מהומה בירושלים: ראש העיר מודיעין עלית, יעקב גוטרמן צעק והורחק

במהלך כנס של משרד התמ"ת, טען הפרופ´ קימי קפלן כי הציבור הליטאי לא עובד. גוטרמן צעק לעברו "אנטישמי" והתבקש לעזוב. דיווח

דוד כהן | כיכר השבת |
יעקב גוטרמן (ויקטור מזוז)

סערה בכנס של משרד התמ"ת שנערך כעת במלון "מעלה החמישה" שבירושלים. בכינוס משתתפים ראשי ערים חרדיות, חברי הכנסת, ראשי ג'וינט ישראל, ארגונים ועמותות חרדיות.

במהלך הכנס חולל קימי קפלן, חוקר באונברסיטת בר אילן, סערה.

זה קרה כשקפלן תאר את השתלבות המגזר החרדי בתחום העבודה. הוא ציטט טור שכתב אסף וול לכבוד החנוכה, בו תיאר בסרקזם דיאלוג בין אב חרדי לבנו בנושא מרד המכבים.

בטקסט הסאטירי, שואל האב את בנו, בין השאר: "האם המכבים היו חילונים או גויים, כיוון שהיה להם נשק". הבן שאל את אביו "האם המכבים קיבלו כסף מאנטיוכוס כדי ללמוד בישיבות" ואביו אמר לו: "לא, הם עבדו והרוויחו פה ושם", והבן שאל אותו: "מה, בשחור, כמו הדוד ינקי"? הבן גם שאל את אביו "האם המכבים היו חסידי חב"ד" ואביו השיב: "לא, הם היו ליטאים".

הדברים הללו נאמרו כשממול ראשי ערים חרדיות, ובהם נציגים רבים של "דגל התורה".

בשלב הזה ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן איבד את שלוותו והחל צועק לעבר קפלן "אתם אנטישמים!". גוטרמן המשיך להשתולל וצעק לעבר קימי קפלן: "רד מהבמה, אסור לך לדבר".

סדרנים הוזעקו לעברו וביקשו ממנו להירגע, אך גוטרמן בשלו. בתגובה, הוא התבקש לעזוב את האולם, וזה מה שהוא עשה תוך שהוא קורא לשאר הנוכחים לנטוש את הכנס, בצעד מחאתי.

אל יעקב גוטרמן הצטרף גם יעקב אשר, ראש העיר בני-ברק, ורבים אחרים.

יש לציין כי בראשית הדיון סנט שר התמ"ת, פואד בן אליעזר בגוטרמן וכינה אותו "משוגע". הקהל צחק, ופואד הסביר: "זו היתה אמירה חיוביות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר