בראיון ל'כיכר השבת'

אשת האברך שנדקר: "מבינה עכשיו מה זה 'שלא עשני גוי'"

נילי לביא, רעייתו של הרב גבריאל שנפצע קשה בפיגוע הדקירה בערב שבת, כשהלך לרובע המוסלמי בעיר העתיקה, מספרת בשיחה ל'כיכר' על רגשותיה ומתארת מה אירע לה מאז הפיגוע • מיוחד (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז באייר תשע"ט | 01.06.19
גילי לביא ופצוע הפיגוע, הרב גבריאל לביא (צילום: חדשות 12, צילום משפחתי)

לאחר השיפור שחל במצבו של גבריאל לביא (49), האברך מ'שובו בנים' שנפצע באורח קשה בפיגוע הדקירה ביום שישי ב'שער שכם', מספרת אשתו נילי, בשיחה ל'כיכר השבת', על תחושותיה ועל רגשי הכרת הטוב לקב"ה, ואומרת: "יש משמעות אחרת כשאני מברכת 'שלא עשני גוי'.

חשוב לציין, כי למרות השיפור המדווח, מפצירים בני המשפחה בציבור להמשיך ולהתפלל להחלמתו המלאה של גבריאל בן אינס, בתוך שאר חולי ישראל.

במה מתבטא השיפור במצבו של גבריאל, אנחנו שואלים תחילה את רעייתו של הפצוע, וזו משיבה: "שהוא מתחיל להגיב. כשמורידים לו את המינון של תרופות ההרדמה, הוא מתחיל לזוז. הסכין חדרה לו אל תוך עמוד השדרה, וזה ממש נס שהוא עכשיו מזיז את הידיים והרגלים".

מבחינת הרופאים, הוא עדיין נחשב בסכנת חיים?

"כן. כל עוד שהוא מטופל במחלקת טיפול נמרץ - הוא בסכנה".

מחוץ לטיפול נמרץ, בו מאושפז גבריאל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מתי הילדים שלכם שמעו על הפיגוע, על מה שקרה לאבא?

"יש לנו ארבעה ילדים, שתי בנות ושני בנים. הבנים שמעו על זה בתלמוד תורה, עובדת סוציאלית שוחחה עם הרבנים בחיידר, והם כבר דיברו עם הבנים. בת אחת שלנו נשואה; הבת הקטנה שמעה על זה בבית הספר".

מדוע גבריאל צעד ב'שער שכם' בשעה שש בבוקר?

"הוא התפלל שחרית ליד הבית, סמוך לשכונת מאה שערים, ומשם הלך ל'כולל' של 'שובו בנים' בו הוא לומד, שנמצא ברובע המוסלמי שבעיר העתיקה. בעלי לומד גם בלילה, ב'כולל חצות', וגם בכולל יום".

רגעי הפיגוע הקשה (צילום: דוברות המשטרה)

נילי לביא מדגישה: "חשוב לי להוסיף שאנחנו מודים לבורא עולם על הכל, וכמובן גם לצוות הרפואי שהיה איתו מהרגע שזה קרה. לדעתי, התורה הגנה עליו. זה פשוט נס".

"פשוט קיבלנו אותו במתנה. הרופאים אפילו ציפו שהערב הוא ישוחרר מטיפול נמרץ, וכבר נוכל לדבר איתו. עד כדי כך. הילדים היו בשבת אצל חברה שלי, הם עדיין לא ראו אותו; אני לא יכולה להראות להם אותו כשהוא במצב כזה".

בסיום הראיון ל'כיכר השבת', מצהירה גב' לביא: "נמשיך ללכת בדרך הזו (בשער שכם). זה שלנו, לא נוותר. כשהיום בבוקר בירכתי 'שלא עשני גוי', זה תפס פתאום משמעות אחרת: הערבי בא להרוג את בעלי, מאחורי גבו, ואנחנו מה רוצים? רק להגן על עצמנו".

  • סייע בהכנת הכתבה: חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר