בפתיחת מטה הבחירות

הדיין הגר"י סילמן על 'הפלג': "הכריזו מלחמה בגדולי הדור"

מתקפה ישירה של הגר"י סילמן לקראת הבחירות המקומיות בבני ברק שם מריצים אנשי 'הפלג הירושלמי' מפלגה עצמאית למועצת העיר. הדברים נאמרו בפתיחת מטה הבחירות בעיר (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אבי רבינא, כיכר השבת)

הדיין הגאון רבי יהודה סילמן יצא הערב (רביעי) למתקפה נגד אנשי "הפלג" (עץ) שבחרו להריץ רשימה נפרדת בבחירות המקומיות בבני ברק, זאת בצל האחדות והרשימה החרדית המשותפת לכל הפלגים.

בפתיחת מטה 'דגל התורה' בבני ברק בהשתתפות רבני וחברי הכנסת של התנועה נשא דברים האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן שהרחיב בדבר הצורך לציית לגדולי הדורות בכל דור ודור, אלא שבצל האחדות בבני ברק וההתלכדות החרדית סביב אברהם רובינשטיין לראשות העיר, אנשי "הפלג" מריצים רשימה נפרדת לראשות ולמועצה.

"הציות לגדולי התורה הוטל בדור האחרון בעיקר על כתפי דגל התורה". אמר הרב סילמן והוסיף: "ועכשיו שהתכנסנו כאן לפתיחת המערכה - סוד גלוי הוא שכמה מתוכנו לפני כמה שנים הכריזו מלחמה על גדולי התורה ועל המשמעת לגדולי התורה ובנו לעצמם במה נפרדת והדבר כואב לנו שיש בתוכם גם יר''ש וגם לומדי תורה אבל הם מנצלים כל מערכת בחירות לנסות ולהפגין את כוחם".

"הנה רצוננו הוא בשלום אבל השלום יקום רק אם יבינו שהרוב המכריע של עולם התורה, צועד בדרך רבותינו. וכל מי שכואבת לו פגיעה בכבוד מרנן ורבנן ובראשם ר' גרשון ור' חיים ועמם כל גדולי ישראל, צריך לדעת שאדישות היא הסכנה לחיזוק מגמה זו".

עוד הוסיף הרב סילמן: "מי שמתכונן להצביע בבחירות ג' ולראש העיר היושב עמנו וחושב שבזה שהוא ומשפחתו יצביעו יצא ידי חובה, ידע שזה בכלל לא מספיק, חובה על כל אחד לפעול אצל כל מתפלל בביהכנ"ס, דייר בבנין, ואברך הלומד עמו תורה שיבין ויחוש חשיבות העניין ואם יש למישהו שיבוש בדעות שיעזור לו להפסיק להסתבך בשיטה הפסולה ויאיר לו דרכה של תורה", דברי הרב סילמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר