציג הבית היהודי במקום השני ונציג יחד שבטי ישראל במקום השלישי, אך המהלך טורפד".

יצוין, כי במסגרת מגעי האחדות, נוצרה אף פניה ברמה הארצית לסיעת 'זהות יהודית', הנחשבת ליריבה של ש"ס, לגיבוש הסכם לריצה משותפת, אשר נוהל ע"י ח"כ יואב בן צור מש"ס, הסכם שלא הגיע לכדי מימוש.

בועז ביטון אומר ל"כיכר השבת" כי "אני מגיע לציבור בידיים נקיות ואומר: עשינו כל מה שניתן לעשות למען האחדות, אך ברגע האמת התברר לנו כי ישנם שלא חפצו באחדות מלכתחילה והעדיפו את טובתם האישית על פני האינטרס הציבורי".

בנצי נורדמן אומר ל"כיכר השבת" כי "סיעת ישי תמשיך בעזרת ה' לייצג נאמנה את ציבור בוחריה בקדנציה הקרובה. אני מסכים עם דבריו של בועז ביטון לגבי האחדות ואף הייתי עד לפגישות הרבות שניהל עם אנשי הבית היהודי וגורמים נוספים בקהילות התורניות בעיר שלא צלחו".

נורדמן הוסיף: "מכיוון והדברים היו תלויים כאמור בש"ס ובבית היהודי והם לא הצליחו להגיעי לידי גמר מוצלח, חברנו לריצה משותפת עם העיר של כולנו תוך התייעצות עם מרנן ורבנן גדולי ישראל המנחים את צעדינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר