העונש הכבד

אחרי גזר הדין, ב'לב טהור' מערערים ומגיבים: "לא יכתיבו לנו"

יומיים אחרי שעונשם של שניים מראשי הכת נקצב ל-12 שנה באשמת חטיפת וניצול קטינים, ב'לב טהור' מערערים לבית המשפט ופותחים במתקפה: "האם בישלה את הכאוס" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מכחישים ומערערים. אנשי הכת (צילום: אנשי לב טהור)

אחרי גזר הדין שהוטל על שניים מראשי הכת הקיצונית, ב'לב טהור' מערערים על החלטת השופט ומגיבים לסאגה ארוכת השנים. כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', ביום חמישי גזר שופט פדרלי במדינת ניו יורק עונש מאסר בפועל של 144 חודשי מאסר (12 שנים) על נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, שנים ממנהיגי כת 'לב טהור' הקיצונית, בגין האישומים שהופנו נגדם, הכוללים ניצול קטינים וחטיפת קטינים.

שני ראשי הכת, נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, הורשעו בחטיפת והברחת שני ילדים חרדים מבית הוריהם בניו יורק למקסיקו ומשם למושב הכת בגואטמלה, לפני כמעט שלוש שנים.

כעת מגיבים ב'לב טהור' לטענות. לדבריהם, "האימא המאשימה בתיק זה, היא זאת שחטפה את הילדים ללא רשות בעלה ובכפייה בניגוד לרצונם של הילדים. האימא, ביחד עם שותפיה אויבי - הקהילה שבישלו כאוס זה, הכליאו ועינו את הילדים, והם ברחו לנפשם ובקשו את עזרת דודם להצילם".

בסיום מכתב ארוך, בחתימתו של אוריאל יוסף גולדמן, מוצהר בשם חברי הכת: "כמו שהרדיפות עקובות מדם במשך עשרות שנים, לא עצרו אותנו מלהעמיד ולטפח קהילה יהודית אותנטית, אדוקה בתורה ומצוות ללא שום שינוי מהדורות הקודמים, גם אחרי פסק- דין זה לא ננקט שום שיטה אחרת באורח חיינו, רק נתעצם בשמירת התורה והמצוות באופן נעלה יותר, ובהתבדלות מוחלטת מהשפעת הדור ומנהיגיו השקריים".

עוד כותבים אנשי הקהילה: "הממשל הפדרלי בניו יורק, וחבריהם אויבי קהילת לב טהור, לא יכתיבו לנו איך לחנך את
ילדינו, מתי לחתן אותם, אנחנו נמשיך להיות כפופים לדעת התורה וחכמי ישראל הוותיקים. אנחנו כן נלמד לבנינו ולבנותינו רק תורה ומצוות, ונרגיל אותם להיות כפופים רק אליהם. אנחנו נחתן את בנינו ובנותינו בגיל הכי - מוקדם שאפשר לפי ההלכה, כדי לשמור על טוהר וקדושת ילדינו".

בהמשך מצהירים: "אנחנו לא מפחדים מכל איומי סרק של כל ממשל שמתיימר להתמודד עם יכולת בורא כל העולמים, שהבטיח לנו בתורתו הקדושה (ויקרא כו, מד) ואף גם זאת בהיותם בארץ אויביהם לא מאסתים ולא געלתים לכלותם להפר בריתי אתם כי אני ה' אלקיהם, ולבסוף הקב"ה ינצח, כדברי דוד מלכינו משיחנו ואתה מרום לעולם ה'".

במהלך השנה החולפת הלבראנץ ורוזנר הורשעו בכל ששת האישומים שנחשדו בהם, בידי חבר מושבעים. הם לא העצורים היחידים במסגרת הפרשה המטלטלת. מלבדם, כמה אנשי כת נוספים של לב טהור נעצרו בקשר למקרה, בהם האחים יואל, יעקב ושמיאל וינגרטן, שעצורים על ידי הרשויות בגואטמלה כבר יותר משנה.

השניים הורשעו מאושמים בחטיפת ילדים מביתם, ביישוב וודרידג' (כפר נופש באפ-סטייט ניו יורק, שיש בו גם אוכלוסיה חסידית בכל השנה), בוצעה בעיצומו של יום שבת - תוך חילול שבת מחפיר, כשאהרון ישעיה רוזנר, אחיו של מאיר רוזנר, נוהג בשעות של לפנות בוקר במכונית שהבריחה את הילדים.

בכתב האישום שהוגש נגד האח זמן קצר לאחר הפרשייה נאמר כי אהרון ישעיה רוזנר "תפס, חטף, נשא והחזיק אדם תמורת כופר וכן באופנים אחרים. אהרון רוזנר השתתף בתוכנית לחטוף שני קורבנות בוודרידג', ניו יורק, ולהעביר את הקורבנות למקסיקו".

על פי האישום, ההברחה המתוחכמת כללה את הטסתם של הילדים למקסיקו דרך נמל תעופה בפנסילבניה, ארה"ב. כדי להסוות את הילדים ולמנוע את חשיפת הפשע, הולבשו הם ומלוויהם בבגדים חדשים ומשונים שעליהם סמלי 'סופרמן', ושעל פי עדויות, נרכשו ימים ספורים קודם לכן בחנות הלבשה בניו ג'רזי על ידי אנשים בלבוש חסידי.

במהלך הדיון בעניינם לפני כחמישה חודשים, אמר נציג משרד המשפטים האמריקני, עו"ד ארה"ב דמיאן וויליאמס: "נחמן הלברנס ומאיר רוזנר חטפו בחוצפה שני ילדים מאימם באמצע הלילה, כדי להחזיר ילדה בת 14 לקשר לא חוקי עם גבר בוגר. פסק הדין של היום מבהיר שהמשרד שלנו - ושותפינו לאכיפת החוק - לא יירתעו מלהשיג צדק עם קורבנות של ניצול של ילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר