לאחר ייסורים קשים

האבא הרחום של הבחורים: הרב שמואל פרידמן זצ"ל

הרה"ג ר' שמואל פרידמן, ראש ישיבת 'בני ראם', נפטר במהלך השבת לאחר שנים של סבל וייסורים. המנוח הותיר אחריו 16 צאצאים שאת חלקם הספיק להשיא בשנים האחרונות (בד"ה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב שמואל פרידמן ז"ל (צילום: משה איטח)

לאחר שנים של חולי, בשבת אחר הצהריים נדם ליבו של המחנך הדגול, הרה"ג ר' שמואל יהודה פרידמן, כשהוא בן 64 בפטירתו, הותיר אחריו 16 ילדים בלי עין הרע שאת חלקם עוד זכה להשיא בחייו.

המנוח נולד להורים צדיקים, אב ניצול שואה ואמא ילידת ירושלים, שהקימו מהעפר משפחה לתפארת. בבחרותו למד בתלמוד תורה ובישיבה ליטאית ובהמשך הגיע לישיבה בתפרח.

בישיבה בתפרח, הוא התקרב למי שהיה ראש הישיבה הגאון רבי יעקב פרידמן (אין קשר משפחתי), והוא היה לתלמיד מובהק בכל דרכיו ומעשיו היה קשוב לרחשי ליבו של רבו הגדול.

לאחר חתונתו, התגוררו ר' שמואל ורעייתו בירושלים ומכריהם מאותה התקופה מספרים: "כי ביתם היה סמל ולדוגמה לאהבת אדם ולהכנסת אורחים".

לפני קרוב לשלושים שנה, הוא נקרא לדגל, רבו הרב פרידמן החליט לפתוח ישיבה במושב החרדי-דתי בני ראם, שהיה מורכב מתימנים, דתיים ומעט חרדיים.

המנוח ורעייתו הגיעו למושב ועשו בו מהפכה של ממש, הישיבה נהייתה מרכז המושב והתושבים קיבלו אותם כאבא ואמר של היישוב.

לפני 12 שנים, גילו למנוח מחלת לב נדירה ומאז הוא הסתובב כשהוא מושתל לב, אך דבר זה לא הפריע לו להמשיך ולהרביץ תורה בתלמידיו ולשמש להם דוגמה חיה לאיך יהודי מתנהג במצבים כאלה.

אנשי המושב אומרים ל'כיכר השבת': "הרב שמואל, היה תלמיד חכם, איש משפחה מאוד מסור. הם גרו ליד הישיבה כל שבת אכלו על שולחנם כעשרה בחורים שהרגישו חלק אינטגרלי מהבית הגדול שהקים ביחד עם זוגתו"

תלמידיו מספרים, כי הוא היה להם אבא במלוא מובן המילה, הם הרגישו חובה וצורך לשתף אותו בכל מהלך חייהם והוא קיבל הכל תמיד בהבנה.

ההלוויה תצא הערב בשעה 23:00 משמגר לכיוון הר הזיתים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר