"נשנה את החלוקה"

ב'יהדות התורה' מעריכים: "נגיע להסכמות ונרוץ במשותף"

"ייקח כמה שבועות, אבל נגיע להסכמות, אף אחד לא ייקח סיכון של החלשת הכוח החרדי בכנסת, זה לא בחירות לראשות עיר, אלו בחירות על גורל הציבור החרדי", כך התבטא ח"כ ב'יהדות התורה' (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גפני ויעקב ליצמן על רקע עצרת בחירות ב-2015 (צילום: יונתן זינדל, ויעקב נחומי - פלאש 90)

יממה לאחר הודעת ראשי הקואליציה על פירוק הממשלה וקיום בחירות מוקדמות בד' בניסן, ה-9 באפריל, ב'יהדות התורה' החלו לעסוק בשאלה של ריצה משותפת או פירוק החבילה והליכה נפרדת של סיעות 'דגל התורה' ו'יהדות התורה'.

בזמן שהפעילים דשים בשאלה המסקרנת של מערכת הבחירות החרדית, ראשי המפלגות כבר החלו לדון בנושא בכדי להגיע להסכמות.

אמש (שני) נפגשו סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני לפגישה ראשונה מאז הבחירות לרשויות המקומיות, בסיום הפגישה סיכמו השניים "על קיום פגישה נוספת בימים הקרובים ולקיום הידברות על מנת להגיע לסיכומים לקראת הבחירות הקרובות שיובאו בפני מוסדות המפלגות ולהכרעת גדולי ישראל".

"זה ייקח כמה שבועות, אבל נגיע להסכמות, אף אחד לא ייקח סיכון של החלשת הכוח החרדי בכנסת, זה לא בחירות לראשות עיר, אלו בחירות על גורל הציבור החרדי", כך התבטא חבר כנסת ב'דגל התורה' בשיחה עם "כיכר השבת".

לדבריו: "נכון, צריך לבצע שינויים בחלוקה, זה יסתיים ב 50:50, חלוקה שוויונית בין הסיעות, למרות שאנחנו יודעים שהליטאים גדולים יותר. אם היינו רוצים ריצה נפרדת - היינו דורשים 60:40, אבל זה לא עומד על הפרק, אנחנו חייבים להיות מאוחדים, לא מדובר בבחירות לראשות עיר, אלו בחירות על גורל הציבור החרדי".

דברים דומים ניתן לשמוע גם מחברי הכנסת של 'אגודת ישראל': "לאף אחד אין אינטרס לשמר את הקרע הפנים חרדי, אף אחד לא ייקח אחריות של ריצה נפרדת. גם אם 'דגל' יעברו את אחוז החסימה - והסיכוי לכך קלוש, מי ייקח את הסיכון של מחיקת 'אגודת ישראל'? בשביל 'אגו' ימחקו שלושה מנדטים חרדים? לא יקרה", אמר ח"כ חסידי.

לדבריו: "אנחנו מבינים שיתכן ונצטרך להגיע לפשרות על החלוקה הפנימית בסיעה, אבל בשביל האחדות והריצה המשותפת של הסיעות - נסכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר