בדיקת 'כיכר השבת'

ההצתות בביתר ומודיעין עילית: "העיריות לא עושות כלום"

זה כבר הפך לתופעה: מדי יום, לקראת ל"ג בעומר, פורצות שריפות בערים ביתר עילית ומודיעין עילית, המוצתות בכוונה על ידי ילדים, אך העיריות לא עושות דבר בנידון, על אף ההתרעות • בדיקה (חרדים)

משה מנס | כיכר השבת |

בשעות האחרונות (חמישי) השתוללו ארבע דליקות במודיעין עילית. שריפות אלו מצטרפות לגל דליקות שמתרחשות כל יום במודיעין וביתר עילית. 'כיכר השבת' יצא לבדוק מה פשר השריפות הרבות שפרצו לאחרונה במודיעין עילית.

יהונדב ליפשיץ דובר כבאות ביו"ש, מספר על האירועים היום ומדווח כי הוזנקו צוותים נוספים מאיילון, ממודיעין ומגבעת זאב על מנת לסייע. לדבריו: "בימים האחרונים אנחנו מתמודדים בכל יום בין שלושים לארבעים מקרים של הצתות ילדים".

"רק שתבין", מספר ליפשיץ ל'כיכר השבת': "אתמול בין השעה חמש לשבע בערב, היו לנו יותר מעשרים אירועים במודיעין עילית וחמש עשרה מקרים בביתר עילית. כאשר כל אזור גם אם יש בו כמה שריפות כמו למשל ברחוב אביי ורבא שהיו שם כמה דליקות במקביל זה נספר כאירוע אחד".

"מלבד מהעוול שזה גורם לכל התושבים, העשן, הנזקים והסכנה המידית שהשרפות יפגעו באנשים או מבנים, הפחד הגדול הוא שאם הכוחות נמצאים בשריפת קוצים שילדים הדליקו ברחוב אביי ורבא, הם לא יהיו זמינים מידית לתת מענה בשריפה שקוראת בדיוק ברחוב נתיבות המשפט. ויש לי 3 כבאיות שרצות ממקום למקום כאשר בחלק מהמקרים השריפות התפשטו ועמדו לפגוע בקורוונים ובתי כנסת. אנשים גם לא מבינים את המורכבות שבריצה ממקום למקום, תיעדוף האירועים, דאגה למלא מים וטיפול מסודר ובטיחותי בכל מקרה".

ילדים ושריפות ברחוב אביי ורבא (ללא קרדיט)

דובר הכבאות מוסיף לספר: "אנחנו מנסים בכל דרך להילחם בתופעה הזו. וצריכים את העזרה של הרבנים ומנהלי מוסדות החינוך שיסבירו לתלמידים על הסכנה. רק אתמול בערב הגיע צוות ממודיעין לעזור והותקפו בצורה פיזית על ידי הילדים".

איך אתה מסביר את התופעה הזו?

"אולי בגלל ששנה שעברה היו בבית ושנה שעברה לא היה לג בעומר. האמת שאני לא יודע. אבל אני לא מחפש להאשים. אני מחפש לעשות הסברה. הלוואי והיו נותנים לי להיכנס ולהסביר במוסדות החינוך, נבוא בשמחה לכל מקום. מדובר על עשרות ומאות ילדים שמתגודדים ומחפשים תעסוקה. אבל אני לא בא להאשים אבל חייבים לעצור את זה לפני שיקרה אסון, זה פיקוח נפש מידי".

מפקד תחנת טפסר משנה עידו פרץ מפקד תחנה אזורית בנימין מספר ל'כיכר השבת': "כבר שנה שאני מתריע בנושא הזה של הצתות ברחבי העיר מודיעין עילית, בחודש האחרון היו לנו יותר מ - 240 דליקות במודיעין עילית! רק שלשום הכבאים שלנו הצילו חיים בשריפה שהיתה לפנות בוקר במבנה פנימיית ישיבת מבקשי דעת ברחוב רבי עקיבא. וזה אחרי שהם עבדו רצוף כל הערב לפני בטיפול בשריפות שהציתו ילדים. זה מתיש ומסוכן. מעבר לזה, שלחנו מכתב לראש העיר והתרענו בנושא לראש העיר. ולצערי אין שום מענה או התיחסות".

פיני גרוס חבר מועצת העיר אלעד מספר גם הוא ל'כיכר השבת', על התופעה בעיר. לדבריו: "התקשר אלי מפקד התחנה וסיפר לי שהם לא עומדים בעומס. זה חד וחלק פיקוח נפש ואני משוכנע שראש העירייה יחד עם מנהלי המוסדות יפעלו לטפל בכך".

בנימין ג. מביתר עילית מספר ל'כיכר השבת', על התסכול שלו כתושב: "ברחוב שלי יש חורשה קטנה וכל יום משעות אחרי הצהרים הילדים מדליקים מדורות. רק לחשוב על זה שהם שם משחקים באש שורפים כל מיני דברים ועלולים להינזק. אין שם אף אדם מבוגר ואף אחריות, אתמול ראיתי אותם שורפים כיסאות מפלסטיק והיה ילד שבמו עיני ראיתי פלסטיק דולק שנפל לו על הנעל. למה מחכים שחלילה יקרה אסון בשביל שיעשו משהוא?!"

ולמה לא עושים?

"לא יודע, תראה, גם הילדים שלי אוספים קרשים למדורות, הזהרתי אותם לא לשחק באש ואני יודע שהם לא עושים את זה, ובכל אופן הם סיפרו לי שכל החיידר שלהם מתעסק, זו בעיה כללית".

"מה גם שאף אחד לא רוצה להיות האיש הרע שיבוא ויצעק עליהם. גם הרבנים ומנהלי המוסדות לא מתייחסים כל כך ונהיה מצב לגיטימי שכולם מדליקים. אני לא רוצה להאשים מישהוא ספציפי אבל זה לא אכפת לאף אחד ובכנות אני אומר לך, לא נראה לי שהכתבה שלך תעזור. כי צריך תעסוקה אמיתית לילדים ואת זה אין".

מערכת כיכר השבת פנתה אל דובר עיריית מודיעין עילית ואל דובר ביתר עילית, אך תגובתם טרם נמסרה עד למועד פרסום הידיעה, לכשתגיע, נפרסמה ככתבה וכלשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות