בתמורה ל"מנדט"

דיווח: הדרישה של אלי ישי מ'יהדות התורה' - שר בממשלה

אלי ישי לא אמר נואש ומנהל מו"מ מול 'יהדות התורה', כך מדווח ב'ישראל היום'. לטענתו, הוא יכול לגרום לכך שמפלגת 'נעם' תתמוך בהם ובכך להוסיף מנדט למפלגה. בתמורה הוא דורש תפקיד שר (חרדים)

אלי ישי (צילום: Yehuda Haim/Flash90)

למרות שנעלם מהנוף הפוליטי ובפרט במהלך הגשת הרשימות לקראת הבחירות לכנסת שייערכו בעוד כשלושה שבועות, אלי ישי, יו"ר 'יחד', עדיין לא אמר נואש ובימים אלה מנהל משא ומתן מול אנשי 'יהדות התורה', כך מדווח הבוקר (שני) יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

לפי הדיווח, אלי ישי טוען כי ביכולתו להשיג מנדט שלם עבור 'יהדות התורה'. לטענתו, הוא יכול לגרום לכך שמפלגת 'נעם' לא תתמודד בבחירות ותביע תמיכה ב'יהדות התורה' ובכך יוסיך כ-30 אלך מצביעים למפלגה האשכנזית.

ומה התמורה שהוא דורש? יהודה שלזינגר מדווח כי אלי ישי דורש כי במשא ומתן הקואליציוני, 'יהדות התורה' תדרוש תפקיד שר בממשלה, עבורו.

אלא שב'יהדות התורה' סבורים כי מדובר מקסימום ב-19 אלף קולות ולא במנדט שלם, אך למרות זאת במפלגה מנהלים את המגעים, כאשר הם מצפים להתחייבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יירתם לעניין. לפי הדיווח, גפני וליצמן עדיין לא מצאו זמן מתאים לתיאום הנושא מול נתניהו זאת כאשר יש ב'יהדות התורה' מי שסובר כי אלי ישי צריך לפנות בעצמו לנתניהו כדי לשריין לעצמו תפקיד שר עבורו, דרך 'יהדות התורה'.

עוד מדווח שלזינגר כי בסביבתו של אלי ישי טוענים כי תמורת תמיכתו ב'יהדות התורה' בבחירות הקודמות הובטח כי אם המפלגה תקבל שמונה מנדטים, אלי ישי יתמנה לתפקיד שר, אך ב'יהדות התורה', כך הם טוענים, לא לחצו על נתניהו בעניין.

הפעם, מדווח שלזינגר ב'ישראל היום', אנשי ישי דורשים הצהרה פומבית של 'יהדות התורה' להסכם ביניהם. לדבריהם, אלי ישי מעוניין לחזור לממשלה כדי לבנות את עצמו מאפס.

ממפלגת נעם נמסר בתגובה: "לא דובים, לא ישי, לא ג' ולא יער".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר