קידוש השם

הזוג החב"די מצאו סכום עצום בספה והשיבו לבעלים; צפו

זוג שליחי חב"ד מבאר שבע, מצאו בספה משומשת סכום של מאה אלף דולר במזומן, הזוג לא חשב פעמיים והחזיר את הכסף לבעלים • הבן - החילוני, בא לקחת את הכסף והחליט להניח תפילין • צפו (חרדי)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
השליח עם הכסף המזומן (צילום: COL)

השבת אבידה יוצאת דופן: בתם הקטנה של הרב מענדי וגיטי יצחקי, שלוחי חב"ד בשכונת נחל בקע בעיר באר שבע, שיחקה בעגיל שברשותה וטמנה אותו בריפוד של הספה הישנה בסלון ביתם.

ההורים - שליחי חב"ד, חיפשו את העגיל של בתם ומצאו אותו - במפתיע בתוך הספה היד שנייה, מעטפות עם סכום אדיר של 100 אלף דולר במזומן.

מדובר בספה שמשפחת יצחקי קיבלו במתנה מבעלת הדירה, בעת ששכרו את הדירה - אישה מבוגרת, דוברת שפת האידיש שעברה לגור בבית אבות וכאמור השכירה למשפחה את הדירה.

ההורים, לא התבלבלו והחליט לקיים את מצוות השבת אבידה, ההורים יצרו קשר עם משפחתה של בעלת הדירה, כדי לתאם מתי להשיב את הכסף האבוד.

לפי ההשערה, מדובר ככל הנראה בכסף של בעלה של בעלת הדירה, ניצולת שואה, שהטמינה בספה את כספי השילומים שקיבלה במשך שנים.

הרב מענדי יצחק סיפר לאתר החב"די 'COL': "התחלנו בחיפושים אחר העגיל ולפתע מצאנו בתוך הספה, לא פחות ממעטפות מלאות כסף – דולרים ואירו בסכום של כ-100 אלף, מתחת לריפוד".

"שוחחנו עם האשה המבוגרת בשפה הרוסית. התקשרנו אליה, האישה צלולה ב"ה, אך לא הבינה מה אנחנו רוצים ממנה. היא לא זוכרת כלום. התקשרתי לבנה שהוא רופא בקופת חולים 'מכבי', הוא התרגש כל כך. כאשר הגיע לקחת את הכספים, הפשיל שרוול והניח תפילין".

לסיום הוסיף הרב מענדי בהתרגשות: "בדיוק כמו בפרשת השבוע 'מצורע', מצאנו מטמון בתוך הבית. הנשמה היהודית היא המטמון הכי גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר