באמצע התפילה

נס באוקראינה: הטיל הרוסי פגע 100 מטר מהקהילה היהודית

החל משעות הבוקר, רוסיה שיגרה עשרות טילים לעבר קייב וערים נוספות באוקראינה • בקהילה היהודית הנמצאת בקייב, מדווחים עם צאת החג, כי הטיל פגע 100 מטר מהמקום בו התפללו יהודי הקהילה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
טיל במרכז קייב, במהלך החג (צילום: רשויות החירום באוקראינה)

אחרי חודשים ארוכים של שקט בבירת אוקראינה - קייב, במהלך החג שוגרו קרוב ל-100 טילים רוסיים - חלקם טילים מתוצאת איראן לעבר קייב וערים נוספות באוקראינה, מהם נהרגו עשרה בני אדם ונפצעו עשרות, אך בחסדי שמיים, בקהילה היהודית המקומית ניצלו בנס.

ההפגזות הרוסיות הקטלניות על קייב בירת אוקראינה, תפסו את הקהילה היהודית בעיצומו של יום טוב ראשון של חג סוכות, כשמתפללים ואורחים רבים שוהים בסוכת בית הכנסת JCC - חב"ד, בראשות הרב יונתן מרקוביץ, מרבני קייב.

במהלך ההפצצות נכנסו המתפללים למחסה בקומת המרתף של בית הכנסת, ושהו במתחם עד לשעות אחר הצהריים המאוחרות של החג.

מהמידע שמסרו כוחות הביטחון המקומיים לרב יונתן מרקוביץ (השוהה בארץ לרגל שמחה משפחתית. ח"ב) עולה כי אין נפגעים בקרב אנשי הקהילה.

אנשי הקהילה שכמובן שומרים גם על יום טוב שני, ממשיכים לחגוג את חג הסוכות תוך הקפדה על הוראות הבטיחות.

‏פיצוץ גשר להולכי רגל במרכז קייב

כזכור וכפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', גל הטילים הראשון, החל לקראת השעה שמונה בבוקר, כאשר האזעקות הופעלו - ולאחר דקות נשמעו פיצוצים עזים ממספר מקומות בעיר ועשן החל להיתמר מעל לקייב, לאחר מכן בשעה תשע ובשעה עשר, הפיצוצים המשיכו, ומאז החלו טפטופים של פיצוצים לאורך היום לכיוון קייב.

ראש הממשלה יאיר לפיד גינה בחריפות את מתקפת הטילים הרוסית ואמר: "אני מגנה בתוקף את התקיפה הרוסית על אוכלוסייה אזרחית בקייב ובערים נוספות באוקראינה. אני שולח תנחומים כנים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני", גם נשיא ארה"ב ביידן גינה את התקיפה הרוסית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר