נתיבי מילוט שוחררו • צפו

9 חודשים אחרי האסון: מתחם 'בוסקילה' במירון נהרס

מתחם 'בוסקילה' בהר מירון, שנבנה שלא כחוק ובניגוד לתוכנית, חסם נתיבי מילוט מציון הרשב"י והוכרז כמבנה מסוכן - נהרס הלילה, לקראת ההילולא הראשונה אחרי האסון • צפו בהריסה (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חלק מהמתחם ההרוס במירון (צילום: הרשות לאכיפה במקרקעין)
הריסת גשר דב (באדיבות המצלם)

ארבעה חודשים להילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי במירון ועדיין לא ברור האם יש כבר תכנית מוסדרת להגעת מאות האלפים להר, בצל האסון הכבוד שאירע בשנה שעברה בו נהרגו למרבה הצער 45 מתפללים.

בינתיים נראה שבעיקר מה שנעשה בהר הוא פינוי המתחמים המסוכנים, אלו שבמשך שנים עוררו דאגה ואך בנס לא קרה בהם אסון נוסף. במהלך הלילה (בין ראשון לשני) נהרס מתחם בוסקילה בהר מירון בידי הרשות לאכיפה במקרקעין בליווי יחידת מתפ״א של משטרת ישראל.

לדברי הרשות לאכיפה במקרקעין, המתחם נבנה שלא כחוק ובניגוד לתוכנית, חסם נתיבי מילוט מהציון והוכרז כמבנה מסוכן.

מזה מספר שנים היה עניינו של המתחם תלוי ועומד בבתי משפט. לפני כחודשיים, קבע בית המשפט העליון ברשות השופט שטיין כי יש להרוס את המבנה.

הריסת גשר דב (באדיבות המצלם)

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבוע שעבר נהרס גשר דב בהר מירון, שבו אירע האסון הכבד בל"ג בעומר. פועלי הרשות לאכיפת דיני מקרקעין הגיעו ביום שני שעבר להר מירון והרסו את 'גשר דב', הסמוך לציונו של רבי שמעון בר יוחאי.

מהרשות לאכיפה במקרקעין נמסר: "הרשות לאכיפה במקרקעין תמשיך לפעול לפינוי והסרה מלאה של כלל המבנים שנבנו שלא כחוק באתר על מנת לאפשר תכנון ופיתוח קבע במקום והיערכות סדורה ובטוחה כבר להילולה הקרובה".

במקביל נמשכים הדיונים בוועדת החקירה לאסון מירון והחברים בוועדה נפגשו בשבוע שעבר עם השר מתן כהנא והפרויקטור שמונה לנושא, צביקי טסלר כדי לשוחח איתם על המסקנות אליהן הגיעו בינתיים.

המלצות הביניים של הוועדה, אשר הוגשו לראש הממשלה ביום 22.11.21, התמקדו בהיערכות בטוחה להילולת ל"ג בעומר תשפ"ב בלבד וכללו המלצה על מינוי שר אחראי, אשר ימנה גורם ביצועי בעל ידע וניסיון מתאימים, שיארגן את ההילולה תחת הנחייתו ובכפוף להוראותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר