"מערכת טיוח מקצועית"

משפחות ההרוגים: נאבק למען ועדת חקירה

משפחות ההרוגים נפגשו היום בכותל שם לאחר תפילה משותפת ואמירת קדיש, נמסרה הצהרה נוקבת במיוחד מפיו של נציג המשפחות הרב אלחדד ששכל שני בנים באסון (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שלושים יום לאסון הכבד במירון, הגיעו היום כ-25 ממשפחות ההרוגים לתפילה משותפת בכותל המערבי לאחריה מסר הרב נחמן מאיר אלחדד, שאיבד את שני בניו באסון, הצהרה נוקבת במיוחד בשם המשפחות השכולות, הקוראת חד משמעית להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון.

"‏לפני כשלושים יום ישראל עברה טרגדיה לאומית. ‏לא מדובר באסון של המגזר החרדי, זה אסון של כלל הציבור בישראל.
אנחנו, משפחות הנספים, היינו בטוחים שבתוך מספר ימים מדינת ישראל תתכנס ותחקור ‏האירוע לעומק - על מנת שטרגדיות כאלו לא יקרו שוב, אבל לצערנו אנחנו מגלים מערכת טיוח ‏מקצועית ומשומנת", האשים האב.

‏"שלושים יום לאחר האסון אנחנו נחרדים לגלות שבמקום לחקור ולהעמיק בפרשה על מנת למנוע את האסון הבא - מתפתחת מערכת שכל תפקידה לטייח את האסון האזרחי הגדול ‏בתולדות המדינה. דווקא היום, אנו המשפחות של ההרוגים באסון, רוצים להיות מאוד ברורים. אנחנו דורשים ועדת חקירה ממלכתית, אמיתית. עם סמכויות ושיניים. לחקור את האסון ובעיקר לשמור עלינו מהאסון הבא", מסר נציג המשפחות.

‏"עלינו להגיע לחקר האמת על מנת שנוכל למצוא מזור לכאב העצום, וגם כדי שנוכל למנוע את הטרגדיה הבאה. ‏מצפוננו לא יירגע עד שנדע שעשינו הכל, כדי להבטיח שעולמם של אחרים לא יחרב כפי ‏שעולמנו חרב ביום האסון", אמר הרב אלחדד.

"לא מדובר רק בנו, המשפחות של ההרוגים. אנו כחברה וכמדינה מצווים לעמוד על המשמר ולעשות כל שביכולתנו כדי למנוע אסונות דומים בעתיד.‏ ‏נאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת שתוקם ועדת החקירה ממלכתית עם שיניים וסמכויות, בדיוק כמו שטרגדיה בסדר גודל כזה דורשת. יש כאן טרגדיה אדירה וכאב נוראי של הרבה מאוד משפחות שמתמודדות עם האובדן הקשה ‏ביותר שאפשר לחוות או לחלום עליו", אמר האב.‏

‏לסיום האשים נציג המשפחות את הפוליטיקאים ואמר, "אנחנו דורשים מכל הגורמים הרלוונטיים ובעיקר מהפוליטיקאים, הסירו ידכם מהספינים ומאינטרסים צרים, זו לא העת לטיוח. אנו, המשפחות שגורלן נכרך זה בזה בנסיבות המצערות, קוראות לכל עם ישראל להצטרף אלינו היום ולקרוא בצורה ברורה להקמת ועדת חקירה ממלכתית. אחרת, לא נוכל לומר שידינו ‏לא שפכו את הדם ועינינו לא ראו", אמר האב השכול.

‏"קולם של קורבנות האסון לא יכול להשמע, אבל אנחנו כאן כדי למנוע את הקורבנות הבאים", חתם את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר