"משטרה כהלכה"

שוטר שהורחק מעליה לתורה הוביל לספר חדש

רבו של מחוז דרום במשטרת ישראל, שנתקל במקרה כואב בו נמנעה עליה לתורה משוטר שומר תורה ומצוות, החליט כי יש לעשות סדר במעמדם של השוטרים, ולרכז תשובות הלכתיות הנוגעות להם, "בשפה חרדית" (משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב כמיל, מחבר הספר, בווארט לפרשת השבוע (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מחוז דרום של משטרת ישראל מפתיע עם ספר הלכות מפורט, אקטואלי לעבודת השוטרים שיצא לאור לאחרונה על ידי רב המחוז הרב ראובן כמיל.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר הרב המחבר: "התאספו אצלי תשובות בענייני משטרה, כשישבתי עם שוטרים במהלך השנים, אבל היה איזה אירוע מכונן שבו החלטתי לקחת את התשובות הללו ולערוך אותן בספר, כדי שייצאו החוצה, לציבור הרחב".

הרב כמיל מתאר את שהתרחש: "שוטר דתי, ירא שמים, הגיע בתום משמרת לבית הכנסת, ולאחר שקראו לו לעלות לתורה, ניגש אחד הגבאים לרב ואמר לו 'תראה, הוא שוטר שחזר כעת ממשמרת, אולי לא ראוי שיעלה לתורה', והרב - כנראה בגלל לחץ כזה או אחר - החליט להוריד אותו מהעליה".

"אז הבנתי", מסביר רבו של מחוז הדרום במשטרה, "שהציבור לא באמת מודע לפעולות שהשוטרים עושים על פי ההלכה, ועל הגיבוי ההלכתי שיש להם, ולכן החלטתי לערוך את הספר 'דרך הדרום - משטרה כהלכה', שכבר מקבל הדים רבים ברחבי הארץ".

כריכת הספר החדש, בן 320 העמודים

לדברי הרב ראובן כמיל, "הספר מיועד לציבור החרדי דווקא, והוא כתוב בשפה שלו. אני עצמי בוגר ישיבות חרדיות, בהן ישיבת יקירי ירושלים, והספר הוא על פי דעתם של גדולי הרבנים בדור שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר