חקירת האסון במירון

התכתש עם חברי הוועדה וחשף איום שקיבל לפני העדות

מרדכי הלפרין, לשעבר יו"ר ועד מירון, ננזף במהלך עדותו לא אחת בידי חברי הוועדה, פתח על חבר ב'וועדת החמישה' וחשף איום שקיבל לפני העדות • היו"ר הנוכחי שהעיד אחריו: "לא הכול דווח בגלל דיקטטור" (TV)

שימי שפר | כיכר השבת |
הלפרין בעדותו (צילום: וועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון)

מול חברי הוועדה לחקר האסון הכבד במירון, שבו קיפדו את חייהם 45 מתפללים שהגיעו לשמוח ביום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי, סמוך לקברו בהר מירון, התייצב היום (שלישי) מרדכי הלפרין, שבמשך שנים כיהן כיו"ר ועד היישוב. 'כיכר השבת' העביר את העדות בשידור ישיר.

הלפרין: מותר להוריד מסכה?

נאור: כן.

הלפרין: כי מהמקום שממנו אני מגיע ישנם עשרות סדרנים, אבל אף אחד לא עוטה מסיכה.

נאור: אם אין לך דרך מסוימת לקדם את הוועדה, אנחנו ניפרד לשלום.

הלפרין: אני חושב שיש הרבה דברים שמצריכים תיקון.

נאור: ספר לנו על הנעשה במירון בכל מה שקשור לאורחים ולחוגגים שבאים לרשב"י.

הלפרין: הייתה תכנית להקים ציר מילוט דרך שער ט' - תכנית שנגנזה ושבסופו של דבר גרמה לעיכוב גדול ביציאת האמבולנסים בזמן האסון הנורא.

גשר דב לכשעצמו היה אמור להיבנות בצורה של ירידה אחת גדולה, אך בסופו של דבר הצבת קיר בסוף הגשר, כולל הצבת מבנים בלתי חוקיים - מנעו מהמעבר להיות מפותל ומסוכן. מי שגרם לכך שיהיו חריגות בניה, ללא פיקוח הם חלק מחברי וועדת החמישה, בהם פרויליך.

בשבוע שעבר אף קיבלתי איום מפורש שבמידה ואגיד כאן דברים שלא ימצאו חן בעיני אנשים מסוימים, הם יתנכלו לבית הכנסת של אנשי המושב.

נאור: בשביל זה יש משטרה.

הלפרין: יש את גבולות וועדת החקירה.

נאור: אדוני לא מחליט מה הם גבולות הוועדה.

ינאי: כמה מקומות לינה יש במירון?

הלפרין: כעשרת אלפים מקומות לינה. בנוסף, יש לנו מקווה במושב שפועל ללא היתר.

נאור: זה לא מעניין אותנו כוועדה.

הלפרין: אני לא מבין. יש מקווה שמצטופפים בו אלפי אנשים, שנבנה ללא היתר, ושיש נגדו צו הריסה שלא נאכף, והוועדה הזאת שדנה בחקר אסון נורא שכזה אומרת שזה לא מעניין אותה, בסדר.

ינאי: המושב גובה תשלום עבור אירועים שמתקיימים במושב?

הלפרין: בזמני גבו כספים רק עבור שימוש בשטחים מסחריים בלבד, בהמלצת הייעוץ המשפטי.

בהמשך עלה להעיד דוד קליין, יו"ר ועד היישוב מירון הנוכחי, וביקר את האורחים המגיעים ואת קודמו בעדות הלפרין. "באים אנשים למירון שיושבים בגינות הציבוריות, ובמדשאות וגורמים לנזקים לאנשי הכפר, כולל הקמת אוהלים", אמר. "אנשים חונים בחניות של התושבים, ואנשים עושים את הצרכים שלהם בחצרות הבתים וגורמים לצחנה.

"קחי לדוגמא את זאת חנוכה האחרון, באו למירון כעשרים אלף איש, והמשטרה הפנתה את הרכבים לתוככי הכפר במקום למגרש בצד המזרחי של המושב ששם יש 5000 מקומות חניה".

בסיום עדותו נשאל אם הוא משתתף באספות האגודה. קליין השיב שכן. הוא נשאל אם ראה סכומי כסף גדולים - והשיב: "ראיתי את מה שדווח, אך לא הכול דווח בגלל דיקטטור אחד שעשה כרצונו ללא ידיעת שאר החברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר