חשיפת 'כיכר השבת'

הולנד: שוחררו העצורים החרדים בחשד להברחת גת

בית משפט בהולנד שיחרר את ארבעת הצעירים החרדים שנעצרו בחשד לסחר בעלי גת הנחשב לסם במדינה • שלושה זוכו לחלוטין והרביעי טען שלא ידע כי מדובר בעל גת (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
עלי גת (צילום: שאטרסטוק)

בית משפט מקומי בהולנד שיחרר בערב שבת את ארבעת הצעירים החרדים שנעצרו בחשד לסחר בעלי גת הנחשב לסם במדינה.

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', הארבעה נעצרו לפני כשבועיים בחשד לסחר בעלי הגת הנחשבים לסם אסור במדינה. הארבעה נעצרו בעקבות מידע שמסר סוחר סמים מקומי.

בית המשפט המקומי קיבל את טענת שלושה מהחשודים כי לא היו מעורבים כלל בפרשה והם זוכו לחלוטין ושחררו. החשוד הרביעי זוכה לאחר שבית המשפט קיבל את טענתו כי לא ידע שמדובר בעלי גת.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', תופעת הברחת הגת תמורת מעט כסף התפשטה גם למגזר החרדי, רבים מתוך המגזר, בעיקר בנים ובנות צעירים אשר נשרו מהמסגרת מתפתחים תמורת כסף לא גדול, מימון טיסה ובית מלון להעביר את צמח הגת לחו"ל.

חשיפת 'כיכר השבת'

הצמח מותר לשימוש בישראל, וברוב ארצות אירופה נחשב לסם לכל דבר הכולל עונש מאסר ממושך. אי ידיעה על ההבדל בין הנהוג בישראל לעולם, גורמת לרבים להאמין כי אין פשע במעשיהם.

שליח חב"ד בהולנד, הרב עקיבא קמיסר, שטיפל בארבעת הבחורים, סיפר ל'כיכר השבת' כי" |הרשויות פה לוקחים זאת לחומרא, כדי להרתיע את אלו שאולי יבואו עם הסמים, אמנם יש סמים שמותר פה, אבל גת אסור".

"הבעיה היא", הוסיף הרב קמיסר, כי "השולחים מספרים לאותם תמימים, כי אם יקרא משהו בית חב"ד יעזור - אז אנחנו ממליצים, חד משמעי לא לבוא לפה עם גת, זה לא עושה לנו טוב עם הרשויות בלשון המעטה. לפני הקורונה, זו הייתה מכה קשה בכל אירופה. כעת הגל הזה מתחיל לחזור בעקבות פתיחת השמיים, אז אנחנו קוראים לציבור שלא לבוא עם כאלה עסקאות מפוקפקות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר