"התורה ניצחה"

הראשון לציון הציב לאריה דרעי את הדרישות לקראת המשא ומתן הקואליציוני | צפו

ביטול רפורמת הכשרות, חקיקת חוק גיור מוסכם על הרבנים, ביטול קיצוץ תקציבים לאברכים, הרחבת סמכויות הדיינים ומניעת תח"צ בשבת • הראש"ל הגר"י יוסף, שמסומן כ"נשיא המועצת" הבא, הציב ליו"ר ש"ס אריה דרעי את יעדי המגזר בממשלה החדשה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דר וסוחרת )

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, השתתף אמש (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי של הראשן לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, מי שמסומן כנשיא מועצת חכמי התורה עם סיום תפקידו הממלכתי, והודה לכל הפעילים על העבודה שהביאה להישג של 11 מנדטים.

בפתח דבריו התייחס הראשון לציון לתוצאות הבחירות וחזרת החרדים והימין לשלטון, לאחר שנה בה היו באופוזיציה וגזרו גזרות בנושאי דת ומדינה, מה שלדבריו איים על החרבת הרבנות הראשית.

לדברי הראש"ל: "יש עכשיו הרבה דברים לתקן. אנחנו ראינו ברבנות הראשית בשנה האחרונה מה שקלקלו בעניין של הכשרות, האכילו נבלות וטרפות לעם ישראל, זה כפשוטו. דבר ראשון, צריך לתקן את הדבר של הכשרות".

הראש"ל הציב נושא נוסף למשא ומתן הקואליציוני וזה סביב חוק הגיור, לאחר שמתן כהנא נכשל בהעברת רפורמת הגיור שלו: "צריך לטפל בדבר הזה שיהיה כל המערך של הגיור על פי ההלכה. לחזור בחזרה, להחזיר עטרה ליושנה".

הרב יוסף ביקש מדרעי לטפל בנושא נוסף שעד כה לא צלח, הרחבת סמכויות דייני בתי הדין: "צריך להחזיר את העניין של בתי הדין שיוכלו לדון ב'חושן משפט', לא ייתכן דבר כזה, צריך לעשות תקנה שהדיינים ידונו גם ב'חושן משפט'".

הב הראשי התייחס לחגיגות הניצחון ברחוב החרדי וקרא לקרב את כולם: "אנחנו צריכים לקרב את כל החילוני, לא חס ושלום לזרוק אותם למזבלה, חלילה. צריך לקרב אותם, גם את הקצינים וגם את החרדים. להראות להם את היופי של התורה".

הראש"ל חזר לדבר על גזירות הממשלה היוצאת: "עכשיו, בשנה האחרונה, כמה סבלו תלמודי התורה. אני יודע - יחד עם אריה - טיפלנו בנושאים האלו, בכל הקיצוצים שהם עשו. גם בתקציבים של האברכים - הורידו, צריך להחזיר את זה כפל כפליים. יש הרבה ציפיות. גם על התחבורה ציבורית בשבת, כל הפריצות האלה".

"יש לכם הרבה העבודה", סיכם הראש"ל את דבריו לאריה דרעי: "צריך הרבה הרבה, עבודה גדולה יש. אחרי כל המהפכה ומה שהם עשו. ב"ה שהייתה הצלחה של עולם התורה. התורה ניצחה וצריכים לנצל את הדבר הזה".

בסיום דבריו הוסיף הרב: "יש את תיק הדתות, תיק הפנים, אולי תיק האוצר.. שרבי אריה ייקח אותם ויטפל".

צפו בדברים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר