מקמפוס לוסטיג

המשאלה שהוגשמה בעזרת סטודנטיות חרדיות

משאלתו של יוסף בן ה-11 לספריית קודש משלו, הפתיעה את מתנדבי עמותת make a wish. סטודנטיות חרדיות מקמפוס לוסטיג פיתחו עבור העמותה מודל עסקי ייעודי במטרה להעמיק את פעילות החסד גם במגזר החרדי (מעניין)

הסטודנטיות החלו במחקר מעמיק וראו שאחוז החרדים שמכירים את העמותה נמוך (צילום: יח"צ)

כשעמותת make a wish הפועלת להגשמת משאלות לילדים החולים במחלות מסכנות חיים פגשה את יוסף בן ה-11 מבית שמש הם הופתעו מהמשאלה שביקש: ספרייה של ספרי קודש בביתו. מתנדבי העמותה רגילים למשאלות על נסיעה לחו"ל או פגישה עם אדם מפורסם, אך במשאלה כזו הם לא נתקלו בעבר, והיא הקסימה אותם במיוחד. למרות זאת, עבור עמותות שאינן חרדיות בהגדרתן, הכניסה למגזר החרדי מהווה אתגר – זאת למרות שאין כוונתן לשנות או לפגוע בצביונו הייחודי.

Make a wish פועלת במטרה להעניק לילדים שמחה ויחס אישי חיובי וייחודי בתקופה בה הם מתמודדים עם כאב וקושי נפשי הנגרמים מהמחלה. Make a wish מעוניינים להרחיב את פעילות החסד שלהם אל תוך המגזר החרדי. לתמונה נכנסו עדיאל דרעי, הודיה לוי וברטה סימן טוב, סטודנטיות למנהל עסקים בקמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב, אשר גיבשו עבור העמותה מודל עסקי הפונה לחברה החרדית.

הסטודנטיות החלו במחקר מעמיק וראו שאחוז החרדים שמכירים את העמותה נמוך. בנוסף לכך גילו שאחוז ניכר מהמשתתפים במחקר ציינו שאילו היו מכירים את פעילות העמותה הם היו שמחים להתנדב בה. "הבנו שיש כאן הזדמנות משמעותית, שהרי צעירים חרדים מצטיינים בהתנדבות לעמותות חסד, ואם החברה החרדית רק הייתה מכירה בעמותה היה אפשר ליצור פה שיתופי פעולה נפלאים", מסבירות הסטודנטיות.

"כדי שעמותות כמו make a wish יוכלו להרחיב את פעילותן ולגעת בחברה החרדית נדרשות התאמות מיוחדות. אחת ממסקנות המחקר שביצענו הוא שעל מנת להשתלב במגזר החרדי בצורה מיטבית ומוסכמת, יש צורך בקבלת הסכמה מצד מנהיגים ורבנים". מסבירות הסטודנטיות. "כמו כן, שילוב של מתנדבים חרדים בפעילות יסייע להגיע לקהל חרדי, שכן מטופלים חרדים לרוב ירגישו יותר בנוח עם מתנדבים הדומים להם. מסקנה נוספת היא שעל מנת לרתום מתנדבים חרדים לפעילות העמותה יש לבצע התאמות מבחינת סגנון, ולפנות לקהל החרדי בערוצי הפרסום ובשפה המתאימים לערכיו".

עמותת "מייק איי וויש" הגשימה עד היום משאלות של למעלה מ-4,300 ילדים חולים. מחקרים הוכיחו כי לפעילות הגשמת המשאלות השפעה משמעותית על הילדים, ונמצאו שיפורים במדדים הפיזיולוגיים והמנטליים של הילדים. "הגשמת חלום עבור ילד שמשתתף בפרויקט נוטעת בו תקווה, צפייה ושמחה", אומרת דניס בר אהרון מנכ"לית ומייסדת העמותה. ״לראות את השמחה והאור אצל ילדי המשאלה ומשפחותיהם בהגשמת המשאלה נותן לנו כוח להמשיך ולהילחם עבור כל משאלה לילדים החולים במחלות מסכנות חיים".

"אנחנו גאים בסטודנטיות שלנו על ביצוע הפרויקט ברמה הגבוהה" מוסיף הרב שרייבר, ראש קמפוס לוסטיג לנשים חרדיות של המרכז האקדמי לב. "אין ספק שזוהי דרך שיכולה לסייע לעמותות נוספות ולגורמים שונים שרוצים להתחבר למגזר החרדי ולהרחיב את מעגלי הנתינה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר