חשיפת 'כיכר השבת'

הח"כ המאויים: מאיר פרוש; הרקע לאיום: הסדר הטיעון עם משה איראם

בעקבות חשיפת 'כיכר השבת' על הח"כ החרדי המאוים, ניתן כעת לפרסם כי מדובר בנציג אגודת ישראל, מאיר פרוש • המאיימים חששו כי הוא יתנגד להסדר הטיעון של משה איראם והפרקליטות, בגין פעולותיו נגד נבחרי ציבור (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חשיפת 'כיכר השבת' על האיומים נגד חבר כנסת חרדי: כעת ניתן לפרסם כי מדובר בנציג אגודת ישראל, חבר הכנסת מאיר פרוש.

המשטרה קיבלה איום קונקרטי לפגיעה בפרוש, והעבירה את המידע לקצין הכנסת במקביל לעדכון הח"כ, ותגבור הסיורים המשטרתיים באזור מגוריו בירושלים.

הרקע: חשש בקרב גורמים קיצוניים בירושלים כי פרוש יתנגד להסדר הטיעון שנחתם השבוע בין הפרקליטות למשה איראם, הפעיל הקיצוני שתקף רבנים ואישי ציבור.

פרוש, יכול היה להתנגד להסדר הטיעון בשל היותו צד בעל עניין, שכן הוא הותקף על ידי איראם ושליחיו. פרוש לא התנגד, ובסביבתו אומרים כי גם לא שקל להתנגד.

עם חתימת הסדר הטיעון, עדכנה המשטרה כי האיום הוסר.

על פי כתב האישום המתוקן, פעל משה איראם כנגד אישי ציבור בכירים בחברה החרדית, בין היתר, נגד חבר הכנסת מאיר פרוש, בעצמו ובאמצעות הפעלת אנשים מטעמו וביצע עבירות שונות כנגדם תקף, ביזה, איים עליהם, ובשני מקרים סחט בכוח ובאיומים.

עוד עולה כי המניע לביצוע המעשים היה אידיאולוגי, על מנת להרתיע אותם מלפעול ולקדם בציבור את עמדותיהם ואת פסיקותיהם ההלכתיות.

"הנאשם הורשע בביצוע עבירות של סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ובעבירת נוהג במת שלא בכבוד." נכתב.

בפרקליטות הוסיפו ואמרו כי "במסגרת התיק הואשם גם אלחנן אורן בגין פעילותו נגד אנשי ציבור בכירים בחברה החרדית, התיק בעניינו מתנהל בבית המשפט."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר