תיעוד קשה לצפייה

זרנוק מים ישיר מפיל ארצה בעוצמה בני זוג חרדים מבוגרים, מח"ש פתחו בבדיקה

ללא רחמים? תיעוד מסעיר מזרנוק מים שמופעל בעוצמה נגד בני זוג חרדים תמימים, שלדבריהם נקלעו להפגנה בתמימות, מוביל לבדיקת מח"ש (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הזרנוק פוגע בבני הזוג החרדים (צילום: לפי סעיף 27א)

מח"ש, המחלקה לחקירת שוטרים, פתחה הבוקר (שני) בחקירת מקרה התזת הזרנוק מהמכת"זית המשטרתית על זוג חרדים קשישים בירושלים, בסוף השבוע האחרון.

ל'כיכר השבת' נודע כי מפעיל המכת"זית שפגע בבני הזוג הושעה מתפקידו עד לסיום בירור המקרה.

בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות ועורר במהירות סערה גדולה נראים בני זוג חסידים, שנקלעו להפגנה של הפלג הירושלמי במסגרת קניות לשבת בגבעת שאול, החוטפים זרנוק מים ומוטלים ארצה.

לטענת האישה, הם ניסו לעקוף את ההפגנה וכשהתקרבו לכיוון גשר המיתרים בכניסה לבירה, שם הייתה מוקד ההפגנה, ניסו להתחבא ולהתרחק. בשלב הזה פגע בהם זרנוק מים עוצמתי באופן ישיר. הם נפלו ארצה והאישה נחבלה בידיה.

במשטרת ישראל מגיבים: "ביום חמישי האחרון פעלה המשטרה לפיזור הפרות סדר וחסימות של צירים ראשיים בירושלים והכניסה לעיר, ע״י מפרי סדר שהסבו נזק לרבים מהתושבים והמבקרים בעיר.

"מבירור ראשוני עולה כי מכלית ההתזה פעלה במקום בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על תקיפת חיילים בתחנת הדלק הסמוכה למוקד ההפגנה ע״י חלק מהמפגינים.

"לצד זאת, מהתיעוד עולה כי הפעלת מכלית ההתזה במקרה מחייבת בירור מעמיק. המקרה יבדק ויטופל בהתאם, ובמקביל יחודדו הנהלים בכל הנוגע להפעלת המכת״ז".

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה פנה בדחיפות ליושבת ראש הוועדה לביטחון הפנים של הכנסת, בכדי לקיים דיון פגרה בהול, אל פנייתו הצטרף אף ח"כ מוסי רז מסיעת מרצ - "אנחנו פונים אליך באופן דחוף בעקבות תיעוד מטריד בו נראה נהג מכתזית משפריץ באופן ישיר זרם על שני אנשים מבוגרים בני 70 על לא עוול בכפם", נכתב במכתב.

"זוג מבוגרים שאינם קשורים להפגנה בשום צורה הלכו במקום ונכנסו לתחנת דלק כאשר מכתזית של המשטרה זיהתה אותם כשהם לבד ללא שום מפגינים מסביבם וירתה לעברם בכינון ישיר. - הם הופלו על הרצפה ובנס לא נפגעו בצורה ממשית. - כל מי שרואה את התיעוד מבין כמה עבירות חמורות נעברו על ידי הנהג ומי שמכווין אותו".

בפנייתו מציין ח"כ אורי מקלב, כי בדיון שהתקיים בוועדה בחודש יוני האחרון, אמרו גורמי המשטרה שישנו שימוש מידתי, לא בסביבה אורבנית, אך ורק כלפי מתפרעים ועוד. וכי שום דבר מכל מה שנאמר לא התקיים פה ההיפך הגמור. - המאבק באלימות המשטרתית איננו פוליטי ומאגד בתוכו ימין ושמאל קואליציה ואופוזיציה כאחד.

כזכור ח"כ אורי מקלב קידם במושב הכנסת האחרון של הכנסת את חוק המכתזיות יחד עם חברת הכנסת גבי לסקי מסיעת מרצ, אשר יביא לצמצום הפעלת המכתזיות או הפעלתם בצורה מבוקרת.

צפו בתיעוד.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר