מייסד ארגון 'אקשיבה' • ריאיון

ספר מרתק, אתר אגדי, וכעת גם צ'אט לייב - 'אקשיבה'

לאחר שהוציאו לאור את הספר 'אקשיבה' כהמשך לאתר 'אקשיבה', הם יוצאים כעת במיזם חדש - ייעוץ חינם באונליין עם צוות המשיבים המקצועי של ארגון אקשיבה (ריאיון)

אילוסטרציה (צילום: באדיבות המצלם)

אין היום אדם בציבור החרדי שלא מכיר את ארגון אקשיבה. אקשיבה הוקם רק לפני חמש שנים, וכבר התייצב בחזית הסיוע בכל מקרי המצוקה.

עיקר פעילותו של ארגון אקשיבה היא המענה לשאלות באתר אקשיבה, שמאפשר לכל אחד לשלוח שאלה, מצוקה או קושי שהוא מתמודד עמם, ולקבל תשובה מפורטת וחכמה מצוות המשיבים המקצועי באתר.

צוות המשיבים מונה נכון להיות כ-70 רבנים, מטפלים בעלי הכשרה, אנשי חינוך מוכרים ועוד – משקיע זמן יקר כדי לכתוב תשובות יפהפיות ומפורטות לכל פונה. חלק קטן מהשאלות הללו, כשליש בערך, מתפרסם באתר אקשיבה כדי לסייע לשואלים שנתקלו בקשיים דומים.

כעת לרגל השקת המיזם החדש, יצאנו לריאיון קצר עם הרב מיכאל נכטילר, יו"ר הארגון.

יו"ר ארגון אקשיבה הרב מיכאל נכטילר (באדיבות המצלם)

מהם תחומי הפעילות של ארגון אקשיבה?

מעבר למענה באתר, יש מענה נרחב שאינו מפורסם כאמור, בשלל ערוצי אקשיבה. בנוסף, אנו פועלים להרחיב את מעגלי המענה שלנו, בין היתר על ידי הוצאה לאור של ספר איכותי שנמכר בעותקים רבים מאוד, הפקת ערבי עיון להורים ומחנכים והשתתפות במיזמים חברתיים נוספים.

ספר בקצרה על המיזם החדש? מהו בדיוק?

"לפני כשבועיים יצאנו לדרך עם המיזם החדש – צ'אט לייב באתר.

פלטפורמת הצ'אט מאפשרת לפנות ישירות לאחד מצוות המשיבים של האתר, ולהתכתב עמו באופן ישיר אך אנונימי לחלוטין.

כדי לפתוח בשיחת צ'אט יש להיכנס לאתר אקשיבה בשעות הפעילות, וללחוץ על בועת הצ'אט הירוקה בתחתית החלון".

שעות הפעילות? מה הכוונה? איזה שעות?

תראה, הרבה אתרים מפעילים מערך של צ'אט רובוטי, ובמקרים מסוימים צ'אט חי, אך 'מאחורי' הצ'אט יושב מזכיר או נציג שירות לקוחות שמקבל את הפנייה. במקרה שלנו אין לנו אפשרות להושיב סתם מזכיר מאחורה, ואנו צריכים להושיב משיבים מקצועיים ומנוסים.

חלק מעקרונות הארגון הוא לא לזהות את המשיבים בשמם, אלא להשאיר גם אותם אנונימיים. אך למעשה מדובר באנשי מקצוע מהשורה הראשונה בציבור החרדי! מהם רבנים, מטפלים מקצועיים, אנשי חינוך מוכרים, חלקם בעלי מוסדות וארגונים משלהם, ורובם ככולם מנהלים סדר יום עמוס ביותר של טיפולים, פגישות, הרצאות ועוד, וכמובן סידורים אישיים ככל אדם. לבא ולהקדיש שעות שבועיות כדי להיות זמינים בצ'אט זו משימה כמעט בלתי אפשרית. אך בסופו של דבר המשיבים הוכיחו שוב את נכונותם לתרום ולסייע לציבור על חשבון זמנם הפרטי. אותי אישית זה ריגש מאוד, ורק בזכותם התאפשר לנו להקים את המערך הזה.

אך מסיבה זו הצ'אט לא יכול להיות פעיל כל הזמן, ולכן הוא פעיל רק בשעות 18:00 עד 00:00 בימים א-ה. אנו שואפים בהמשך להרחיב את שעות הפעילות עוד.

למה בכלל צריך צ'אט? מה זה נותן?

שואלים רבים ציינו בפנינו במהלך שנות הפעילות, שהיה להם קשה לכתוב שאלה מפורטת. הסיבה לכך היא משום שבחלק מהמקרים, השואל בעצמו אינו יודע להגדיר את נקודות הקושי שלו, את הספק שלפניו, והוא צריך הכוונה גם בזה. לעתים הגדרת השאלה היא חצי תשובה, כידוע.

פלטפורמת הצ'אט נועדה לאפשר לשואלים לשלוח את השאלה שלהם בצורה מפורטת ונרחבת יותר, ולקבל כיוון כללי ראשוני. כמובן שבמקרים סבוכים הם יקבלו תשובות ארוכות יותר, שיישלחו במייל ולא בצ'אט. בדיוק כמו שמקרים מסובכים ממש מועברים לטיפול מקצועי, שאי אפשר להגיש אותו בצ'אט או במייל.

הציבור מגלה התעניינות בצ'אט?

מאוד! לצערי אינני יכול לפרט ולספר על מקרים שמגיעים כמובן, מטעמי דיסקרטיות, אך באופן כללי אני יכול לומר לך שהגיעו דרך הצ'אט כמה וכמה מקרים קשים מאוד, שאדם מן השורה יזדעזע רק מהחשיפה אליהם.

גם מטפלים מנוסים מאוד מצוות המשיבים שלנו, חשים זעזוע מול הקושי של המקרים שמגיעים אלינו, באמצעות האתר, וכעת גם באמצעות הצ'אט.

ממ.. האמת שזה מעורר סקרנות...

אני יכול בהחלט להבין, אבל כאמור – נבצר ממני לספר. בעיקר מטעמי דיסקרטיות, אך גם כדי לא לזעזע את השומעים והקוראים. אני רק אוכל לומר לך שכמעט כל מקרה קשה שתוכל לדמיין – אכן הגיע אלינו בצורה זו או אחרת במהלך השנים.

אנשים כאן בעולם הזה עוברים ניסיונות ומבחנים קשים מנשוא, ובמקרים רבים אף אחד מסביב לא יודע מאומה. זכות שהיא חובה עבורנו להיות שם בשבילם, בשעתם הקשה, ולנסות לתמוך ולהיות להם לעזר.

שמע, זו יוזמה מרגשת! מה אתם מרוויחים מזה?

ראשית כל - הקרן קיימת לעולם הבא, וכל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא. יש ארגונים שעוסקים בהצלת הגוף, אנו עוסקים בהצלת הנפש מנפילה אל שאול תחתיה. אף שאוכל לומר שלא פעם הגענו למצב בו הצלנו את הגוף, במקרי אובדנות וכדומה.

וכמובן, יש גם את ה"פירותיהם בעולם הזה". להיות בקשר עם שואל שחש על סף תהום, ועלול להיגרר למי יודע היכן, ובזכות תשובה שכתבנו לו הוא מצליח לעלות חזרה אל המסלול – היש לך סיפוק גדול מזה?

לסיום – השאלה החרדית המתבקשת, מי הרבנים שלכם?

ראשית כל בראש הארגון עומד הגאון רבי שלמה ליפשיץ שליט"א, חתנו של הגאון הגדול רבי יהודה סילמן שליט"א, שמפקח בעצמו על הנעשה בארגון ואנו מתייעצים עמו לפני כל החלטה. מעבר לכך, בצוות המשיבים ישנם כמה רבנים ואנשי חינוך מוכרים, שגם הם שותפים להווי ואופי הארגון.

טוב, אין מילים! תזכו לעשות הרבה חסד, ולענות הרבה תשובות!

"לענות" אומר הרב נכטילר בחיוך, ומוסיף בהטעמה "אבל לא פחות חשוב מזה – להקשיב!".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר