"לא לפקפק"

הראש"ל: מותר לנשים לגלות מעט מהשיער

"אין לפקפק במנהג של הספרדיות המוציאות מעט מהשיער", כך פסק הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, בשיעורו השבועי וחשף סיפור על מרן הגר"ע יוסף • צפו (ארץ)

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס אמש (מוצ"ש), בשיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, למנהג הנשים הספרדיות בכיסוי הראש.

לאחר שהאריך בחומרת איסור חבישת הפאה לבנות הספרדיות ודעתו של אביו, מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, פסק הרב כי הספרדיות יכולות להמשיך במנהגן לגלות מעט מהשיער.

לדבריו: "אין לפקפק במנהג של הספרדיות המוציאות מעט מהשיער". הראשון לציון חשף 'מעשה רב' מבית אביו הגדול: "אני חושב שאני מספר את הסיפור הזה פעם ראשונה, אבל יש לזה חשיבות לסיפור הזה. הרבנית הלכה פעם עם כובע ממש (כיסוי מלא עד המצח. י-כ). הרב הסתכל בשולחן שבת ואמר לרבנית: 'תרימי קצת את המטפחת, תראי איך את נראית, תרימי קצת'. הרימה קצת ויצא השיער. הראה לנו הלכה למעשה. יש לך יותר ממעשה רב?".

הראשון לציון הדגיש בדבריו כי הוא מדבר על גילוי מעט מהשיער: "לא הרבה שיער", אמר הרב.

צפו בדברים

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

61
כיסוי ראש = דיכוי נשים.
דודו
60
המהר"|ם אלשקר כותב במפורש שכוונתו על הבית וזה כוונת הרמ"א בסימן ע"ה(וגם כוונת השלטי גיבורים לכל מי שהוא אמיתי).
כעא
המהר"ם אלשקר דיבר על רשות הרבים, זה מוכח מדבריו. וגם הביא את כל הראשונים שהתירו שיער שחוץ לצמתה. אבל לא דיבר על שטח הראש עצמו שהוא איסור דאורייתא בכל שהוא (והאחרונים כתבו מילים חריפות ביותר על המסלפים דבריו ומוציאים ממנו היתר לגילוי מעט הראש) אלא על שיער היוצא מחוץ לכיסוי כגון שיער הצדעים או צמה.
ישראל מאיר
59
לכל החכמולוגים שיש פה כדאי לכם להירגע עם החוכמות שלכם ותפסיקו להביע את דעתכם העלובה על מרן שליט"א
.
58
לא כדאי לגלות שערות הראש. עלולים לצאת ילדים צחצחים שבבניקים עבריינים
קמחית
57
עבירה גוררת עבירה! אוסרים פאות רק מטעמי שליטה פוליטית וקנאות מוסלמית שאין לזה קשר לצניעות היהודית האמיתית, ואחר כך מתירים לגלות שיער שעל כך נאמר בגמרא שבעלה רשאי לגרשה בלא כתובה אם יוצאת ללא רדיד ורואים מקצת שיערה, על אף שראשה מכוסה במטפחת. שמים אור לחושך וחושך לאור נ. ב. אין באמור לעיל שום הצדקה
ללא שם
טיפש, אם ככה אתה לומד גמרא והלכה מן הסתם אתה עובר כל יום על כמה וכמה הלכות.. לפי כל הסברות שאתה מקשקש...
איציק
מה הקשר לקנאות מוסלמית אולי המוסלמים העתיקו זאת מאימותינו הצדקניות כמו שהדת המוסלמית העתיקה עוד הרבה מצוות מהדת היהודית. בשונה מהפאה שהועתקה מהגויים באירופה.. וכשמה כן היא פאה נכרית.
מאיר
זה נ. וזה ט. פיאה נוכרית אסורה כמו שכל ילד מבין, לתורה אין שום דבר נגד שיער האישי של האישה, כל העניין משום צניעות, ודרשינן טעמא דקרא לחומרא, לא יעלה על הדעת לרמות ולכסות שיער עם שיער, כמו שלא יעלה על הדעת לכסות רגל בצבע רגל, אגב הפלא יועץ משבח את הצניעות של נשי המוסלמים, אם אתה חושב שאתה כביכול מ
ג
אידיוט מתי לאחרונה פתחת שו.ע גמרא הא. ו ג
אתה אידיוט
אין קשר לצניעות היהודית האמיתית???? סירייסלי? כל האלה שחובשות פאות ונראות כמו מנימום מיס יוניברס זה דרך היהדות?? עולם הפוך ראיתי
.
אולי בגלל שאישתך עם מטפחת אתה יודע להשוות למיס יוניברס את שאר הנשים ברחוב...
מישהי ריאלית
שמעת על התשובה של הבאר שבע שאוסר?! תן לי לנחש שאינך יודע שהיתר פאות מקורו בשלטי גבורים... אז גם אם להלכה מותר, אי אפשר לומר שהאוסרים אין להם טעמים הלכתיים. ההיתר לגילוי מקצת שערות מקורו בתשובה של הרשב"א שיש דרכים שונות להבין אותה.
.
56
אפשר דוגמא מכבוד הרב מה נקרא קצת שיער ולא הרבה? מעשה רב
דוד
55
ועל זה נאמר: נתת דבריך לשיעורים ועוד נאמר שאין דורשים בעניינים אלו ברבים וסיפורים משפחתיים כאלו בוודאי שאין מקומם ברבים. וחוץ מזה שאם ככה מדוע ידבקו אחינו הספרדיים למוסדות האשכנזים בהם מורים ומלמדים אחרת???
חנטריש
54
אפילו שערה שלא תצא מהמטםחת! זו הצניעות הנכונה,הרבנים של היום.....השם ישמור...
אשה
ה' ישמור עלייך חולקת על גדולים ממך תעשי תשובה
.
לא ניתנה תורה למלאכי השרת
יוני
53
צריך לראות ולהקשיב לדרשה מהתחלה לסופה
בן תורה
52
לכל המצקצקים מה לא מובן הרב נתן דוגמא שאישה לא צריכה להשים את המטפחת עד הגבות מותר שיראו קצת שיער.. אין קשר בלהתיר פאה כי פאה זה כל הראש עם שיער אומנם שיער שלא מחובר לקרקפת אבל עדייו שיער ככב שזה לא צנועה בעליל! עדיף ישראו שערה או 2 יוצאות ולא יחבשו פאה.. ועוד שאלה לי אילכם לכל האלה שמצדיקים את החבי
.
מזה קצת?אשמח לדעת
מיכל
בבית מותר להקל וללבוש מטפחת, כי עיקר איסור גילוי הראש הוא ברשות הרבים (מדאורייתא אפילו בחצר אין איסור)
יהודי
זה כמו להגיד עדיף לחלל שבת שעה אחת, מאשר לחלל כל ה24 שעות של השבת, רב אמיתי לא אומר שמותר לגלות מעט שיער, בגלל שעדיף קצת עבירה מאשר הרבה עבירות, לגבי שאלתך איך אישה פותחת דלת עם מטפחת, ואיך היא בבית עם מטפחת עם יכול להתגלות מעט שיער, אז אם לא ידעת בבית מותר לה להיות עם מטפחת, כי עיקר חומר הענין של ש
א
שלום א. מי כבוד הוד מעלתו שיודע לפסוק מיהו רב אמיתי ומי לא?
שלמה
מי אמר לך שקצת שערות זה קצת עבירה?! לדעת הרשב"א אין בזה עבירה כלל!!!!
דוד
51
על זה מה שנשאר לכם לריב???? הלוואי שאלו יהיו הצרות של עם ישראל נהרא נהרא ופשטיה.. כל אחד צריך לשמוע בקול רבו ולא לדבר על הרב של השני.
יוני
תגובה ראוייה התגובה הכי מכובדת וראוייה שנכתבה פה !
חבד
50
אכן, הוא סומך על הרשב"א לגבי שערות היוצאים מצמתן. יש מבארים שכוונת הרשב"א רק לשיער מהצד - ליד האוזניים. אבל הרב צודק שאין לפקפק במנהג של הספרדיות שמקלות בזה, כי יש להן על מי לסמוך. אבל באותה מידה אין לפקפק על הלובשות פאה נכרית, כי יש שלטי גבורים ופוסקים רבים אחרים שמקלים בזה. ואפילו ספרדיות יכולות ל
יהודי לומד
אשריך שאתה גדול מהרב עובדיה ומכל האחרונים הספרדים שאוסרים פאה נוכרית מטעם עבודה וכו... ואותם נשים שחובשות פאה ארוכה ויפה .. שיא הפריצות מה שהתירו זה פאת קש קצרה כמו אמו של מרן החזון איש .
יניב
החפץ חיים גדול הדור חולק על כל הצדיקים שצועקים נגד פאות שזה ערווה ופוסק להדיא כי מותר לקרות ק"ש מול אשה עם פאה והוא לא חילק פאה כזאת או כזאת וגם לא מדבר על קש או שיער עיזים וחמורים אלא שיער של אשה אחרת כמו המשנה יוצאת אשה בשיער חברתה
חכמים הזהרו
החח ישרוף אותך מדבר שבשמו הא פושע שכמותך
תתבייש
מה הגדלות רלוונטית וכי והרב עובדיה גדול מהשלטי גיבורים?! ווכי אתה גדול מהרב משאש?! ואגב הרב עובדיה אוסר בלי קשר לעבודה זרה. ולגבי העבודה זרה יש רבים שמתירים כמו הגאון הרב בעלסקי מארה"ב וכן המשנה הלכות. ומה שהתירו זה לא פאת קש... תעיין בשלטי גבורים ותראה שאתה כותב שטויות. הוא מפרש שהוא מתיר כל שיער
יהודי לומד
אבל מה לעשות שהשלטי גיבורים היה ספרדי, ובדורו דווקא פוסק פולני בשם הבאר שבע אסר פיאה נכרית, וכן רוב הפוסקים של אותו דור, אז לא מובן למה האשכנזים לפתע נצמדים לשלטי גיבורים הספרדי, ולא לבאר שבע הפולני?... וכי יעלה על הדעת שהם ישמעו לבית יוסף בשעה שהרמ"א חולק? התירוץ פשוט, כי מחפשים איזה שהיא היתר, אז
ב
בהלכה פוסקים ע" ראיות וסברות, ולא ע"פ עדתו של הפוסק. מלבד זה שהספרדים קבלו את הוראת מרן השו"ע. והרמ"א הביא את הפסק שהיה נפוץ אצל האשכנזים. ואגב רק באו"ח יש את הכלל הנ"ל. ואגב, המג"א גם מתיר פאות (והוא היה אשכנזי) וכן פוסקים אשכנזים רבים נוספים. (לגבי הטענה על הסתפרדות היא אינה עומדת במבחן המציאות לג
יהודי לומד
רוב האשכנזים מתירים. הולכים אחרי גדולי פוסקי אשכנז שרובם מתירים. במקרה השלטי גיבורים היה ספרדי, וזה חשוב שהספרדים ידעו...
ליטאית
49
רק גדול דור מבין את הדור ופוסק לפי המצב הקיים, ודואג שיותר נשים יכסו את הראש במטפחת. אשרינו.
טליה
מה שווה כל הכיסוי אם מגלים מעט ועוברים על שיער באשה ערווה
תוהה באמת
👌👍
ללא שם
48
תתעסקו בגזל ובדרך ארץ ולא בבורר ובשיער של אישה
שמוליק
47
לא הימה מנהג כזה בשום מקום אצל הספרדים,המהר"ם אלשקר דיבר על הבית ולא על הרחוב בדיוק כמו השלטי גיבורים וזה כוונתם האמיתית.
כעא
46
הבעיה שאתה מתיר לספרדיה לגלות קצת משיער היא מגלה גם קצת מחצאית וגם מורידה קצת מהמידה שהולם את שומנה וגם מגלה קצת מהשפה של בני תורה וקבלת פרחה מושלמת
תימני
תמני יקר בן אדם מדבר מהרהורי ליבו, זה שאתה נוהג כך לא אומר שכל בנות ישראל הצדיקות נוהגות כך. ואם דיברת על שפה זולה ראה את תגובתך המזעזעת!! איפה כף זכות על בנות ישראל שמתמודדות יום יום לא פחות ממך!! אז דייי עם תגובות רדודות שכאלה, סייג לחכמה שתיקה! אם אין מה לכתוב לא תמיד חייב לרוץ למקלדת!!!
רק אהבת חינם
והאייפון בקושי נכנס לכיס האחורי
תוהה באמת
אוי כמה שאתה צודק אני ממש לא מבין מה ראה הרב לדבר מהענין הזה
א
אני לא מבין איך אתה מעז לפקפק בדבריו של גדול דור גם אם יאמר לך על שמש שירח וכן להפך בוש לךךךךךך האם כך היית אומר כשזה רב שכנזי?
ת
תתבייש בתימן נשים מסרו עצמן על ק.ה בשביל צניעות
תתבייש חמאר
ממש חארטה אני גם מגלה קצת מהשיער אבל מקפידה ממש על חצאיות ובגדים שעוקפים מרפק
לי
מתחזה
מה הקשר
45
שיער מעט באישה לא ערווה, הרבה שיער באישה ערווה עתה צריך לערוך דיון מה נחשב מעט. אחוז אחד, 49 אחוז? עכשיו מובן למה צריך גם רב מזרחי הרחוק מהרב האשכנזי, כמרחק מזרח ממערב.
נביא אמת
44
אני מנסה לדמיין מה היתה תגובת הרב יוסף אילו הפסק הזה היה יוצא מפיו של הרב סתיו שליט"א...
ינון
הפסק כבר נכתב ביביע אומר...
נו באמת...
43
ממש תמוה! שיער ממש מותר, ופיאה שמכסה את על השיער אסור????????
אבי
כן כי זה פאה שלימה מה לא מובן?????????????
ללא שם
אשה שמכסה במטפחת יודעים שהיא נשואה אף אם תוציא מעט שיער החוצה ..אבל נשואה ששמה פאה ארוכה ויותר יפה מהשיער שלה עצמה וזה לא נראה בכלל פאה בוודאי שמכשילה את הגברים ודי למבין
מ.ש. איסור בפאה לספרדיות
אז שהיא תשים שלט על הגב שהיא נשואה, או שתתיר לנשים בהריון... זה סברא ממש לא לעניין...
לך ללמוד
כך נהגו עפ"י פוסקים בכל הדורות
מאיר
42
הסיפור לא במקום. מרן לא אמר לה להרים בשביל לגלות את השיער אלא המטפחת שלה חיסתה את המצח אז הוא אמר לה להרים. וגם בתוך הבית אין בעיה ע''פ הפשט ללכת גם בגילוי ראש גם ליד הילדים. מאוד שיטחי הדימוי. ברור שיש מקורות להתחר לגלות מעט שער אבל זה לא קשור לסיפור בעליל.
ירושלים
41
כל חוג לפי שיטתו הבעיה היא אותם חוגים שיוצאים בשצף קצף נגד הפיאות -פיאה גהינום וכו וכו הרבי הורה דווקא פיאה שהשיער יהיה מכוסה ב100 אחוז ולא במטפחת 99 אחוז נכון .פיאה זה לפעמים יפה אבל אנו לא מקיימים בחבד את מצווה תרי"ד "והיית מכוערת ומוזנחת עם בובו מוזר על הראש" מי שכן מקפידה על המצווה תרי"ד "וה
חבד
למי שכתב כאן שהצמח צדק "זה לא הלכה למעשה" - טעות בידך! הצמח צדק היה פוסק הלכה שכתב שו"ת גדול (שכל הפוסקים מצטטים אותו להלכה למעשה. לדוגמה, תפתחו "יביע אומר" ותראו מאות ציטוטים של שו"ת "צמח צדק ליבאויטש") ופסקיו אינם חסידות אלא הלכה למעשה!
הצמח צדק פסק למעשה!!
תסלח/י לי על התקיפות אבל הרבי לא התיר את הפאות הנוראיות שמסתובבות היום ברחוב במיוחד במגזר של חבד זה ממש ללכת עם שקית ניילון על הראש - והכוונה היא לכסות שיער עם שיער אין בזה שום היגיון, לא יכול להיות שאת שמה "כיסוי" לשיער שנראה יותר יפה משיער רגיל לזה לא קוראים צניעות לזה קוראים רצון להישאר יפה ואל
...
אלו דברים כדורבנות
איתן ש
אבל מה נעשה כשהתנא במשנה כותב יוצאת אשה בשיער חבירתה (פאה) בשבת כלומר מותר לצאת עם פאה ואפילו בשבת
חכמים הזהרו
מדובר באשה שחברתה היא האדמה, ושערה הוא קש....
מישהי ריאלית
מקור ההיתר לפאות הוא מהשלטי גבורים, והוא לא כותב שפאה לא נראית כשער או לא מושכת כשיער. הוא כותב שלא אסרה תורה אלא שער המחובר לבשר. ומדברי החולקים בדורו (בעיקר הבאר שבע) רואים שכבר לפני מאות שנים הפאות היו נראות ממש כמו שיער. ואגב עד היום הפאות הכי יקרות הם אלו שמיוצרות בעבודת יד...
לך ללמוד
איזו בורות מצידך! הרי הצמח צדק היה פוסק הלכה ודבריו מובאים בשו"ת שלו שנכתב להלכה למעשה. הוא כתב גם חידושים על הש"ס וספרי חסידות לעשרות, אך הפסק נגד גילוח זקן כתוב להלכה למעשה בשו"ת שלו!
ל"דבר לענין"
שכחת כדורים כחולים היום
רפואה שלמה
מי את שתחליטי שבובו זה מכוער??? מכירה נשים מטופחות עם בובו ונשים אומללות ומוזנחות עם פאה. ממש אין טעם בדברים!
מישהי
כתבת שאין שום חיוב הלכתי לגדל זקן. חבל שאינך יודעת מה שכתב הצמח צדק מליובאויטש נגד גילוח זקן בכל צורה שהיא שלדעתו זה אסור לחלוטין מבחינה הלכתית וחב"ד נוהגים כדעתו. הנשים בחב"ד לא מתלבשות כמו דוגמניות, נראה לי שדווקא יש הרבה נשים ליטאיות שמתלבשות מודרני וכו'.
לרבקה
זה ח.ס.י.ד.ו.ת רבנו צמח צדק זיע.א זה לא הלכה למעשה.
דבר לענין
רק מבזים ומזלזלים.
לא נורא
"צמח צדק זה לא הלכה למעשה?" מי אמר לך שטויות כאלה? הצמח צדק היה פוסק הלכה וכתב שו"ת. כנראה לא פתחת את שו"ת יביע אומר ששם הצ"צ מצוטט להלכה אינספור פעמים.
ל"דבר לענין"
בחב''ד הפכו את היוצרות לגמרי.. הגברים מתהלכים עם זקן ושפם ארוך וכו...כמו רבנים גדולים ללא שום חיוב הלכתי בזה. והנשים שמחוייבות בצניעות נראות כמו דוגמניות. רחמנא ליצלן
רבקה
40
עדיף פאה ממטפחת הפאה מכסה את השיער טוב יותר
יהודי פשוט
אבל המטפחת יותר נוחה!!!
יעלי
עדיף לך ללמוד הלכה טוב טוב. אתה בור ועם הארץ
לך תלמד ריקני
בא לא נגזים... כנראה בתגובתך אתה באמת לא מעורב ב"ה בפאות שהולכות היום אין הבדל כל כך בין השיער לפאה החיבור כ"כ טבעי שמאבד כבר מהטעם לכסות את הראש. לא צריך גם להיות קיצונים ולשים מטפחות כמו מגדלי בבל על הראש, כל אישה יודעת בדיוק איך צריך לכסות ומה באמת צנוע, אך אין ספק שזה נסיון קשה לכל דבר, עינין כי
בלי קיצוניות...
עמוס
תשאל כל אדם שלא נגוע בנושא הזה יגיד לך ש
39
פסיקה עקומה בצידו של שחצנות ויוהרה
james
תתביש לךךךךךךך רשע מרושע שלא תעיז לדבר ככה על רבנים צדיקים!!!!!!! ואם זה לא ברור לך אל תכנס לכיכר השבת!
סאבלימינאל
הלו! תתבייש לך חצוף אחד איך אתה מדבר על הרב....
.
רשע! איך אתה מתבטא כנגד תלמיד חכם מופלג?? תתבייש!!!
יהודי
38
אז נראה לפי כל התגובות שאפשר גם פאה וגם לגלות שיער ראשה...בהצלחה
ללא שם
37
תראו באבנים חקוקים בארמונות נבוכדנצר שמציירים את שבי יהודי עיר לכיש , נשים שמה יש להם מטפחות כמו ספרדיות זה כבר לפני 2600 שנה. רוב מנהגי אשכנז זה סברות . המגיד אומר לרבי יוסף קרו אתה עושה טוב שבפסיקות שלך הולך לפי הרמבם ולא לפי תוספות כי הרמבם הלך לפי ספרים שהיו לפניו ו תוספות הלכן אחרי סברות ורחקו
אבי
תוספות רחקו מהאמת?! אתה שם לב מה אתה כותב?! יש לך מקור מוסמך להכפיש את בעלי התוספות?! תראה מה הרמב"ן כותב עליהם בהקדמת סיפרו.
נקודה למחשבה
36
כמה זה מעט ?? כמה זה הרבה ??סנטימטר 5 ס"מ קילומטר ?? כמה ??
כמה
תלוי מאיזה צד בתכלית שיהיה מטפחת בגודל כיפה של בנט
חסיד כהלכה
35
איזה יופי... הכל פיקס , החינוך הכלכלה , רווחה כל המדינה דבש
רב נח
34
אם כל הצרות שיש בעולם עדיין אתם בתוך הפריצות שלכם עם פאות התועבות היום אז אינכם יהודים אתם קאניבאלים בעלי תאוות ה. יצילנו. כל ילד יודע פאה זה מרבה פריצות במחננו.
מישהו
33
רק לזכור שזה רק לספרדיות ולא כמו שמשמע מהכותרת ששמתם!!
קורא
32
יש לעיין היטב באתר בריתי יצחק , המאמר מהנהגה כקמחית לתקרובת עבודה זרה , והמאמר את אשר התרת אסרתי ואת אשר אסרת התרתי, שעיקר חיוב כיסוי ראש הוא ברחוב , ואילו פאה נכרית דינו כמו שער כך מבואר בגמרא ובכל הראשונים ובפרט כעת שהתפשטו הפאות מהודו יש בזה איסור חמור של תקרובת עבודה זרה , ע' במאמרים אלו היטב
יצחק ברנד
הרב ד"ר יצחק ברנד..
א. ה.
31
איזה יופי לדעת שרק לקטנטנים הספרדים יש הלכות כאלה הרי אריה דרעי ומשפחתו ועוד כל מיני משפחות ספרדיות מהשורה הראשונה שלובשים *רק* פאה
נמאס
30
חילול ה' להגיד להוציא שיער מלכתחילה כשזו הלכה מפורשת ואין חולק ששיעור באישה ערווה, כל הזמן הסבירו בהתחלה שזה אם יצא אז עד 4 אצבעות זה לא בעייתי, ה' ישמור ויציל אותנו מדעות כאלו, שומר נפשו ירחק מהם, כדעת רובם ככולם מפוסקי וגדולי ישראל.
ה' ישמור ויציל אותנו מדעות אומללות כאלו,
לדבריך ה' ישמור ויציל מדעת מהר"ם אלשקר?! או מדעת הרשב"א?!
לך ללמוד
תלמד קצת ותעשה שיעורי בית קודם שתצעק גיוואלד. אם שער באשה ערווה בכל מצב כהבנתך אז גם צריך לכסות את הגבות.
שלמה
למה מי את/ה שתחנך/י את הרב???
ללא שם
כך נהגו עפ"י פוסקים בכל הדורות להוציא מעט שיער וכתב מהר"ם אלשאקר עד ב' אצבעות
מאיר
29
הבעיה היום שהספרדיות סומכות על כך שמותר לגלות קצת מהשיער ומצד שני שמות פאה וכמובן ארוכה האם יש פוסק אחד שמתיר זאת? ובסוף יוצאות קרחות מכאן ומכאן אי ליתר דיוק עם שיער מכאן ומכאן
ליטאי חושב
28
כנראה הגר"י יוסף שליט"א סומך על אשתו של בעל המחבר הספה"ק האבי עזרי על הרמב"ם שהלכה בגילוי ראש. ומעשה רב.
הגאון מוילנא
27
ממליץ לכל המתנגדים לחב"ד (גם אני במובן מסויים בתוכם) ללמוד שיחה או 2 של הרבי זה פשוט לא נתפס בשכל אנוש העיון והידע העצום שלו. חד בדרא! כמובן גם לי כואב שדווקא מהקהילה שלו יצאה כזו פשרנות בצניעות בעיקר בעניין הפאה אך לא רק. אבל מכאן ועד ביזוי תלמיד חכם??? אותו דבר על הראשל"צ מי מהמגיבים פה למד רבע מת
מוחה על חילול ה'
26
אז הוא מאמץ את שיטות מתן כהנא?
עובדיה
הוא מתבסס על הרשב"א שמתיר שערות היוצאות מצמתן.
לך ללמוד
25
יש הבדל בין שיער מגולה בשולחן שבת בקרב המשפחה לבין יציאה לרשות הרבים
מירב
טובה
פשוט כך, הוראות של הרב בבית זה לא אומר ש
24
בפירוש בבית יוסף.
אין ראיה בתוך הבית מותר לגלות לגמרי
23
מה עם שיער ערווה לאישה ספרדיה, מותר לגלות קצת??....
הרבי מאונטרמאנץ'
לאמא שלך כן! ינבלה
אהוד
22
אגב אני חושב שאם ישאלו אותו מה צריך לעשות במקום שיש שם אשכנזים-שהם אסורים בכך הוא יאסור.
נתי
21
וגם את אוסלו..
התיר את הנכרית ואסר את הפאה
ידוע שכתב הסכמה לספר יחי המלך המשיח של הרב וולפא ושם כתוב שהרבי משיח, ויתרה מזו גם סבר (לפני ג' תמוז) שהרבי ראוי להיות משיח כעדות בנו ר' דוד.
גם מרן היה משיחיסט
מרן הכיר בטעות שלו וחזר בו. כיאה לדיין בישראל. אבל אתם כמו ישמעאלים לא מוכנים להודות פאה שלכם היא תועבה. ראש בקיר. וגם הקשקוש שמשיח זה הרבי נו האמת
המשיחה
דבריך הם היפך דעת הגר"ע יוסף שסבר שהרבי ראוי להיות משיח כעדות בנו הגר"ד יוסף. הגרע"י גם נתן הסכמה לספר יחי המלך המשיח שבו כתוב שהרבי הוא המשיח. ולזה אתה קורא קשקוש?? כמו כן, הרב משאש זצ"ל התיר את הפאה וכן הרב אבא שאול, אז הם התירו את ה"תועבה" חס ושלום??! שבת שלום ומבורך.
חמינדוס
20
הצמח צדק אוסר לחלוטין!
שרה
כך נהגו עפ"י פוסקים בכל הדורות, ובני ספרד לא פוסקים כהצמח צדק
מאיר
19
אפשר לגלות קרוב לטפח מקדימה, וקרוב לטפח מאחורה, וקוב לטפח הצד ימין וצד שמאל, ולהישאר עם מטפחת בגודל הכיפה של בנט,והנח להם לישראל, ובזכות זה יזכו לילדים בדרגה של כהן גדול.........על הברזלים.
אברהם
אתה הגדול מכולם
א.ש
לאברהם הכופר הקנאי הרשע והמושחט
בטח כל הילדים שלך בברזלים לכן אתה מדבר כ
אני מבינה שקשה לך לשמוע משהו שונה ממך.. אז בבקשה תשמע שוב את הרב שאינך מתקרב לנעליו ותבין את השטויות שכתבת.
אסנת
במציאות בקשר לברזלים לצערי הוא די צודק...
מישהי ריאלית
אין לך רשות לדבר על גדול בישראל!!!! הוא יודע הלכה הרבה יותר טוב מאתנו!! היזהרו בגחלתן...!!!!
אנונימי
18
אין לכם בושה, אה....
תעיפו תאייפונים המסריחים והמתועבים שלכם
17
בעזרת השם פחד אלוהים ממש קשה להבין בכלל איך יתכן פחד אלוקים פחד אלוקים פחד אלוקים
ללא שם
16
בקשה אחת אתה גולש בכיכר השבת וחושב שעוד יש לך דעה מול הראשלצ????? שהשם ירחם עליך ודחוווווווווווףף למה אתה אפילו לא מודע לעצמך
לא משנה
15
צריך לומר ביושר שרבי יוסף משאש כבר כתב שבמרוקו נהגו כל הנשים לגלות ראשן, ויש ללמד עליהן זכות - ואף הוסיף ואמר שמותר לכתחילה לעשות זאת. והוא מדבר על גילוי ראש גמור. עצם העובדה שיש מי שהתיר בהדיא, אף אם אין הלכה כמותו, אומרת דרשני. הרי איש לא התיר להדליק אש בשבת.
חנן. ב.
שקר שקר רק חלק מהנשים בערים הגדולות גילו ראשן עם בוא הצרפתים. השאר כיסו ראשן לגמרי גם בין כתלי ביתן. כולל אשת רבי יוסף ובנותיו
בבר מבבר שבע
14
למה אתם לא מפרסמים שפאה זה עבודה זרה..ואיסור חמור.בטח כל הנשים שלכם עם פאות
יוסי
מדובר במחלוקת, זה לא כל כך פשוט כפי שאתה מציג את זה. עיין במשנה הלכות (חלק יט סימן קטו)
יהודי לומד
צודק .תגיד גם לבנות ולכלות של אריה מכלוף דרעי שיורידו את הפיאות וישימו מטפחות וגם לשמוע את הזמרת אום-קולתום זה קול באישה ערווה .אדיוט ליטוואק
חבד
עיקר האיסור לשמוע קול אשה הוא דווקא כשיודע איך נראית. כי אם לא אז אין חשש להרהור. לגבי אום כלתום ימ''ש בוודאי שאין כל חשש כי מדובר בערבייה זקנה שמנה ומכוערת בעלת קול גברי שגם מתה לפני שנים רבות.
קובי
כי זה לא נכון.
חרדית
13
יהודיה
קודם תקשיבו לשיחה מההתחלה ועד הסוף ואז ת
12
תזהרו מלדבר על מרן הרב שליט"א "נשיכתן משיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב" שמענו על העניין הזה סיפורים מסמרי שיער כל אחד יעשה כדעת רבותיו
אחדות
11
מדהים לראות כל דרדק שבבניק עם אייפון בכיס השמאלי או בתוך השטריימל מעיר הערות על דברי מרן.בזמן שבקהילתם עוד לא נולד מנהיג עם גדולה וידע תורני כמו מרן.אפסים שכמוכם.הלוואי שרבניכים יזכו להיות תלמידים של מרן.רוצו למקווה בטלנים
מלכי
10
שני הצדדים פה צבועים וסוטים מרצון התורה ורצון השם, ומהלבוש והכיסויים שלבשו שרה רבקה רחל ליאה, והלבושים שלבשו נשות ישראל בזמן בית ראשון ושני, כאמור שני הצדדים משחקים פה מעומק קדושת ישראל, הן אלו שמתירים פיאה בסגנון חבד, והן אלו שמתירים גילו קצת שערות של אישה.
א
9
הכל מותר. מותר גם לגנוב (ולכן ישבתי בכלא..). מותר גם לאכול היתר מכירה. מותר גם להימנע מהצבעה כדי שהסכם אוסלו יעבור. מותר גם לדבר נגד פיאות (שהתירו מאות גדולי ישראל). מותר גם לכהנים להתחתן עם אתיופיות (למרות ייחוסם המפוקפק). הכל מותר לשס.
אריה מכלוף שאלוט
"דרעי ומרן" הם דבר אחד! מה שאמר הרב עובדיה - עשה דרעי. וכי אני חולק עליו? לא אני חולק על הרב עובדיה אלא הרב משאש זצ"ל חלק עליו בעניין הפאה! ובענין השמיטה חלקו עליו החזו"א והרידב"ז וכל גאוני ישראל. בענין האתיופים חלק עליו הגרש"ז אוירבך וכו'.
ליטוואק
נו נו.. מה לנו להכניס את ראשינו בין הרים גבוהים כאלו..
אייזיק
עפר לפיך רשע. מי אתה ומה אתה בכלל. יביע אומר ע.ה פסקיו רצויים בשמים. כך אמרו גדולי המקובלים
עפר לפיך
2013
המכלוך מינה את הראשלץ
הרבה דם יהודי מאז אוסלו נשפך בזכות דורעי ובעל היביע אומר.
הגאון מאוסלו
לליטוואק המטופש יחוסם של האשכנזים מפוקפק לא פחות אבל אצלך יש בעיה יותר גדולה כשאבא ואמא בני דודים.
א
מה אתה מערבב בין דרעי לבין מרן זצ''ל ומי אתה בכלל שתזלזל במה שתיר מרן זצ''ל עפר לפיך!
שלמה
8
שלום לא לדבר ככה מרן הרב עובדיה יצא נגד פאיות נכריות אנחנו הספרדים לא שמעים השכנזים סמים אנחנו הולכים עם מרן הרב עובדיה השכנזים שיעשו לפי הרבנים שלעם ככה פסק מרן הרב עובדיה שמותר ליאשה לגלות את שער ראשה
מנדיש
7
הוא לא אמר שרק לספרדיות אסור ללכת עם פאה.. חבל שאתם שומעים רק מה שנוח לכם...
ג
6
צריך להבין מה ה' רוצה מבנות ישראל הצדיקות שישתדלו כמה שיותר לשמור על הצניעות שלהן כדי שלא למשוך תשומת לב מהגברים שנמשכים אחר כך לדברים לא טובים אל תנסו להכחיש את האמת מי שאמיתית תוריד את הראש ותגיד טעיתי ברור שעדיף מבחינת צניעות לגלות עד שתי אצבעות מאשר ללכת עם פאה שגברים לא יודעים אם זה אישה נשואה
כדאי מאוד לקרוא
הפאות של הנשים מכשיחות אותך? תישאר בבית.
משה
5
שיער אישה ערווה וזה מדרון חלק בדרך לקשת עם חצי פיאה , שרוולים קצרים, בלי גרביים והדרך לזנונים נפתחת. מי ייתן וכולן תהיינה צנועות כמו בנות ירושלים של פעם וחסידות שהיו מגלחות ראשון שיש בזה פרום וקידוש השם גדול. בירושלים לפעמים שהולך בבית ישראל עוד רואה את הצדיקות של פעם . נשות חיל כולן .
מדרון חלק
הגילוח של החסידיות זה המצאה מאוחרת. וכל הפוסקים שדברו על סירוק לפני טבילה על כרחך לא נהגו כך...
מי זה?
4
כל הכבוד לרב חזק וברוך איזה אומץ יש לרב אוהבים אותך מרן שלנו
יוסי
מה האומץ פה? על מה הוא זועק נגד הרפורמים? גם לרבנים הרפורמים יש אומץ, אני חלילה לא משווה, אני רק שואל ותמה מה הקשר אומץ???? אומץ נגד איסור זה לא גאווה ולא אומץ, אלא הפוך לעיתים זה בא מרוב פחד מלהגיד לצבור את האמת.
מ
האומץ להגיד את האמת של דעתו מבלי לסמפט את כל אלו שיתעצבנו מכך. למשל תראה כמה תגובות כאן בגלל מה שאמר בחצי דקה.
יוסי
3
מובא בזוהר הקדוש חלק ג דף קכה עמוד ב': אמר רבי חזקיה, תונבא ליתי על ההוא בר נש, דשבק לאנתתיה דתתחזי משערה דרישה לבר, ודא הוא חד מאינון צניעותא דביתא, ואתתא דאפיקת משערא דרישה לבר לאתתקנא ביה, גרים מסכנותא לביתא, וגרים לבנהא דלא יתחשבון בדרא, וגרים מלה אחרא דשריא בביתא, מאן גרים דא, ההוא שערא דאתחזי
דוד ירוחם
אז לפי הזוהר צריך גם לכסות את הגבות?
רחל
2
את אשר אסרת התרתי, את אשר התרת אסרתי... השו"ע בסימן עה אוסר לגלות אפילו מקצת ומתיר רק את השער שחוץ לצמתן, במקום שנהגו בלבד!!! (חוץ לצמתן - השיער הדליל שגדל על העורף). חומרת הזוהר היא לא בשיער ממש רח"ל, אלא בחוץ לצמתן, ראה מגן אברהם ס"ק ג.
ללא שם
ישמעו אוזניך מה שידיך רושמות... זה בדיוק מה שאמר מורנו הרב שלי''טא. לספרדיות שנ ה ג ו
רבקה
הרב קדוש אל תפקפק במה שאומר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ללא שם
קדושה לא רלוונטית להלכה, וכשיש מקורות וראיות נגד מה שרב פוסק מותר למי שלמד את הסוגיה לחלוק עליו. כמובן בלי לזלזל.
מי זה?
1
עוד הוכחה כמה חשובה הפאה. אסור לאישה לגלות אף שיערה מראשה!!
ללא שם
מי אתה שתדבר עם רבנים????
אנונימי
כך נהגו עפ"י פוסקים בכל הדורות, להוציא מעט שיער החוצה, ובספרד עד היום ובאשכנז עד תקופץת החתם סופר
מאיר
לאשכזיות שנהגו יש מי שמתיר. לספרדיות א ס ו ר.
רחל
הרב משאש מתיר במפורש לספרדיות (והבאר שבע אוסר גם לאשכנזיות)
די לשטחיות

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות חרדים: