פרשת היהלום השחור

התיק נגד המיליארדר החרדי ייסגר: זה הסדר הטיעון שנחתם

מנכ"ל חברת היהלומים LLD שבבעלות לוי לבייב יכנס ל-18 חודשי מאסר בפועל. התיק נגד בני משפחת לבייב ייסגר • אלו הפרטים המלאים (משפט)

דוד הכהן | כיכר השבת |
לוי לבייב (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

במסגרת הסדר הטיעון בין מדינת ישראל ובין המיליארדר החרדי לוי לבייב הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד חברת היהלומים שבבעלות לבייב ונגד המנכ"ל ראובן שמואלוב. כך לפי הדיווח היום (ראשון) ב'גלובס'.

על פי ההסדר, חברת היהלומים תודה תורשע בעבירות הברחה והלבנת הון, וייגזרו עליה קנס וחילוט בסך 25 מיליון שקל. שמאלוב יודה ויורשע בעבירות הברחה והלבנת הון, וייגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל וקנס וחילוט בסך 280 אלף שקל. כך לפי 'גלובס'.

מטעם לב לבייב נמסר בתגובה: "לאחר חקירה מעמיקה וארוכה, במסגרתה נבדקה התנהלותו העסקית של מר לבייב, נמצא כי לא נפל בה פגם, והוא ומשפחתו נוקו מכל חשד. מר לבייב מבקש כעת להתמסר להשבת השקט למשפחתו ולעסקיו. חברת LLD תכבד ותקיים את חלקה בהסדר הטיעון".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', לפני מעט יותר מחודש הגיע לבייב לישראל לאחר כמה שנים שבהן שהה במוסקבה, ונחקר בלהב 433. שעות אחרי הגעתו לארץ פורסם כי הגיע להסדר טיעון.

פרשת "היהלום השחור" עוסקת בחשד להברחת ענק של יהלומים, בסכום של כ-300 מיליון שקלים. לפי החשד, עובד באחד המפעלים של לבייב ברוסיה הבריח לישראל, לכאורה, כמות גדולה של יהלומים. במהלך חקירת הפרשה, עובדת בחברת היהלומים LLD שבבעלות לבייב, מנהלת חשבונות בחברה ואם לשלושה, בת 42, נפלה אל מותה בסמוך למתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן. בני משפחתה טענו כי מדובר ברצח ולא בהתאבדות.

במהלך השנים, המשטרה ביקש לחקור את לבייב בפרשה, אך הוא לא שב לארץ. כעת, עם נחיתתו מרוסיה, ניגש אליו בלש המשטרה ומסר לו זימון לחקירה. כאמור, הוא נחקר במשטרה וחתם על הסדר טיעון וכעת הוגש כתב האישום.

על-פי המידע שנחשף ב'גלובס', החברה שבבעלות לבייב תשלם כקנס מיליוני שקלים במסגרת הסדר הטיעון. הפרקליטות סירבה להתייחס לגופם של דברים ל'גלובס', ורק מסרה בתגובה ל'גלובס' כי "בעקבות פניות כתבים, נבהיר כי מר לבייב הודיע לרשויות האכיפה על מועד חזרתו לישראל, וכי טרם הגעתו הובהר לו כי שאלת מעצרו או תנאי שחרורו תישקל על-ידי המשטרה בהתאם להתפתחויות בחקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר