ילדים, בהצלחה!

כך נערכת המשטרה לפתיחת שנת הלימודים החרדית

במסגרת ההכנות לשובם ללימודים של מאות אלפי ילדים במגזר החרדי, משטרת ישראל תגביר את הנוכחות להגברת הביטחון | הורים, שננו עם ילדכם את כללי הבטיחות בכבישים (חדשות)

ילדים קטנים בדרך לחיידר; ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במסגרת ההכנות לשובם ללימודים של מאות אלפי ילדים במגזר החרדי, משטרת ישראל תגביר את הנוכחות בקרבת מוסדות החינוך ובכלל ברחבי הערים והישובים.

בימים הקרובים יסיירו אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים על מנת לתת מענה נדרש לציבור בהיבטי אבטחה ותנועה. אל השוטרים ילוו חבלני מערך החבלה במטרה למנוע כל סיכון אפשרי.

בנוסף, המשטרה מתגברת בימים אלה את מוקדי החירום שמספרם - 100 ומוקד המיידע הארצי של המשטרה שמספרו - 110.

הרב הראשי למשטרת ישראל, נצ"מ הרב רמי ברכיהו, פונה בקריאה להורים ולתלמידי הישיבות ואומר: "זמן אלול זה הזמן החשוב ביותר מבין כל הזמנים ובעיקר השנה כאשר ימי בין הזמנים היו רצופי אסונות ד' ישמור. אתם, ההורים, חייבים לשים לב ולהקפיד ככל הניתן לשמור על חיי הילדים ולהנחותם בדרך הנכונה והבטוחה כאשר הם עושים דרכם למוסדות החינוך".

לבחורי הישיבות אומר הרב ברכיהו: "דעו כי כוחה של התורה, כוחה של התפילה הוא הכוח המניע את עם ישראל ואת שוטרי משטרת ישראל. אנחנו נהיה ברחובות יומם וליל במטרה לשמור על ביטחונכם ואתם אל תחרישו, השתדלו ללמוד תורה בעוצמה רבה, לא לעצור כי כל כוחנו בדלק שאתם מתדלקים אותנו. 'תורתנו מגנא ומצלא'. אני פונה אליכם סייעו לצעירי הצאן לצעוד בבטחה אל בתי הספר, עזרו להורים והחשוב ביותר תהיו אתם דוגמא טובה להקפדה על כללי ההתנהגות בחציית כבישים ובבטיחות בכל מקום. אני נושא תפילה ביחד עם רבני המשטרה והשוטרים שהזמן הזה, זמן אלול יהיה מבחינת אני לדודי ודודי לי גם בערבות ההדדית של אדם לרעהו".

במשטרה ציינו כי "החל מיום ראשון הבעל"ט צפויים לפקוד את מוסדות החינוך החרדים מאות אלפי תלמידים מלווים ע"י הוריהם. הגעתם צפויה ליצור תנועה ערה של כלי רכב לצד תנועת הולכי רגל במעברי החצייה בצירים הנושקים, לפיכך – שוטרי התנועה יסייעו בהזרמת התנועה הבטוחה בסביבת מוסדות החינוך".

עוד נמסר כי "במהלך פעילות מקיפה בתחום שמבוצעת על ידי אגף התנועה בשנה האחרונה, ובדגש מתחילת החודש הנוכחי, ניכר כי עדיין קיימים נהגי רכבי הסעות המסיעים ילדים בכלי רכב לא תקינים ללא שימוש בהתקני ריסון ובמערכות שאינן תקינות ובכך מסכנים את הילדים ומשתמשי דרך אחרים. ידע כל נהג שמזלזל בנושא הבטיחות או שאינו נוהג כחוק כי המשטרה בעקבותיו.

"לצערנו, לא רק רכבי הסעות חוטאים בכך אלא גם הורים לילדים. על נהגי רכבי ההסעות וכן על ההורים להבין שחיי הילדים בידיהם. מעבר לכך, שאי חגירת חגורת בטיחות או התקן ריסון לילדים מהווה הפרה של החוק, מדובר בסיכון חיים של ממש.

"משטרת ישראל פונה להורים המלווים, לנהוג במשנה זהירות ולהקפיד על עצירה והורדת נוסעים בצורה בטוחה, שימוש נכון בהתקני ריסון מתאימים ונהיגה איטית וזהירה תוך מתן זכות קדימה להולכי הרגל בדרכם לבתי הספר והגנים".

מספר כללי בטיחות לשינון עם הילדים:

  • מלמדים את הילדים ללכת בדרכים שאינן מחייבות חציית כביש גם אם המסלול ארוך במעט.
  • בחרו במקום הבטוח ביותר לחצייה (רצוי תמיד לבחור במעבר חצייה מרומזר - חוצים רק בירוק - במקרה בו התחלף האור לאדום ואתם במהלך החציה, השלימו בזריזות את ההגעה למדרכה).
  • עצרו שני צעדים לפני שפת המדרכה. אין לרדת מהמדרכה לכביש בהפתעה.
  • הביטו לכל הכיוונים והאזינו לקולות התנועה.
  • התחילו לחצות רק כאשר הדרך פנויה. חצו בקו ישר ובזריזות אבל לא בריצה. המשיכו להביט סביב גם במהלך חציית הכביש.
  • אין להשתמש בטלפון נייד ובמכשירי שמע ובכל מכשיר שמע בעת חציית כביש.
  • אין לחצות את הכביש בין שני כלי רכב חונים- הנהגים לא רואים את הילדים.

הורים, כלי הרכב באחריותכם ולכן שימו לב:

  • שכל הילדים חגרו את חגורת הבטיחות מלפנים ומאחור בכל נסיעה ולכל מרחק.
  • יש לרתום במושבי בטיחות מתאימים בהתאם לגילם.
  • הכניסה והיציאה מהרכב רק בצמוד לשפת המדרכה.

נוסעים לבית הספר באוטובוס? שימו לב:

  • לא חוצים את הכביש לפני האוטובוס אלא אם כן ישנו מעבר חציה מרומזר.
  • המתינו עד לנסיעת האוטובוס ולאחר מכן חצו בבטחה.
  • למדו את הילדים על הנתצ"ים (נתיבי תחבורה ציבורית) ועל הסיכונים בהם שעיקרם תנועת אוטובוסים דו סטרית ואף הפוכה מתנועת כלי הרכב הפרטיים בנתיבים המקבילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר