ברבש במתקפה קשה

ברבש: 'שיעשו כתר על ערים חרדיות, ורק אמבולנסים ייצאו'

הפרופ' שהיה מועמד מוביל לתפקיד 'פרויקטור הקורונה', במתקפה חריגה בעקבות הלימודים שנפתחו בערים חרדיות, קורא: "לבודד אותן. להתיר רק לאמבולנסים לצאת - וברור שזה יגיע" • האזינו (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הראיון המלא עם פרופ' ברבש (באדיבות כאן 11. תמונה: צילום מסך, מתוך ערוץ 12)

פרופסור גבי ברבש, המנכ"ל לשעבר של משרד הבריאות ובית החולים איכילוב, ומי שהיה מועמד מוביל לתפקיד 'פרויקטור הקורונה', יוצא היום (ראשון) במתקפה חסרת תקדים נגד ההתנהלות של חלק גדול מהציבור החרדי, שנשמע להוראת מרן הגר"ח קנייבסקי ומקיים לימודים כרגיל, למרות מגפת הקורונה, ובניגוד להנחיות המדינה.

בראיון ל'כאן רשת ב' התייחס תחילה ברבש להיתר הלימודים בגיל הרך, גם בערים אדומות, ואמר: "ההחלטה על פתיחת מערכת החינוך בגילאים 0 עד 6, היא פוליטית, ולא מקצועית. זה לא טוב שהדרג המקצועי מתחיל לשקול שיקולים שהם לא מקצועיים, כמו מחשבה שפתיחה כזו תעזור למנוע פתיחה לגילאים גדולים יותר".

"אני חושב שהתפקיד של הדרג המקצועי הוא לומר מה מבחינה מקצועית נכון, בלי להתחשב בשום דבר", הסביר הפרופסור. "לדרג הפוליטי יש זכות לקבל החלטות שונות, אבל הדרג המקצועי, אם הוא מתחיל לערבב בתוך שיקול הדעת שלו שיקולים של פוליטיקה - תחשבו מה זה אומר לאנשים מהמגזר הלא חרדי שמסתכלים על זה, ואיזה אמון זה יוצר בין המערכת המקצועית לציבור הרחב".

ברבש הוסיף: "אני רואה איך שוב הולכים לחרב את היציאה הזו מהסגר, מכל מיני שיקולים. אני חושב שהבעיה הזו של המגזר החרדי היא באמת בעיה קשה לטיפול. תראו מה קורה בניו יורק, גם שם יש אותה בעיה, אלא ששם משיקולים פוליטיים מרגישים שיש להם את הכוח מול המגזר החרדי להפעיל סנקציות. בארץ זה לא ככה, והתוצאה היא שגם המגזר החרדי יודע שהוא מחזיק את הדרג הפוליטי שבוי בידיו, והוא מרשה לעצמו להתנהג כמו שהוא מתנהג".

פינוי חולת קורונה לבית החולים. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"דבר ראשון", השמיע ברבש את המלצותיו, בראיון לקרן נויבך: "אני חושב שכל אחד מאיתנו שלא קשור למגזר החרדי - לא גר בבני ברק, מודיעין עילית או ביתר עילית - צריך להמשיך להתנהג בצורה הכי נכון שצריך, כמו שמתבקש עם אמצעי זהירות ושמיעה להנחיות, כי בסופו של דבר אנחנו מגנים על עצמנו. אסור שנסתכל עליהם ונגיד שאנחנו יכולים לקחת לעצמו את החופש להתנהג אחרת. זה יהיה אסון בשביל כולנו".

"דבר שני, אני שואל את עצמי האם יש דרך, פוליטית ולוגיסטית, לשים כתר על ערים. אתם רוצים להתנהג ככה? אין בעיה, נשים כתר, תנהלו את החיים שלכם איך שאתם רוצים, ונאפשר לאמבולנסים לצאת לבתי החולים - וברור שזה יגיע - ואולי זו הדרך להתמודד עם זה".

הפרופ' המשיך בנחרצות: "לסגור. לתת להם את כל האספקות, ופשוט לבודד אותם. לא לאפשר להם לצאת מהעבודה. שום דבר. זכותו של ראש עיר לומר שהוא לא מוכן לקבל סייעות ומורות ממקום שנחשב אדום. אני רואה את הרשויות המקומיות עושות את זה; הממשלה לא יכולה, אבל ראש עיריית שוהם, כמו שקרה בעבר, כן יכול".

חיילים משנעים מוצרי מזון לתושבי ב"ב בעת הסגר (באדיבות המצלם)

"יש למגזר החרדי השפעה על מדינת ישראל", השמיע ברבש את תסכולו, בראיון לתוכנית 'סדר יום'. "בכלל, לווירוס הזה יש כלל אחד - אם הוא נמצא באיזשהו מקום, הוא נמצא בכל מקום. אין דרך לבודד את הווירוס הזה, שיהיה בבני ברק ולא ברמת גן או מקומות אחרים. זה לא יקרה. יכול להיות שאפשר להאט את זה, על ידי התנהגות של כל מי שמחוץ לבני ברק, אבל בסופו של דבר יש לזה השלכות. בסופו של דבר, זה עלול להכשיל את תוצאות הסגר".

באשר לנתונים המורים על ירידה בתחלואה, אמר ברבש כי הוא אכן מופתע מכך לטובה, אך הוסיף: "אני כבר לא יודע מה קורה במגזר החרדי, האם חלק מהמרד שלהם הוא גם בבדיקות, ואם כן - אנחנו לא יודעים מה קורה שם. נראה את זה בתל השומר ובמקומות שמקבלים את החולים האלה, וממה שאני שומע הם מקבלים, ויש המשך תחלואה במגזר החרדי יותר מאשר במקומות אחרים".

האזינו לדבריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר