קבלת שבת - ב-17 מוקדים

סדרת מחאות בערד: במוצאי שבת - איכה וקינות על הכביש

בחסידות גור החליטו על סדרת מחאות בעקבות פינוי בית הכנסת בעיר ערד. בליל שבת - קבלת שבת ברחוב ב-17 מוקדים; במוצאי שבת - ליל תשעה באב, קריאת קינות ו'איכה' ברחובה של עיר (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מחאה נגד חילול בית כנסת בערד. ארכיון (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון ב"כיכר השבת": בעקבות פינוי בית הכנסת שהוקם במקלט ציבורי בעיר ערד, בחסידות גור לא מסתפקים במחאה השקטה שערכו והערב (רביעי) הוחלט על סדרת צעדי מחאה נוספים.

כפי שדווח בתחילת השבוע ב'כיכר השבת',אנשי העירייה בליווי כוחות משטרה הגיעו למקלט ופינו ממנו את החפצים השייכים לבית הכנסת, אברכי גור עמדו בסמוך וקיימו עצרת מחאה שקטה. מחר (חמישי) צפויים הכוחות לשוב ולסיים את הפינוי, וזאת למימוש צו בית המשפט שניתן לפינוי בית הכנסת.

כאמור, הערב הוחלט על עריכת מחאה נוספת נגד פינוי בית הכנסת על-ידי העירייה.

"כיכר השבת" עם הלו"ז המלא לסדרת המחאות בפרסום ראשון.

בליל שבת קודש, כל השטיבלאך בעיר ערד יקיימו קבלת שבת מחוץ לבית הכנסת. מדובר על 17 שטיבלך ברחבי העיר, מתוכם רק 6 שטיבלך נמצאים במבנים והשאר, לטענת החסידים, נמצאים בתת-תנאים.

במוצאי שבת, ליל תשעה באב, יתאספו חסידי גור, תושבי העיר ערד, ב-6-7 מוקדים, לאמירת איכה וקינות ברחובה של עיר, ובעיקר במוקד בו פונה בית הכנסת ברחוב עפרוני.

גורם בכיר בחסידות גור אומר ל'כיכר השבת' כי "זו שכונה שאין בה שום בית כנסת וראש העיר של לפיד לא נותן בית כנסת". לדבריו, "זו לא הפגנה, אלא עצרת תפילה ומחאה, הכל ברישיון המשטרה".

הגורם מוסיף וטוען כי הם ניסו לנהל מגעים בדרכי שלום מול העירייה, אך ללא הצלחה.

יצויין כי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הוחתמו הערב (רביעי) על מכתב חריף נגד תופעת פינוי בתי כנסת ברחבי הארץ, וזאת בין היתר לאור המתרחש בערים ערד ובית שמש.

בפתח מכתבה על הרס בתי הכנסת, המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', כותבים חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל: "על דבר בשורות קשות כי באו, הרס ופגיעה ועקירה של בתי כנסיות והיכלי תפילה במקומות שונים בארצינו הקדושה - היה דווה ליבנו, ובאנו בשורות אלו להביע כאב עצום ולהשמיע מחאה נוקבת, על חילול הקודש וביטול מקומות של תורה ותפילה בראש חוצות.

"בימים אלו בהם מקוננים ואבלים שלומי אמוני ישראל על חורבן בית מקדשנו ותפארתנו, פוגעת חלילה יד אחים - ביוזמת ובחסות גורמים מימסדיים שונים ב'מקדשי מעט' - 'אלו בתי כנסיות ובתי מדרשות', בביזוי ובאי כבוד, ואוי לנו שכך עלתה לנו בימינו.

"נחפשה דרכינו ונחקורה על מה עשה ה' ככה - ונשובה עד ה', לכבד מקדשי מעט ולירא ממי ששיכן שמו בהם, לרומם בקרבנו קדושת בתי כנסיות ובתי מדרשות, לא לדבר בהם דברים בטלים וגרוע מהם, חלילה, רק שיהיו מקום לתורה ולתפילה ולעבודת ה' ולחינוך הבנים.

"ולכל מי שידם במה שנעשה או בתוכניות שמבקשים לעולל; או מי שביכולתם לתקן או למנוע, נקרא מעומק הלב לתקן את שכבר עוות ולמנוע את שעתיד להיות, חלילה, והשם יתברך יעזרנו על דבר כבוד שמו, וישוב שבות עמו בבניין בית מקדשנו ותפארתנו במהרה בימינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר