לְהַזְכִּירָם לַחַיִּים וְלַמָּוֶת

כך מנע מרן הגר"ע יוסף מנתניהו לתקוף את הכור האיראני

ספר חדש מתאר את התככים בצמרת הישראלית בשאלת התקיפה באיראן, וכיצד הראשון לציון העדיף לשמוע לדעת בוגי יעלון, נגד עמדת אהוד ברק אותו כינה "שועל", והורה לאלי ישי להתנגד לתכנית של נתניהו (חרדים)

(צילום: Ilia Yefimovich/Flash90)

בימים בהם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מואשם על ידי נפתלי בנט ויאיר לפיד כי הוא לא עשה דבר על מנת לעצור את הגרעין האיראני, ספר חדש חושף אור על התככים בצמרת הישראלית סביב שאלת התקיפה הצבאית באיראן - והקשר של מרן הגר"ע יוסף.

בספר החדש, שכתבה מזל מועלם, ביוגרפיה בשם "צופן נתניהו", היא מתארת פגישה של נתניהו עם השרים לשעבר אלי ישי ואריאל אטיאס אצל הגר"ע זצוק"ל. קטעים מתוך הספר פורסמו הבוקר בעיתון מעריב.

מזל מועלם מתארת כיצד נתניהו הגיע לבית בשכונת הר נוף אחרי שחרור גלעד שליט בתמיכת ש"ס, וסירב כי יפריעו לרב בלימודו, אחרי שלא הבחין בבואו של ראש הממשלה דאז. נתניהו אמר לאלי ישי: "אלי, תן לו. תן לו להמשיך. אל תפריע לו. אני נהנה לראות את הרב לומד תורה בכזאת אהבה".

במהלך השיחה, ביקש נתניהו מכל הנוכחים לצאת מהחדר, והוא נותר עם הגר"ע יוסף יחד עם ישי ואטיאס. נתניהו פנה לרב עובדיה: "כבוד הרב. יש איומים על עם ישראל. באתי אליך כי אנחנו ברגע מכריע. יכול להיות שבתוך ימים נצטרך לקבל את ההחלטה לתקוף באיראן. אנחנו מתקרבים לנקודת האל־חזור".

"זו אותה איראן שניסתה להשמיד את עם ישראל. הייתה שואה אחת, ולא אתן שתהיה עוד אחת. לא אפקיר את גורלנו בידי העולם. קרוב הרגע שיהיה מאוחר מדי לתקוף. לפי כל דוחות המודיעין וההערכות, פרויקט הגרעין האיראני מתקרב לנקודה שבה ישראל לא תוכל לעצור אותו".

הרב החל לשאול אם ארה"ב תומכת, ונתניהו הגיב: "המטוסים שלנו מסוגלים לפגוע במתקני הגרעין באופן שיעכב את הפרויקט להרבה מאוד שנים. אנחנו צריכים זמן. אם לא נפעל בקרוב יהיה מאוחר מדי. אני מעדיף שהאמריקאים יתקפו, אבל בינתיים צריך להתכונן לעשות זאת לבד".

הגר"ע הוסיף לשאול, ולסיום ביקש לפגוש בנושא את בוגי יעלון, שהיה אז השר לנושאים אסטרטגיים. יעלון היה בין המתנגדים הבולטים לתקיפה ישראלית עצמאית באיראן.

בספרה, מתארת מועלם את הפגישה עם יעלון, שטען כי ישראל לא צריכה לתקוף לבד. הוא הסביר לרב על המתרחש בפורום 'השמינייה' שהיה אז: "אהוד ברק דוחף לשם חזק את כולם. אני חושד במניעים שלו. לא השתכנעתי".

הרב עובדיה התבטא נגד אהוד ברק באופן חריף: "הוא ערמומי מאוד ולא אומר הכול. אני לא מרגיש שאני יכול לסמוך עליו. אמרתי את זה גם לאלי, הוא יודע מה אני חושב".

אחרון, הגיע גם אהוד ברק עצמו לביתו של הגר"ע יוסף, אך הוא לא הצליח לשכנע לגרום להורות לאלי ישי להצביע בעד התקיפה. "זה שועל", אמר עליו הרב משיצא מביתו. "זה מסוכן לבני ישראל. דבריו לא דברי אמת".

יצוין כי גם בכירי מערכת הביטחון באותה תקופה, הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ התנגדו לתקיפה, והיא אכן לא יצאה אל הפועל למרות רצונותיהם של בנימין נתניהו, ומי שהיה שר הביטחון בממשלתו, אהוד ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר