התובע במשפט אולמרט

עו"ד אורי קורב על פרשת דרעי: "תיק שהתפוגג"

עו"ד אורי קורב, התובע במשפט אולמרט, בהתייחסות ראשונה לעסקת הטיעון של אריה דרעי והפרקליטות: "תיק שהוא אפילו לא עכברון", וגם: האם לדרעי יש סיכוי לחזור לתפקיד שר? (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

עו"ד אורי קורב, סניגור פלילי ולשעבר בכיר בפרקליטות ששימש כתובע במשפט אולמרט, בהתייחסות ראשונה לעסקת הטיעון של יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי והיועץ המשפטי לממשלה: "תיק שהוא אפילו לא עכברון". הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "העבירות שבסופו של דבר דרעי הודה, לא קשורות בכלל למעשים שיוחסו לו בתחילת הדרך. לא מדובר בתיק שהתכווץ לחשדות מסויימים שנשארו חלק מהם, אלא זה תיק שהתפוגג.

"רשויות האכיפה צריכות להפעיל את השכל הישר ולהבין שתיק שהוא אפילו לא עכברון, אלא מורכב מסעיף של רשלנות לפקודת מס הכנסה, ומסעיף נוסף שכמעט לא משתמשים בו של סיוע לאחר מבלי שיש לו אינטרס בביצוע העבירה, כלומר שזה לא קשור אליו בכלל.

"אני מרשה לעצמי לומר שאם תצא למשימת חיפוש כדי למצוא תיק דומה, אתה לא תמצא, ומכיוון שאתה לא תמצא אני חושב שלהמתין שש וחצי שנים להכרעה זה בלתי מתקבל על הדעת, ואם מסתכלים על הכול ביחד, גם הגילוי שמדובר בסיפור קטן, ולא כפי שחשבו, וגם על העובדה שמדובר פה באיש ציבור שנבחר ע"י ציבור שלם שמדובר פה בלפיתה בגרון, כפי שהיועמ"ש התבטא".

יש חשש בציבור שאחרי שיעברו מספר שנים, בית המשפט יפסוק קלון?

"קודם כל יש כאן עבירה לפי סעיף 217, שהסיכוי לקלון לא קיים, משום שעבירת רשלנות לא נושאת איתה קלון, ובעבירה השניה הוא הורשע רק בסיוע, ולא בעבירה עצמה, אלא בסיוע לאחר ולכן הדבר הזה צפוי לעורר שאלה גדולה. יש לו בהחלט טיעון ראוי מבלי שאני יודע מה יקבע בית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר