הסערה בפ"ת

סגירת בית הספר: ח"כ אליהו ברוכי פנה למשרד המשפטים

בעקבות הסערה בפתח תקווה סביב סגירת בית הספר 'בית יעקב' על ידי ראש העיר רמי גרינברג, לטענתו בשל "תחלואה גבוהה", ח"כ אליהו ברוכי פנה למשרד המשפטים כדי לקבל חוות דעת (חדשות)

רמי גרינברג והתלמידות, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

בעקבות הסערה בפתח תקווה בסגירת בית הספר 'בית יעקב' על ידי ראש העיר רמי גרינברג, לטענתו בשל "תחלואה גבוהה" בקורונה, בעוד בבית הספר טענו כי הדבר לא בסמכותו אלא בסמכות משרד החינוך, הסוגיה עוברת לבחינה משפטית.

ח"כ אליהו ברוכי, תושב העיר ולשעבר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בעירייה, פנה הבוקר (ראשון) אל עו"ד דני חורין, שמונה לאחרונה למ"מ מנהל מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, "הנידון: התערבותך המיידית בדבר סגירת ביה"ס 'בית יעקב' בפתח תקווה בידי ראש העיר בעקבות תחלואה בקורונה".

במכתבו, כותב ח"כ ברוכי: "בהמשך לשיחתנו הבוקר בנושא החמור שבנידון, הנני לפרוש לפניך את מלוא הפרטים. בית הספר 'בית יעקב' במרכז העיר פתח תקווה, הנמנה עם מוסדות המוכש"ר ומונה מעל אלף תלמידות, מתנהל על פי הנחיות משרד החינוך בכל הנוגע לטיפול במגפת הקורונה.

המכתב של ח"כ ברוכי

"לאחרונה התגלו בבית הספר מספר מקרי תחלואה וההנהלה פעלה מיידית בנושא בהתאם להחלטות הממשלה. עם זאת, באופן שרירותי וברוטאלי הגיע ראש העיר פתח תקווה אל המוסד ודרש לסגור את בית הספר לאלתר על אלף תלמידותיו".

ברוכי מציין עוד: "יוזכר כי 'מתווה הרמזור' קובע כי רק בערים כתומות ואדומות (פתח תקווה מוגדרת עיר צהובה) תיסגר מערכת החינוך, זאת כמובן בהכללת כל מוסדות החינוך בעיר ולא בנוגע למוסד יחידני כזה או אחר. כמו כן, החלטות אלה מתקבלות בידי הממשלה בלבד בסופו של כל שבוע, ולא בידי ראש הרשות המקומית".

"בהתאם לנ"ל ועל רקע חומרת הדברים ודחיפותם", כותב ח"כ ברוכי, "אבקש לקבל לאלתר את חוות דעתך המשפטית בדבר סמכות ראש העירייה לפעול בניגוד לעמדת הממשלה והוראות משרד החינוך, ולמסור הנחיות ברורות וסדורות בעניין לראש עיריית פתח תקווה וליועץ המשפטי של העירייה".

המהומה בשערי בית הספר, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

כפי שדווח ב'כיכר השבת', ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג פעל היום (ראשון) בשערי בית הספר 'בית יעקב' במרכז העיר, בניסיון להביא לסגירת בית הספר, בטענה לתחלואה גבוהה - וזאת לכאורה בחוסר סמכות, שכן לפי משרד החינוך והחינוך העצמאי, אין הצדקה לסגירת בית הספר. גרינברג מצדו טען כי "אנחנו אחראים על בריאות הציבור בעיר. לא אף אחד אחר".

לאחר דין ודברים שהתנהלו אמש בקבוצות הוואטסאפ בעיר סביב סגירת בית הספר, הבוקר, התייצב רמי גרינברג עם עובדי עירייה בשערי בית הספר וסגר את המוסד החינוכי. לא מעט הורים הביעו תרעומת רבה על ההתנהלות השערורייתית, והטיחו בפניו כי אין זה מסמכותו.

במשך שעה ארוכה המשיכו הוויכוחים בשערי בית הספר, כאשר רק לאחר השעה 09:00 בבוקר הגיעה למקום המשטרה וכן מפקחת מטעם משרד החינוך, שהורתה לפתוח את בית הספר. ראש העיר רמי גרינברג עזב את המקום ומורות בית הספר נכנסו, אך הילדות נותרו בחוץ ונשלחו ללמוד היום במרחב הקולי.

הודעת ביתה ספר להורים ולתלמידות

בהודעה שנשלחה להורים ולתלמידות מטעם בית הספר, נאמר: "אי הוודאות גדולה, כידוע, ראש העיר סגר את בית הספר בניגוד להוראת החינוך העצמאי ובניגוד למשרד החינוך, כרגע יש דין ודברים בין הנוגעים בדבר, כמובן שיתבהרו העניינים נודיע.

"מאחר שראש העיר שלח את הילדות לביתן, נבקש מההורים לוודא שהבנות הגיעו הביתה, והיום בכל מקרה התלמידות מוזמנות להקשיב בקו בית הספר וללמוד דרך המרחב הקולי".

בשעת לילה מאוחרת, שיגרה דוברות העירייה הודעה מטעמו של גרינברג, על סגירת בית הספר, סגירה שהוגדרה כ"צעד אמיץ".

"המטרה שלנו היא אחת – לקטוע את שרשרות הדבקה, לטובת התושבים ולמען בריאותם", טען ראש העיר, "אנחנו מבינים את הקושי, אך בד בבד נעשה כל שנצטרך כדי להיאבק בתחלואה. העובדה שמוסד כמו תלמוד תורה 'ברכת יעקב', שנשמע תמיד לגדולי ישראל, ושחרד לגרום ביטול תורה לתלמידיו, מכריז על סגירת שעריו בגלל התחלואה האדירה שלצערנו משתוללת שם, מלמדת עד כמה המצב התחלואתי בשכונה הוא כזה - שצריכים לעצור הכל ולהשתלט על שרשרות ההדבקה. אני קורא לכולם, לשנס מאתניים ולהצטרף למאבק - שכולנו מקווים שיהיה האחרון שניאלץ לנהל נגד הקורונה.

"מול הפעילות החשובה שאנו נוקטים, מצער מאוד לראות ניסיונות של כמה פוליטיקאים מגזריים - להתסיס את הציבור נגד ההחלטות הבריאותיות שלקחנו, כשבחוסר אחריות נפשע ומתוך כוונה פופוליסטית, הם מנסים לערער על ההחלטות המקצועיות ולוקחים על עצמם נזקים בריאותיים, חולי ומוות, שעלולים לצאת מאותו זלזול שהם משדרים לציבור.

"אנחנו מי שמביאים למגזר החרדי בעיר בשורה אדירה בבינוי ובהתפתחות בתי הספר, גם במרכז העיר, גם בשכונת גני הדר, וכך בשכונות נוספות. גם בבית הספר 'בית יעקב' שאותו הוריתי לסגור, אני מביא בשורה של תנופת בנייה שלא הייתה בו שנים, לעוד ועוד כיתות ודברים נוספים. ואלה מוסדות של הציבור החרדי שלא קיבלו דבר במשך שנים מאותם פוליטיקאים שמנהלים כעת מאבק פופוליסטי זול וחסר אחריות".

הבוקר, הוציאה סיעת יהדות התורה בעיריית פתח תקווה הודעה נוספת, בה נאמר כי "הבוקר נחשפנו למראות ועדויות מבית יעקב של החינוך העצמאי. 'סוף מעשה במחשבה תחילה' ומוטב היה לחסוך מהילדות הרכות וצוות המורות התנהגות בריונית ללא כל סמכות.

"כפי שציינו אמש הסמכות להורות על סגירת בית ספר היא של משרד החינוך בלבד. אין מן הראוי שעובדי עירייה ימנעו ממורות ותלמידות להיכנס בשערי בית הספר ואנו דורשים דיון חירום במועצת העיר על כך.

"אנו מצטערים צער רב שראש העיריה נמנע מהידברות עם ההורים ועם הנהלת בית הספר והורה על סגירתו ללא סמכות, ואף הגיע פיזית למקום לאכוף זאת. קשה להתעלם מן התחושה שבמקום לדאוג לבנית כיתות והרחבה של בית הספר (ואפילו התקנת מעלית מתוקצבת לילדה נכה מעוכבת בעיריה מזה שנתיים), מגיעים לבית הספר רק במקרים כאלו.

"בהתייעצות עם חכ"י יהדות התורה וגדולי ישראל, אנו קוראים לכל הנוגעים בנושא להימנע מאלימות ושיח מפלג ומתסיס ולפעול אך ורק לפי הנחיות משרד החינוך והממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר