שימו לב

אברך תרם למצ'ינג, ונעקץ במאות שקלים

אברך שתרם אלפי שקלים ל-2 מוקדי מצ'ינג נפרדים נעקץ ע"י אחת המתרימות בחפ"ק, כאשר היא יצאה למסע שופינג יחד עם פרטי האשראי אותם הוא מסר בשביל לתרום (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
תרמית אשראי אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אחרי גל המצ'ינגים שתקף את הציבור החרדי, כעת מגיעים תופעות הלוואי: עיתונאי 'ידיעות ירושלים', רפי פרלשטיין חושף ב'כיכר השבת', כי אחת החסידיות המפורסמות, גבתה כסף מאברך ללא רשותו, ולאחר שמספר האשראי שלו נחשף, אישה הקשורה לחסידות יצאה למסע 'שופינג' עם כרטיס האשראי על חשבון האברך שתרם.

רפי פרלשטיין מספר ל'כיכר השבת': "פנה אלי אברך עם סיפור מדהים, לאחר שתרם כסף עבור מגבית מצ'ינג של אחת החסידויות, הוא גילה להפתעתו, חיוב בכרטיס אשראי מחנות נעליים ירושלמית על סך של כמעט 800 שקל. כשפנה לבעל החנות הנעליים התברר לאותו אברך, כי אישה שככל הנראה הייתה בחפ"ק ההתרמה לקחה את פרטי האשראי שלו, ובחתימה על החשבונית חתמה בשם שלה ונתנה את מספר הטלפון של קו הנייעס של אותה חסידות".

כעת פועלים כדי להוציא צילום ממצלמות האבטחה של החנות, כדי לעלות על עקבותיה של אותה נוכלת. "נגלה מה היא חשבה לעצמה בשנת 2019", אומר פרלשטיין.

בשיחה שקיים 'כיכר השבת' עם אותו אברך הוא מספר: "הנזק שנעשה לו לא גדול, אך אם אנשים יראו שבגלל המצ'ינג, כרטיסי האשראי שלהם חשופים, וכל אחד יכול לצאת למסע קניות על חשבון האשראי, זה יגרום להרבה אנשים להימנע מתרומות, דבר שיגרום נזק אדיר לכל המוסדות".

ש.א הוסיף, כי היה לו מקרה נוסף לאחרונה עם תקלות במצ'ינג, "קרו לי 2 מקרים נפרדים. במקרה הראשון, נתתי הוראת קבע לחסידות מסויימת בסכום של 100 שקל ל-3 שנים, בחודש הראשון אני שם לב כי הם גבו 200 שקל, כשהתקשרתי לברר אמרו לי טעות ומיד יתקנו ויחזירו לי את הכסף, מיותר לציין כי עברו כבר כ-3 שבועות ולא ראיתי את הכסף".

"במקרה השני, התחייבתי ל-600 שקל ב-6 חודשים, כאשר התנאי שלי היה שכל חודש יתקשרו אלי לברר האם החודש הזה אני מוכן לתת את הכסף, להפתעתי, כשבוע לפני החודש ה-2 הם כבר חייבו אותי, מבלי לבקש אישור, ושבוע לפני התאריך המיועד, כשבדקתי עוד את הפירוט אני רואה 2 חיובים, יום אחרי יום, בחנות נעליים יוקרתית בירושלים ע"ס של 379 ש"ח. כשבדקתי עם בעל החנות, התברר לי, כי מדובר באישה השייכת לאותה חסידות, והיא כנראה הצליחה לקחת את מספר האשראי שלי מחפ"ק ההתרמה של החסידות".

'כיכר השבת' ימשיך לעקוב אחרי הסיפור המדובר, ויעלה עדכונים חדשים בעת הצורך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר