סערת פתח תקווה

ראש העיר גרינברג מתעקש לסגור; ההנהלה בדילמה

היועצת המשפטית של עיריית פתח תקווה, הוציאה חוו"ד חדשה, בה היא מפרטת, מדוע צדק ראש העיר גרינברג, כאשר החליט לסגור. הנהלת בית הספר, לא קיבלה החלטה לאיזו חוו"ד לשמוע (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכניסה לבית הספר (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר הסערה הגדולה שפרצה אתמול (שני) בפתח תקווה כאשר ראש העיר רמי גרינברג פעל לסגור את בית הספר "בית יעקב" במרכז העיר, בטענה לתחלואה גבוהה, הייעוץ המשפטי של משרד החינוך קבע כי גרינברג פעל ללא סמכות, אך הערב קובעת היועמ"שית של העירייה, כי לעירייה כן יש סמכות ובית הספר צריך להיסגר.

הנהלת בית הספר והנהלת החינוך העצמאי, ככל הנראה, עדיין לא קיבלו החלטה לאיזו חוות דעת לשמוע, האם למשרד החינוך או לעירייה ונכון לשעה זו, לא ברור האם מחר יתקיימו לימודים במקום.

הבוקר, יממה בלבד לאחר שראש העיר רמי גרינברג, ניסה לסגור את בית הספר בית יעקב של 'החינוך העצמאי' - הוא נפתח כרגיל. אלא שהמקום נעדר השומר הקבוע, שהוא נחשב כשכיר של העירייה.

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג פעל אתמול בשערי בית הספר, בניסיון להביא לסגירת המקום, בטענה לתחלואה גבוהה. בהמשך התברר כי מתוך כ-1,200 תלמידות רק עשר מהן התגלו כחולות.

אמש, קיבל גרינברג מכתב נחרץ מהלשכה המשפטית במשרד החינוך, בו מובהר לו מפורשות, עם אסמכתאות מהחקיקה והתקנות, כי אין לו שום סמכות לסגור את המוסד החינוכי. יתירה מכך אף הובהר לו כי "בהתנהלותכם, במסגרתה הוריתם וביצעתם את סגירת בית הספר הנדון, פעלתם בחוסר סמכות וכן יש בה משום הפרה של חוק לימוד חובה".

במכתבה, דרשה היועצת המשפטית ממשרד החינוך: "לאור האמור לעיל הנכם נדרשים לפעול בהתאם להוראות הדין והנהלים האמורים, ולחדול מכל פעולה המביאה לסגירת בית הספר, וזאת בחוסר סמכות".

הערב כאמור, בחוות דעת משפטית שהנפיקה היועצת המשפטית של עיריית פתח תקווה, עו"ד שרית גרינבאום, היא כותבת, כי בניגוד לחוות הדעת שפרסמה היועמ"ש של המחוז החרדי במשרד החינוך עו"ד מיכל שאול, לאסור על הרשות לסגור את בית הספר בשל חוסר סמכות, ולהורות בשל כך לעיריית פתח תקווה להימנע מכך, היא סבורה, כי אדרבא - "מחובתה ומאחריותה של העירייה להורות על סגירה קצרה וקצובה בזמן של בית הספר בית יעקב".

המהומה בשערי בית הספר (צילום: באדיבות המצלם)

עוד ציינה היועמ"שית, כי "מאחר ומבוקשת סגירה זמנית וקצובה של בית ספר אחד בלבד (בית יעקב), לצורך ביצוע הערכת מצב משום שכל ובטרם תגיע ההתפרצות לממדים רחבים עוד יותר, וכאשר קיימות אינדיקציות רבות אשר מחזקות פעולה, הרי שהדבר עומד לטעמי באמות המידה המנהליות הנדרשות".

"לעירייה קיימות חובה ואף סמכות מכוח הוראת חוק ראשית שנקבעה בפקודת העיריות, לבצע כל פעולה הנדרשת לצורך שמירה על בריאות הציבור, וכי בנסיבות המקרה דנן נראה כי הפעולה המבוקשת הינה מידתית, סבירה ועומדת באמות המידה המנהליות הנדרשות, ולפיכך מדובר בפעולה אפשרית ואף מתבקשת מצד העירייה".

ראש העיר רמי גרינברג אמר לאחר קבלת חוות הדעת: "לא ניתן לפוליטיקה קטנה לנצח את בריאות התושבים היקרים. מבדיקה שעשינו, הורי התלמידות מזוהים לחלוטין עם הצורך המיידי לקטוע את שרשרות ההדבקה, בגלל החשש מהתפרצות התחלואה במוסד, ולנוכח התפרצות התחלואה בת"ת 'ברכת יעקב' הסמוך לו בשכונה, המשמש את ילדי אותם המשפחות".

"לאור זאת, פעלנו בתחילת השבוע לסגור את בית הספר בית יעקב (רוטשילד), אך החלטה זו נתקלה בפעילות חסרת אחריות של כמה עסקנים קטנים-מגזריים, שבמקום לסייע להורדת התחלואה בקרב בני הקהילה, בחרו הם דווקא להתסיס חלק מההורים נגד סגירת בית הספר, ולחבל בכך דרך חבריהם במפלגה הארצית, כשכל מטרתם היא הרס ואבדון בריאותי של הציבור, לשם ניסיון פופוליסטי עלוב לגרוף את אהדת הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר