ירושלים, 2010

שבוע הבדולח: שלושה בתי כנסת הוצתו בשבוע האחרון

מצית סדרתי מבעיר בתי-כנסת בירושלים, כך סבורים חוקרי מכבי-האש, שאיתרו שאריות חומר דליק בשלושת בתי-הכנסת שנשרפו בשבוע האחרון בבירה. זה החל בסוף השבוע שעבר בישיבת ´אור-החיים´, המשיך במוסדות ´חוג חתם-סופר´, ואמש גם הוצת בית הכנסת ´אור שלמה´. כל הפרטים וגלרייה נרחבת (בארץ)

מראות השריפה בישיבת אור החיים

ירושלים, 2010, שבוע הבדולח. לא פחות משלושה בתי כנסת הוצתו בשבוע אחד, כאשר מכבי האש מותחים קו אחד בין כל המקרים, "חומר דליק נשפך במקום בטרם הוצת" הם קובעים, ומעריכים כי המדובר במצית סדרתי.

זה החל בשבוע שעבר, ה-28/4, בישיבת אור החיים בשכונת הבוכרים בירושלים. בשעה 4:30 לפנות בוקר הוזעקו כוחות הכיבוי עם קבלת הדיווח על שריפה בישיבה. לא פחות משמונה צוותי כיבוי בסיוע מנוף פעלו לכבות את הדליקה, כאשר סיומה נותר נזק עצום במקום, אך מעל לכל, שלושה ספרי תורה שרופים.

השריפה בהאה, אירעה במוצאי שבת - ליל ל"ג בעומר. צוותי הכיבוי של ירושלים הוזעקו שוב לכיבוי שריפה בבית כנסת, הפעם היה זה בית הכסת של מוסדות 'חוג חתם סופר' ברחוב פנים מאירות, גם שם נגרם נזק כבד, כאשר חוקרי השריפות קובעים בבירור, כי חומר דליק נשפך בכמה מוקדים בתוך בית הנכסת, ליד ארון הקודש, וליד עמוד החזן.

יום אחד בלבד חלף, ובלילה האחרון שוב הוזעקו הכבאים לטפל בשריפת בית כנסת, הפעם היה זה בית הכנסת 'אור שלמה', שברחוב רפופורט - בשכונת שמואל הנביא בירושלים. גם שם זיהו חוקרי הכיבוי בבירור, עקבות של חומר דליק שנשפך במקום.

ממצאי חוקרי השריפות של מכבי האש הועברו לחוקרי המז"פ במשטרת ירושלים, אלו החוקרים את מקרי ההצתה והקשר המסתמן ביניהם, לאור סמיכותן.

לה"ב אסף אברס, דובר כיבוי אש ירושלים, אישר ל'כיכר השבת' את הפרטים, "במשך 17 שנות שירותי ככבאי בעיר ירושלים, לא נתקלתי בדבר שכזה. אני חרד מהעובדה כי יום אחר יום מוצת בית כנסת בעיר הבירה. אלו ימים קשים שמזכירים תקופה אפלה בתולדות העם היהודי".

מיהו המצית הסדרתי? ייתכן, כי המדובר באדם מעורער בנפשו, כפי שכבר התברר במקרים דומים בעבר, אולם אין לשלול, כי גל ההסתה האנטי חרדי והאנטי דתי, השוטף את הארץ בשבועות האחרונים, הניע אי אלו גורמים קיצונים, לקום ולפגוע בקדשי ישראל, ולשחזר את ליל הבדולח, בירושלים בירת העם היהודי.

מראות השריפה בישיבת אור החיים
(צ': דוברות כבאות והצלה י-ם)
(צ': דוברות כבאות והצלה י-ם)
(צ': דוברות כבאות והצלה י-ם)
(צ': דוברות כבאות והצלה י-ם)
ספרי הקודש מעלים עשן
בית הכנסת אור שלמה
דלת בית הכנסת השרופה
מוסדות חוג חתם סופר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר