בשידור חי

היום: גזר הדין במשפט יו"ר ש"ס אריה דרעי

בית משפט השלום בירושלים יגזור הבוקר את דינו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שהודה בשבוע שעבר בעבירות מס, במסגרת הסדר טיעון • גזר הדין יועבר בשידור חי מאולם ביהמ"ש (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ועו"ד נבות תל צור בבית המשפט, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שופט בית משפט השלום בירושלים, שמואל הרבסט, ימסור הבוקר (שלישי) את גזר דינו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי. בצוות ההגנה מקווים שהשופט יקבל את הסדר הטיעון במלואו ויגזור על דרעי מאסר על תנאי בין 12 חודשים ל-3 חודשים.

גזר הדין של דרעי יועבר בשידור חי מאולם בית המשפט, לאחר שהסכים להשתתף בפיילוט השידורים הישירים, פיילוט שהתחיל באולם בית המשפט העליון.

כזכור, במרכז הסדר הטיעון שנחתם עם היועמ"ש, דרעי הודה בשתי עבירות מס, וזה לאחר שהתפטר מהכנסת. דרעי ישלם קנס של 180 אלף שקלים. היועמ"ש לא דרש כעת קלון, בשל ההתפטרות מהכנסת, אך הסוגיה צפויה לעלות שוב בשלב בו דרעי יבקש לחזור לשולחן הממשלה.

הדיון בגזר הדין, היום

התובע מטעם הפרקליטות, ירון גולומב, אמר במהלך הדיון בשבוע שעבר: "בהתחשב בערכים המוגנים והפגיעה בהם במכלול העבירות נבקש להעמיד את מתחם העונש של אריה דרעי בין מאסר על תנאי למספר חודשי עבודות שירות".

לדבריו: "לדרעי עבר פלילי, הוא הורשע בעבירות שביצע בעת שהיה במעמד ציבורי והחזרה על עבירות כשהוא שוב במעמד ציבורי רם היא משמעותית".

משפט אריה דרעי: פרקליטו בריאיון באולפן

דרעי עצמו שבר שתיקה ארוכה ואמר באולם בית המשפט: "שיתפנו פעולה כל משפחתי, אסרתי על חבריי ועוזריי [לדבר בנושא], עשנו צנזורה רוסית על כל הנושא הזה. מילה לא יצאה החוצה. גם כשהיו פרסומים נוראיים שידענו שזה שקר, גם המשטרה ידעה שזה שקר, זה טבעו של עולם שהתקשורת ממציאה כשאין הדלפות".

"התלבטתי גם היום. בסוף יש פרוטוקולים, יש היסטוריה. בשורה התחתונה אני מקבל באחריות אישית מלאה את כל מה שאמר עורך דיני. ההסדר נעשה כרצוני אף אחד לא כפה עליי, אני מצטרף לבקשות של עורכי הדין ומבקש מהשופט לקבל את ההסדר במהרה ולסיים את העניין הזה".

בהמשך אמר דרעי כי הייתה לו ציפייה "אמתית ונאיבית שהעניין יגמר. לצערי אני אומר אני לא בא בטענות לאף אחד, הבנתי שמגישים כתב אישום ועורך הדין שלי הסביר לי את האפשרויות. נטיית ליבי הייתה לא להסכים, חשבתי שאני בכל זאת איש ציבור, יש ציבור גדול שאני מייצג, שנתן לי אמון ב-4 מערכות בחירות האחרונות, למרות כל החשדות בכל זאת האמינו בי".

בסיום דבריו הוסיף: "החלטתי בלב לא קל אבל בעצתם ובהוראתם של הרבנים שאני מתייעץ איתם, היה חשוב לי להדגיש. אני לוקח אחריות, מצטרף לבקשה של המדינה ושל עורך דיני, ומבקש מכבוד השופט הנכבד, אני גם מודה לכם שהקלתם עלינו בצורה שעשיתם את הדיון, אני מבקש לאמץ את ההסדר והבקשה שלי לעשות את זה במהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר