במעמד מרגש • תיעוד

300 מ'אנוסי משהד' חגגו בר מצווה בכותל

במעמד מרגש הגיעו לישראל בטיסות מיוחדות כ- 700 איש מקהילת "אנוסי משהד" המתגוררים בלונג איילנד, אשר נבצר מהם להגיע בשנתיים האחרונות עקב מגפת הקורונה (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

במעמד מרגש הגיעו לישראל בטיסות מיוחדות כ- 700 איש מבני קהילת "אנוסי משהד" המתגוררים בלונג איילנד שבארה"ב, אשר נבצר מהם להגיע בשנתיים האחרונות עקב מגפת הקורונה.

בשדה התעופה נתב"ג קיבל את פני האורחים הרב שלמה זביחי רבה של עדת "משהד" בישראל ורב ק"ק "תפארת רפאל", וליווה את שהותם כאן בארצנו הקדושה. בסמוך לכותל המערבי נערך המעמד המרגש, בר מצווה המונית למעל 30 נערים מבני העדה שהגיעו לגיל המצוות, יחד עם הוריהם ומשפחתם, רבני וראשי העדה שהגיעו מרחבי תבל.

התרגשות מיוחדת הייתה לנערים כשקיבלו לידיהם את שקיות הטלית והתפילין והוריהם בצירוף קרובי המשפחה וזקני הקהילה קשרו על ידיהם את התפילין כמנהג העדה. כרב העדה בישראל העניק הרב שלמה זביחי לחתני בר המצווה את סידור התפילה השלם והמפואר "ברכת רפאל" בכריכת עור עם הטבעת זהב של שמם ובהקדשה אישית, כדי שסידור זה ילווה אותם בכל ימות השנה. ואמר להם כתוב בתהילים "כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחננו" אבן ראשי תיבות אבא, בן, נכד. כמה אבות אבותיכם יחלו להגיע להתפלל ליד שריד בית מקדשנו והנה אתם זכיתם לכך.

במהלך שהותם בארץ ביקרו בני הקהילה בקברי הצדיקים, בבתי הכנסת ובמוסדות הקהילה, וכן אורגן להם יום תפילה במערת המכפלה לשם הגיעו בנסיעה באוטובוס מוגן ובליווי משמר הגבול.

הרב זביחי שהוסמך לרבנות ומונה לרב העדה בישראל על ידי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל מספר לנו על אהבתו של מרן זצ"ל לבני העדה שקיבלו את סמכותו ומרותו עוד בתחילת דרכו, וסיפר לו מרן שלפני שקמה ישיבת "פורת יוסף" בירושלים, למדו רבניה ותלמידה בבית הכנסת של "עולי משהד" בירושלים. מפאת כך תמיד היה מרן זצ"ל מייעץ מתעניין ומלווה את בני העדה בארץ ובחו"ל וכיום אנו זוכים שילווה אותנו בנו הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט"א.

העדה המשהדית היא אחת הקהילות המפוארות, שלה בתי כנסת מפוארים באירופה ובארה"ב. וב"ה שומרים על חיי קהילה מיוחדים ותורניים, אשר שומרים עליהם מפני התבוללות ונישואי תערובת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר