ברקע החשש מפילוג

יומיים לפני הגשת הרשימות: ה'מועצת' של 'דגל' תתכנס בבית הגר"ג

ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, הורה למזכיר המועצת וראש עיריית בני ברק, להודיע לחברי מועצת גדולי התורה, על כינוס שייערך השבוע בביתו • האם הגר"ד לנדו ישתתף לראשונה בכינוס, האם שאלת 'בעלזא' תעלה להצבעה, האם יהיו שינויים ברשימה ואיזה חבר מועצת לא ישתתף? | כל הפרטים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
כינוס המועצת הקודם (צילום: אלי קובין)

ברקע החשש מפילוג ב'יהדות התורה', ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הורה היום (ראשון) למזכיר מועצת גדולי התורה וראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין, לזמן את כל חברי 'המועצת' לדיון ביום שלישי בשעה שש בערב בביתו שברחוב ראב"ד בבני ברק.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי דב לנדו, שבמשך שנים הורחק מ'דגל התורה', ישתתף לראשונה בישיבת מועצת של 'דגל התורה' וזאת בשל קרבתו הגדולה לראש הישיבה הגר"ג ולמרות שבאופן רשמי הוא אינו חבר ב'מועצת', במידה ואכן הוא ישתתף מדובר בדרמה גדולה ובשינוי קו עתיק יומין של 'דגל התורה'.

כך או כך, בישיבת המועצת צפויה לעלות שאלת מוסדות החינוך של חסידות בעלזא, האם אפשר לרוץ ביחד עם חסידות שנוקטת בקו המנוגד לנהגתו של ראש הישיבה. כמו כן, ייתכן וגם שאלת הצטרפות בעלזא לרשת 'בני יוסף' של ש"ס תעלה לדיון בישיבה.

יחד עם זאת, עד כה לא ברור האם תיערך הצבעה בין חברי המועצת (כפי שהיה נהוג לפני עשרות שנים. ח"ב) בשאלת הממ"ח ובעלזא, וזאת לאור הרצון לשמור על אופציית האחדות עם 'אגודת ישראל' בבחירות הקרובות.

יצוין, כי למרות דיווחים שונים על שינוים ברשימה לקראת הבחירות הקרובות והזזת אליהו ברוכי מהמקום החמישי, ל'כיכר השבת' נודע, כי בבית ראש הישיבה הוחלט שלא יהיו כל שינויים מהבחירות הקודמות ודבר זה אף לא יעלה לדיון בישיבת המועצת הקרובה.

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי לעת עתה זקן חברי המועצת הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ככל הנראה לא ישתתף בכינוס, שכן, הוא עתיד לנסוע מחר לארה"ב למסע חיזוק לקראת הימים הנוראים, מסע שתוכנן לפני מספר שבועות.

כזכור וכפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', לפני פחות משנתיים מונו שמונה חברי 'מועצת' חדשים: ראשי ישיבת גרודנא בבאר יעקב; ראש ישיבת בית מתתיהו הגאון רבי ברוך ויסבקר, הגאון רבי שרגא שטיינמן, ראש ישיבת תפרח הגאון רבי אביעזר פילץ, הגאון רבי צבי דרבקין והגאון רבי יצחק הקר, ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, ראש ישיבת מאור התלמוד הגאון רבי אברהם יצחק קוק והגאון רבי אריה לוי ראש ישיבת שכר שכיר בנתיבות.

מה קורה מאחורי הקלעים?

חמשה ימים לפני סגירת הרשימות לכנסת ה-25 בטרם ברור האם 'יהדות התורה' תרוץ מאוחדת או ש'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' יתפצלו וירוצו בנפרד.

לדברי גורמים המעורבים במשא ומתן בין הצדדים, צוותי המו"מ טרם הצליחו להגיע להסכמות ושאלת הפיצול לא ירדה מסדר יומה של המפלגה וככל שנתקרב למועד סגירת הרשימות, כך הצדדים יתקשו להגיע להסכמות.

ל'כיכר השבת' נודע כי מאחורי הקלעים, מספר בכירים ב'אגודה' המייצגים חסידויות גדולות ומרכזיות, הצליחו לגבש מתווה מוסכם עם 'דגל התורה' בכדי להיערך למצב בו חסידות 'בעלזא' לא תגיע להבנות. במצב שכזה הם צפויים לנסות ולקדם חתימה עם 'דגל' ולהותיר את 'בעלזא' מחוץ להסכם.

ב'בעלזא' לא מתרגשים. לדברי בכיר בחסידות: "אנחנו נאמנים לכ"ק האדמו"ר, הוא זה שאישר את מתווה החינוך. אם רוצים להציע מתווה מקובל של פשרה - נגיש אותו לרבי. במצב הנוכחי לא הוגש כל מתווה פשרה, לא נאפשר פגיעה באדמו"ר, גם במחיר של לא להיות בכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר