פרסום ראשון

'יהדות התורה' פנו לדרעי נגד גרינברג: "תחושה של רדיפה"

ראשי 'יהדות התורה' בפתח תקווה, פנו במכתב חריף לשר הפנים אריה דרעי, בעקבות התנהלותו של ראש העיר רמי גרינברג כלפי בתי כנסת בעיר: "תחושה קשה של רדיפה, השפלה והתנכלות" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר רמי גרינברג והשלט המסעיר (צילום: Roy Alima/Flash90, פתח תקוואי - חדשות פ"ת)

פרסום ראשון: ראשי 'יהדות התורה' בפתח תקווה, אליהו ברוכי וישראל פרידמן, פנו במכתב חריף לשר הפנים ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי, זאת בעקבות התנהלותו של ראש העיר רמי גרינברג כלפי בתי כנסת בעיר בימים האחרונים, תוך מדיניות של איפה ואיפה מול מוסדות שאינם מוסדות דת.

"אנו פונים אליכם בזאת לאחר שבשבוע האחרון, עם התפרצותו המחודשת של נגיף הקורונה, בני הציבור החרדי בעיר עדים למרבה הצער להתנהלות בריונית בוטה ומקוממת במיוחד של ראש עיריית פתח תקווה, עו"ד רמי גרינברג, כלפי בתי הכנסת ומוסדות הדת בעיר", פתחן נציגי 'יהדות התורה' את מכתבם.

עוד כתבו ותיארו כי "בשבוע האחרון סבב גרינברג בין בתי כנסת ומוסדות נוספים המשרתים את הציבור החרדי במרכז העיר פתח תקווה והורה על סגירתם המיידית, לאחר שהתברר כי שהה בהם תושב חולה קורונה. זאת בעוד בנוגע למוסדות אחרים, קניונים ועוד, המשרתים את הציבור הכללי, שאף לגביהם פורסם כי שהו בהם חולי קורונה, לא נעשה דבר".

בית הכנסת זכר חיים פ"ת והשלט של העירייה (צילום: פתח תקוואי - חדשות פ"ת)

"נוסף על כך", כתבו נצידי יהדות התורה והוסיפו כי "בפתחי המוסדות נקבעו שלטים בולטים המודיעים כי 'המקום סגור עקב חשש לקורונה' - דבר שלא נעשה כמוהו במקומות אחרים או בערים אחרות. בפתח הגימנסיה העברית בירושלים למשל, שם התגלו כ-100 תלמידים חולים, לא העלה איש בדעתו להציב שלט כזה".

"על רקע זאת אנו מבקשים לברר: האומנם בסמכות ראש העיר או מי מטעמו לנהוג כך?", תוהים הנציגים החרדים.

לסיום מכתבם, הם כותבים כי "לצערנו, המגמה הפסולה ברורה וזועקת, ומשרה בקרב התושבים תחושה קשה של רדיפה, השפלה והתנכלות, זאת נוסף לעצם הפגיעה הקשה שבסגירת מוסדות החיוניים כל כך לאורחות חייהם".

אחד מבתי הכנסת שהיו בעין הסערה – הוא בית הכנסת לומז'ה שנסגר בהוראת ראש העיר רמי גרינברג.

אלא, שכיוון ומבחינת בריאותית כבר היה ניתן לפתוח את בית הכנסת, הודיעו הגבאים בערב שבת האחרונה כי בשבת ייערכו במקום תפילות, בניגוד להנחיותיו של ראש העיר.

המכתב לשר דרעי

באמצע התפילה הגיעו פקחי העירייה על מנת להוציא את המתפללים ולסגור את המקום.

ד"ר אוריאל לוינגר, המכהן כמנהל המחלקה הפנימית במרכז הרפואי "לניאדו" ובמקביל גם מנהל שם את מחלקת הקורונה, ממתפללי בית הכנסת יצא אל הפקחים והודיע להם כי אין להם מה לחפש במקום. הפקחים החלו להתעמת אתו, לאחר שדרש מהם צו המורה על סגירת בית הכנסת ולא היה בידם, נעלמו הפקחים מהמקום.

תגובת עיריית פתח תקווה למכתב לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

כזכור, בתחקיר שביצע איש התקשורת בני רבינוביץ ופורסם ב'יתד נאמן', עולה כי גרינברג סגר על מנעול ובריח ועם שרשראות ברזל ושלטים ענקיים שלושה בתי כנסת ומדרש בעיר, לאחר שאדם שנדבק בקורונה התפלל בהם בשבוע שעבר, ולמרות שכבר חלף למעלה משבוע מאז התפלל האברך בבתי כנסת אלו, כך שאין כל שום חשש ולו הקטן ביותר להימצאות הנגיף על גבי משטחים לאחר זמן כה רב, הרי שרק בימים האחרונים בוצע במקום חיטוי, ועדיין בתי הכנסת נותרו סגורים, עד שגרינברג יחליט מתי לפתוח אותם.

ראש העיר רמי גרינברג (צילום: Roy Alima/Flash90)

מלשכת ראש העירייה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "בפ"ת יש למעלה מ-500 בתי כנסת, ולמעט 2 בתי כנסת שבהם נתגלו חולי קורונה, אף אחד מהם לא נסגר. לצערנו, הנוכחים בבתי הכנסת שבאו במגע עם החולים לא נכנסו לבידוד כפי שמורות ההנחיות בנושא. בתוך כך, כדי למנוע התפרצות והדבקה נוספת, מנהלי בתי הכנסת התבקשו לסגור את המקומות ולוודא כי אלו שבאו במגע עם החולים נבדקים בהתאם, זאת בדומה לפעילות שנעשית מול בתי ספר שבהם מתגלים חולים ובמוסדות ציבור אחרים".

"נציין, כי בסמוך לאותם בתי כנסת שנסגרו, ישנם בתי כנסת נוספים אשר משתייכים גם הם למגזר הליטאי ונשארו פתוחים. כך, שרק בתי הכנסת שבהם ביקרו חולי הקורונה נסגרו. כל ניסיון להציג את פעולות הרשות באופן בררני, הינם פופוליזם זול של חברי מועצה מתוסכלים אשר נמצאים באופוזיציה העירונית".

"בתי הכנסת לא באמת מעניינים את אותם חברי מועצה, שכן, אם נפרק את הדברים נגלה כי הקרבה האישית לעמותות השונות, הן אלו שמניעים את אותם חברי מועצה לפעול על חשבון בריאות הציבור. מדובר בעמותות שבעבר היו מקבלים כספים רבים מהעירייה והיום סדרי העדיפויות השתנו - העירייה משקיעה בנושאים חיוניים לתושב ולא למקורב כזה או אחר כמו שהיה נהוג בעבר. בניגוד לעסקנים אשר דואגים למקורבים, ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד דואג לכל הציבור באופן שוויוני ונותן מענה מתאים לכל צורך שעולה. עובדה זו מוציאה את אותם חברי מועצה משלוותם ומביאה אותם לנגח את ראש העיר בכל הזדמנות".

לדברי גרינברג, "אם באמת בריאות הציבור היה מעניינם, הם היו דורשים את סגירת המוסדות כפי שקורה בערים באחרות. בניגוד לתסכול של חברי המועצה מהאופוזיציה, הציבור אכן מבין את המהלכים שנעשים בנושא ומברך על כך. נציין בהקשר זה, כי בחלק מן המקומות שנסגרו, התגלו במוצאי השבת האחרון חולים נוספים אשר ככל הנראה נדבקו. אלמלא העירייה לא הייתה סוגרת את המקומות, ייתכן שהיום היינו מתמודדים מול התפרצות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר