"תתפללו עלינו"

160 רבנים באוקראינה: "אל תצאו מהבתים"

מנהיגי הפדרציה היהודית באוקראינה - הכוללת את כל שליחי חב"ד במדינה, יצאו עם שורה של הנחיות ליהודים באוקראינה; "אנחנו קוראים ליהודי העולם להתפלל לשלום ומקווים שהמלחמה הזו תסתיים ללא נפגעים", אמרו הרבנים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
זירת קרבות, הבוקר (צילום: רשתות חברתיות)

פלישת רוסיה לאוקראינה: רבני הפדרציה היהודית באוקראינה, הכוללת גם את עשרות שליחי חב"ד במדינה, נתנו הבוקר (חמישי) שורה של הנחיות ליהודים השוהים כעת באוקראינה.

רבני 160 הקהילות היהודיות באוקראינה הוציאו הנחיות מיוחדות למנהיגי הקהילות במדינה, ביקשו מהם לשמור על כלל ההנחיות, לדאוג לכל היהודים בעריהם והדגישו כי הם נשארים במדינה, לצידם. אך הדגישו, כי מי שיכול לעזוב את אוקראינה בצורה בטוחה, מוטב שיעשה זאת דרך מעברי היבשה.

בשעות הקרובות יקיימו הרבנים פגישת חירום שבמהלכה ידונו האם לשלוח נשים וילדים מהקהילות היהודיות במזרח, למקום מבטחים במערב המדינה

בהודעה שנשלחה לרבנים, בידי הפדרציה, חודדו בין היתר הנחיות שנכתבו בידי אנשי ביטחון, כמו גם קב"ט הפדרציה, אלו ההנחיות:

1. במקרה של ירי מסיבי לכיוון הבתים - יש לכבות את האור לשכב ולהתחבא בחדרים/מעברים ללא חלונות.

2. יש להיות מוכנים לקבלת חברי הקהילה שאולי יבחרו להימלט אל ביתכם/בית הכנסת/ בית הספר של הקהילה - בכאלה מצבים, העדיפות הראשונה היא לרדת עם כולם למרתף.

3. יש להיות ערוכים עם כמות מים ואוכל יבש למספר ימים, כמו כן המצרכים צריכים להיות במקום נגיש ללא הפרעות בגישה, בכדי למנוע פאניקה ופגיעות.

4. יש להיות ערוכים לנפילות של רשתות ה: תקשורת/חשמל/מים וגז/חסר בדלק בתחנות.

4. מזכירים שוב שיש צורך להכין תיק עם כל המסמכים/ציוד למספר ימים למקרה ויתבצע פינוי.

בפדרציה אומרים: "אנחנו קוראים ליהודי העולם להתפלל לשלום ומקווים שהמלחמה הזו תסתיים ללא נפגעים בנפש. אנו בטוחים שבקרוב נזכה לייעוד התנ"כי 'וכיתתו חרבותם לאיתים וחנינותיהם למזמרות'"

עוד מוסיפים בפדרציה, "למרות שרוב הרבנים ושלוחי חב"ד במדינה, בעלי אזרחות ישראלית או אמריקאית הם נשארו בה כדי להיות לצד בני קהילותיהם ברגעים קשים אלו, מתוך אחריות כבדה ומנהיגות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר