בצל הקורונה

התפילה בכותל, אברהם פריד והנדבן שהודיע: החתונה עלי

אברומי לינשה, חסיד בעלזא שהתגייס לצה"ל, מתחתן ביום ראשון עם כלה מחסידות סלונים • איש עסקים חרדי מלוס אנג'לס שתומך בנח"ל החרדי החליט לממן את החתונה (חרדים)

(צילום: שלומי קרויס ואברומי לינשה)

אברומי לינשה, חסיד בעלזא בן 25,התגייס לפלוגה חרדית בצנחנים "חץ"; לאחר שחרורו, זכה להכיר את אשתו לעתיד מחסידות סלונים ולהתארס.

הסיפור הגיע לפתחו של איש עסקים חרדי מלוס אנג'לס שתומך בנח"ל החרדי והוא החליט לקחת על עצמו את כלל מימון הוצאות החתונה לזוג הצעיר.

איך קיבל את ההחלטה להתגייס ואיך תפילה בכותל עזרה להגשים את החלום? שוחחנו עם אבי כמה ימים לפני חתונתו המתוכננת לי"ט באב.

איך החלטת להתגייס?

- אני תושב אשדוד, במהלך מבצע "צוק איתן" חוויתי מקרוב את מטחי רקטות כבדים, את ההרס, את החרדה של התושבים. באותם ימים למדתי בישיבה בירושלים ודיברתי הרבה עם החברים על מה שקרה בדרום. אחרי אסון הנגמ"ש בקרב בשג'אעיה בו נהרגו 7 חיילים, אירוע שמאוד השפיע עלי, אמר לי אחד מחברי לישיבה: "הרגנו להם 200 ולנו נהרגו רק 7". כששמעתי את ההשוואה הזאת, נחרדתי. יש כאן 7 אנשים שלא חזרו למשפחות שלהם, לחבריהם, משפחות שנהרסו".

"החלטתי שבקרב הבא החייב להיות שם בפנים, מאוד הצטערתי על חוסר רגישות של חלק מחברי. הרגשתי שדווקא כחרדי, מי שמקפיד על קלה כחמורה, אני רוצה לא רק ללמוד תורה למען הצלחתם של החיילים אלא גם להיות בחזית הקרב. 4 שנים התכוננתי מבחינה פיזית ורוחנית לפני שהתגייסתי לפלוגה חרדית בצנחנים".

מניסיונך, עד כמה צה"ל משתדל לספק לחיילים החרדים את התנאים שיאפשרו להם לשמור על אורח חייהם?

"לצה"ל יש רצון לשלב ולא תמיד זה הולך חלק, אבל המערכת לומדת ומשתפרת. אני מאמין שמה שבאמת מפריע לצעירים חרדים להתגייס לצה"ל, הוא סכסוך פוליטי משני הצדדים, סכסוך בין חרדים לחילונים שפוליטיקאים משתמשים בו לטובתם.

איך נוצר חיבור עם איש עסקים חרדי מלוס-אנג'לס?

"שיתפתי את הזמר אברהם פריד בקושי הכלכלי לממן את החתונה במצב שנוצר בעקבות משבר הקורונה. הוא אמר לי שלא אדאג ושהכל יסתדר. באותו ערב הלכתי לכותל יחד עם ארוסתי, התיישבתי מול הכותל כולי שבור בגלל המצב, פתאום הטלפון שלי צלצל ועל הצג מספר אמריקאי, מלוס-אנג'לס. מיד הבנתי למה השיחה הזאת קשורה, בצד השני של הקו היה חתנו של איש עסקים ונדבן שתומך ב"נצח יהודה".

"ככה בשיא של הייאוש קיבלתי ניצוץ של תקווה. יום למחרת בבוקר קיבלתי שיחת טלפון מאיש עסקים עצמו שהזמין אותי אליו לשבת (בירושלים). הוא אחד האנשים המיוחדים שפגשתי, בשבת דיברנו ארוכות והכרנו לעומק. הוא אמר שאין לי מה לדאוג והוא ייקח על עצמו את כל העלויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר