לאור המקרים

האיש שנלחם בפגיעות בתוך הקהילה מדבר

צבי גלוק, האיש שנאבק בפגיעות בתוך הקהילה מספר על הפעילות הענפה בישראל ועל החזון האמיתי שלו: "שאוכל לפרוש לגמרי מהתחום כי פשוט לא יצטרכו אותי יותר" (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
צבי גלוק (צילום: יח"צ)

המאבק בהתמכרויות ובפגיעות במשפחה ומחוצה לה קיבל בשנים האחרונות תשומת לב רבה יותר אך עדיין דרך ארוכה לפנינו. אחד מהלוחמים הראשיים בתופעות ותוצאותיהן הוא צבי גלוק מארה"ב, מנכ"ל ארגון 'עמודים', שחרט על דגלו את המאבק בהתמכרויות ובפגיעות חמורות בקהילה.

הארגון שפועל החל משנת 2014 בארה"ב הוקם על ידי הנגיד ר' מנדי קליין ז"ל שנפטר בפתאומיות לפני כשנה מהתקף לב. ר' מנדי קליין היה ידוע בנדיבותו הרבה ובסיועו לטיפול במתמכרים ובמקרי פגיעה בתוך הקהילה. ארגון 'עמודים' מטפל ללא עלות באלפי פניות בשנה. בשנה האחרונה החל 'עמודים' לפעול גם בישראל כשהארגון מקים סניף מסודר עם אנשי מקצוע מקומיים.

גלוק מספר בשיחה עם 'כיכר השבת' על הפעילות של 'עמודים' בישראל כשהוא נלהב במיוחד מהתוצאות. "הפעילות שלנו בישראל התרחבה בשנה האחרונה בצורה מדהימה ואף הכפילה את פעילותה". גלוק מציג בפנינו את הנתונים של השיחות הנכנסות של הארגון שמציגים כפל פעילות בתוך שנה ומדובר ברמה של אלפי שיחות לעזרה.

הסניף בישראל הוקם מלכתחילה תוך מחשבה על בחורי הישיבות והבנות שמגיעות ללמוד שנה בישראל. פעמים רבות זו הפעם הראשונה שהצעיר נמצא הרחק ממשפחתו ופנוי לראשונה להבין את מצבו ולעתים לטפל בנושא הכאוב. בפועל גילו ב'עמודים' שיש להם פניות רבות ממשפחות אמריקאיות של עולים לישראל שנזקקים לעזרה ומתקשים לקבל אותה בארץ בשל פערי שפה ומנטליות.

על פי נתוני 'עמודים ישראל', כ-60% מהפונים לארגון בישראל הן משפחות עולים ורק כ-40 אחוז הם תלמידים צעירים. לנוכח האתגרים אנשי הארגון עובדים במסירות יוצאת מן הכלל, "אנחנו צריכים לכסות את אזורי השעות של ארה"ב ושל ישראל מה שהופך אותנו לעובדים ברוב שעות היממה", אומר גלוק.

הארגון מתמודד עם שתי משימות מרכזיות, האחד הפנייה לטיפול נכון ומקצועי וסיוע במהלך הטיפול וכל מה שסביבו לכאלה שנפגעו ואילו המשימה השנייה והחשובה לא פחות העלאת מודעות לבעיות באמצעות סרטונים נוקבים שמופצים ברשת והרצאות שמוסרים מומחי הארגון בקהילות ובתי ספר. "אנחנו נכנסים לבתי ספר וקהילות חרדיות כי אנחנו פועלים תחת דעת תורה, ומתייעצים עם רבני הארגון בכל צעד ושעל", מדגיש גלוק.

אחד הסרטונים הנוקבים של 'עמודים'

ב'עמודים' מצביעים על כך שבשנה האחרונה הם הכפילו את כמות אירועי ההסברה בישראל בקרב קהילות ובתי ספר, "אנחנו נותנים חשיבות רבה מאד למניעה", אומר גלוק בהתלהבות, "המטרה הסופית שלי היא לצאת מהתחום, לא כי יימאס לי אלא כי פשוט לא יצטרכו אותנו יותר. ככל שתהיה יותר מניעה נצטרך לעסוק פחות פחות במקרים שכבר קרו", הוא מוסיף.

גלוק מסביר, כי הרעיון הוא גם ליצור מודעות ולהפנות את הנזקקים הלאה לארגונים נוספים. "ברור שאנחנו לא חושבים שאנחנו יכולים לטפל בכולם יחד, אנחנו יוצרים את המודעות לבעיות וזה כבר חלק מהפתרון. את השאר אנו יוצרים באמצעות שותפויות עם ארגונים נוספים, דבר שגדל אף הוא מאד בשנה האחרונה".

את סרטון הוידאו החדש האחרון של 'עמודים' בו ניתן לצפות בכתבה, הפנו בארגון גם לדוברי העברית כשהם מוסיפים לו לראשונה כתוביות בעברית, "המטרה שלנו היא להגיע לקהלים רחבים ככל הניתן מתוך תקווה אמיתית להגיע ליום הזה בו לא יזדקקו לנו בכלל", אומר גלוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר