חמישה מפגינים נעצרו

המחאה נגד 'הרכבת הקלה'; עיכובים של חודשים בעבודות

עשרות מפגינים מטעם "העדה החרדית" הגיעו לצומת בר אילן ושמואל הנביא בירושלים, להפגין נגד עבודות הרכבת הקלה, חמישה נעצרו • אלו הנזקים הישירים והעקיפים של ההפגנות (חרדים, בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עשרות מפגינים הגיעו הערב (שלישי) לצומת הרחובות בר אילן ושמואל הנביא בירושלים, להפגין נגד עבודות הרכבת הקלה במקום.

ההפגנה יצאה לדרך מטעם 'העדה החרדית', ולאחר תקופה של רגיעה במחאה, בימים האחרונים המחאה מתרחבת ומדי יום יוצאים יותר מפגינים לשטח.

כעשרה מפגינים נכנסו לבור של החפירות בכדי להפריע לעבודות ופונו על-ידי שוטרי יס"מ. במקום נרשמו עימותים בין המפגינים לשוטרים ולמקום הובאה גם המכת"זית בכדי לסייע בפינוי המוחים, ופתיחת הציר לתנועה.

עד כה עצרה המשטרה חמישה מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי.

מהמשטרה נמסר כי "בשעה האחרונה החלה הפרת סדר ברחוב בר אילן בירושלים תוך חסימת ציר התנועה לסירוגין והפרעה באתר העבודה שבמקום. כוחות משטרה הגיעו למקום והמשטרה החלה בפיזורם של מפרי הסדר. עד כה נעצרו 5 חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי".

ל'כיכר השבת' נודע כי בקרב מארגני ההפגנות הוחלט שבימים הקרובים יערכו הפגנות לפי קהילות, כאשר בכל יום תצא קהילה אחרת להפגין.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי ההפגנות המתמשכות נגד הרכבת הקלה גורמות לעיכובים של ממש בעבודות, וכבר כעת מדובר על עיכוב של חודשים רבים, וזאת כאשר ביתר חלקי העיר - העבודות בשלב מתקדם יותר.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי הנזקים הישירים מההפגנות מוערכים במיליוני שקלים, וככל שחולף הזמן, הנזק מתעצם.

כעת, מנהלי התוכנית מתלבטים מה לעשות כאשר יסיימו את כל העבודות בעיר - מלבד בר אילן. האופציה הראשונה היא להאיץ את העבודות תחת אבטחה משטרתית במשך 24 שעות ביממה, והאופציה השניה היא להפעיל את הרכבת בכל העיר - למעט ברחוב בר אילן, עד שיסתיימו העבודות.

גורמים המעורים בנושא אומרים ל'כיכר השבת' כי "בסופו של דבר הנזק יהיה לתושבי בר אילן, שחלקם רוצים את ההרכבת ובגלל המפגינים - יפסידו".

מעיריית ירושלים נמסר: "העבודות לסלילת הרכבת הקלה נערכות במטרה להקל על העומס התנועה ברחבי העיר העיר ולספק שירות תחבורה ציבורית לתושבי ירושלים כולם. אנו עומדים בקשר ישיר עם בעלי העסקים, התושבים ונציגי הציבור במטרה להפחית ככל הניתן את ההפרעה לשגרת החיים.

"בשום שלב לא נשקלה האפשרות שלא-להפעיל את הרכבת באזור בר אילן, והדבר אינו מעשי מבחינה טכנית. ההפרעות לעבודות הרכבת באזור ציר בר אילן שנגרמות ע"י קומץ אלים ובלתי מייצג, גורמות לנזק ישיר לתושבים ולהתמשכות העבודות. צוותי העבודה במקום מתוגברים במטרה לעמוד בלוחות הזמנים של הפרויקט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר