פסק הלכה

מי שמגיע להתפלל בכותל צריך לקרוע בגדו?

הכותל המערבי נפתח היום מחדש למתפללים והעלה את השאלה ההלכתית הבאה: האם כל המתפללים שלא היו במקום שלושים יום אכן צריכים לקרוע את הבגד? הרב אלעזר שטרן עונה (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |

אחרי תקופה שלא אישרו כניסה לתפילה ליד שריד בית מקדשנו למעט לתושבי העיר העתיקה, הכותל המערבי נפתח היום (שלישי) מחדש למתפללים הרבים, בכפוף להגבלות שונות.

הגאון רבי אלעזר שטרן, חבר בד"ץ קהילות וממומחי הכשרות הנודעים ענה לשואלים כי הם חייבים בקריעה, כפי ההלכה הפסוקה בשולחן ערוך".

"אלא שהרוצה לפטור את עצמו יש בזה עצה שיקנה את הלבוש שלוו במתנה לחבירו, וחבירו ייתן לו רשות ללבוש, אבל לא לקרוע".

הרב הוסיף כי "דרך ההקנאה הוא, או ע"י הגבהה - ובאם לבוש בבגד, יכול להקנות בקניין סודר, והיינו שהקונה ייתן סודר [בגד או כלי] שלו עבור שהמקנה יגביה ויקנה את בגדו בקניין סודר זה".

לשואלים סיפר הרב שטרן, "אני ראיתי כמה פעמים אנשים שקורעים, ובעיקר, אנשים שבאים מחו"ל. אבל גם אנשים מהכא בעלי הלכה".

הגר"א שטרן (ללא קרדיט)

"וכנראה שבעלי הלכה שלא קורעים עשו את הפתרון הזה, אלא שזה לא ניכר לרואה מן הצד, או שהם רגילים במקום, ואמנם כתוב "אחד לל' יום", יש סברא שמי שרגיל, ורגיל בנסיעות, ל' יום הם לאו דווקא ממש".

לסיום, בהתייחסות אקטואלית פסק, "אבל עתה שלא היו יכולים להגיע, ובפרט בזמנים הרגילים בחוה"מ שרגילים להגיע, מסתבר שצריך לקרוע, או לעשות עצה הנ"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות