על חודו של קול

פינדרוס בחוץ? נציג הליכוד עתר לבית המשפט

מספר 36 ברשימת 'הליכוד' לכנסת, עמית הלוי הגיש ערעור לבית המשפט, שם הביא ראיות המצביעות, לטענתו, כי המפלגה עקפה בקול אחד! את מפלגת 'יהדות התורה' (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מועמד מספר 36 ברשימת הליכוד לכנסת, עמית הלוי, עתר לבית המשפט בדרישה לקבל את המנדט השמיני של יהדות התורה - כך מדווח הערב (רביעי) הפרשן עמית סגל.

העתירה הוגשה ברגע האחרון, לפני תום המועד האחרון לערעורים על תוצאות הבחירות. לפי הדיווח, עמית הלוי מציג ראיות די מוצקות.

סגל מפרשן כי למעשה בגלל חישובי עודפים זה חצי קול, אך בכל מקרה, הוא דורש שהליכוד תעלה ל-36 מנדטים, על חשבון המנדט השמיני של יהדות התורה.

'איש המספרים', מסביר על המנדט ה-8 באולפן כיכר השבת

כזכור, בתום בדיקה מדוקדקת של הקלפיות, ובעקבות עתירות שהגיש נציג אגודת ישראל בוועדת הבחירות המרכזית, אברהם יוסטמן, נקבע כי יהדות התורה תקבל את המנדט השמיני, שהכניס את יצחק פינדרוס לכנסת.

מאות בני ישיבות, התגייסו בתוך זמן קצר, כדי לעבור על אלפי הפרוטוקולים של הקלפיות ברחבי הארץ וועדת הבחירות המרכזית, כדי למצוא קולות אבודים עבור 'יהדות התורה' לאחר אי סדרים רבים שנמצאו בתהליך ספירת הקולות.

פעילי המפלגה הדפיסו את כל הפרוטוקולים של אלפי הקלפיות ברחבי הארץ וכן את התוצאות כפי שפורסמו על ידי ועדת הבחירות, וכך, במשך הלילה, ישבו מאות בני ישיבות במודיעין עילית ועברו על כל קלפי וקלפי, תוך שהם בודקים בעיקר ארבע מפלגות - הליכוד, ש"ס, יהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין.

הרב אברהם ובר, נציג דגל התורה בוועדת הבחירות המרכזית, סביר בראיון לאולפן כיכר כי לא היו זיופים בקלפיות, אך היו בעיות בפרוטוקולים.

עמית הלוי (באדיבות המצלם)

כאשר ממלאים את התוצאות, המפלגה הראשונה היא מפלגת העבודה, לה האותיות "אמת", והמפלגה השניה היא יהדות התורה, עם האות "ג", מה שמביא לרישום בעייתי של קולות מהמפלגה החרדית למפלגת השמאל.

הרב ובר מדגיש כי "אין יד מכוונת", וכי מדובר בתקלות בעבודת הקלדניות. כאשר עולים על חשד לטעות, פותחים את הפרוטוקולים ובודקים, וכך הביאו את המנדט השמיני ליהדות התורה - מנדט שכרגע מוטל בספק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר