'גזירות החינוך'

חמש הישיבות הוותיקות של ארה"ב תובעות את הרשויות

הישיבות הוותיקות של ארה"ב - תורה ודעת, רבינו יעקב יוסף, תפארת ירושלים, רבינו חיים ברלין וחתן סופר - מצטרפות לארגונים למען החינוך החרדי בתביעה נגד הרשויות (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
היכל ישיבת תורה ודעת (צילום מסך מתוך טוויטר)

חמש מהישיבות הוותיקות של ארצות הברית מצטרפות לארגונים העוסקים בהגנה על החינוך החרדי, בתביעה נגד מחלקת החינוך של מדינת ניו יורק.

התביעה, שהוגשה בבית המשפט העליון של המדינה, טוענת כי מחלקת החינוך מתערבת שלא לצורך במוסדות החינוך החרדי, בכך שהיא בוחנת כל העת את רמת התלמידים ודורשת מהם להשתוות למקביליהם בחינוך הממלכתי.

כדי להיאבק בהתערבות הממשלתית במערכת החינוך, הוקמו ארגונים כמו PEARLS שפועלים בזירה המשפטית לצד הארגונים הוותיקים כדוגמת 'אגודת ישראל באמריקה'.

כעת, מצטרפים לכתב תביעה כנגד מדינת ניו יורק, חמש ישיבות בנות למעלה מ-100 שנים: ישיבת תורה ודעת, ישיבת רבינו יעקב יוסף, ישיבת תפארת ירושלים, ישיבת רבינו חיים ברלין וישיבת חתן סופר.

הרב אבי גרינשטיין מארגון PEARLS, הבטיח: "נעשה כל מה שיידרש, כדי להגן על הערכים הדתיים שלנו ועל מערכת הישיבות. במהלך המאה האחרונה ייצרנו מאות אלפי בוגרים מצליחים, אזרחים שומרי חוק ובעלי משפחות משגשגות. רובם המכריע של הבוגרים ממשיכים להראות את ביטחונם במערכת הישיבות, על ידי רישומם של ילדיהם למערכת זו".

מדובר כעת בהתנגדות רחבה למדיניות מחלקת החינוך, שדורשת כאמור שוויון מוחלט בכל מוסדות החינוך מכל הסוגים.

גם מערכת בתי הספר הקתוליים - להבדיל, הגדולה בהרבה ממערכת החינוך החרדי, הכריזה שלא תאפשר לפקחי מחלקת החינוך להיכנס בתחומיה. בנוסף, קבוצה של בתי ספר נוכריים פרטיים הגישה בשבוע שעבר תביעה דומה נגד הרשויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר