צפו

באו בשביל הסגולה: מדוע בוני הסוכה לרבם נאלצו להמתין?

זה הפך כמעט למנהג של קבע: בחורי ישיבות מפוניבז' ומיר המגיעים לבנות את סוכתו של הגר"א דויטש, כסגולה לזיווג. אלא שהפעם, הם נאלצו להמתין בסבלנות - עד שיסיים את לימודו. צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בחורי ישיבת פוניבז' המצפים לזיווגם מגיעים מדי שנה לרחוב בן זכאי 45 בבני ברק, כדי לסייע לבניית סוכתו של הגאון רבי אשר הכהן דויטש, מראשי ישיבת פוניבז', המתגורר במקום.

אמש (שלישי), מוצאי יום כיפור, באו הבחורים כשבכוונתם לקיים את ה"יילכו מחיל אל חיל" שנאמר על בניית סוכה במועד זה,אך הרב היה שקוע בלימודו והם נאלצו להמתין בסבלנות עד שיפסיק.

אחד מהנוכחים במקום מספר ל'כיכר השבת' בהתרגשות: "היה זה מחזה מרהיב. הרבה בחורים מגיעים כשלוש שעות אחרי הצום, כדי לבנות לראש הישיבה את הסוכה, וכבר ידוע בעולם הישיבות שזו סגולה למציאת זיווג. השנה, הגיעו הבחורים כהרגלם, אך ראש הישיבה ישב בביתו והיה שקוע בלימוד".

"הבחורים היו מהופנטים למראה לימודו של הרב, המתינו זמן רב עד שיסיים ורק אז החלו לבנות את הסוכה".

(ארכיון)

יצוין, כי בשנים האחרונות ישנם בחורים רבים שהגיעו לבנות את הסוכה לרבם, וזכו לזיווג באותה השנה. כך אירע לפני שנה, כאשר שני אחים שעזרו בבניית הסוכה, התארסו בהפרש זמן קצר מאוד זה מזה.

מקור הסגולה ידועה לרבים ממרן הגראמ"מ שך זצוק"ל, שהבחורים שבנו את סוכתו זכו בזיווג במהלך השנה החולפת, פעמים אף ימים ספורים לפני סוף אותה שנה.

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר