מצוקת הדיור החרדית

יעקב אשר דרש בוועדה: "החזירו את קריית גת מערב לתכנון חרדי"

בדיון התנגדויות שנערך בוועדה הארצית לתכנון ולבניה, דרש חבר הכנסת יעקב אשר מחברי הוועדה, "להחזיר את כבשת הרש שנגזלה מהחרדים ולהחזיר את כל התוכניות לשיווק עבור המגזר החרדי" (חדשות, כלכלה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
יעקב אשר, השבוע (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

לפני כחודשיים, דווח ב'כיכר השבת', על ביטול חלקי של החלטת שר השיכון היוצא זאב אלקין, לשווק את קרית גת מערב (שפיר) רק למגזר הכללי.

אתמול (רביעי) התקיים דיון התנגדויות נוסף שהגיש ח"כ יעקב אשר על שיווק תכנית הדיור בקרית גת מערב (שפיר), זאת לאחר שלפני כחודשיים התקבלה באופן חלקי התנגדות קודמת שהגיש יחד עם חכי"ם נוספים כשהוועדה קבעה כי הן יתוכננו באופן שיתאים גם לציבור החרדי ולא רק לציבור הכללי כפי שביקש שר השיכון היוצא זאב אלקין.

בפתח דבריו הודה ח"כ אשר לחברי הותמ"ל על שקיבלו את ההתנגדות החרדית, גם אם באופן חלקי, לגבי תכנית שבה כ-5,000 יחידות דיור, כשהוא מוסיף וטוען כי על הותמ"ל להחיל את אותה החלטה גם לגבי תכנית נוספת שבה כ-8,000 יחידות דיור שבמקור תוכננו לחרדים עד שהחלטת אלקין ביטלה זאת.

"על פי ההיגיון התכנוני יש לאחד את כלל התכניות במתחם של קרית גת מערב (שפיר) ולתכנן אותן יחד על פי ההחלטה המקורית שדיברה על תכנון הדירות באופן שיתאים לציבור החרדי", טען אשר, "מעבר לעובדה שזה מנוגד להחלטת המועצה הארצית שדיברה על תכנון חרדי לכלל הדירות במקום, כרגע אנחנו חיים עם תכנון מאולץ, זה לא נכון מקצועית".

יעקב אשר בדיון בוועדה

בהתנגדותו ציין כי גם עצם ההחלטה להעניק גמישות תכנונית בלבד איננה מספקת: "יש להמשיך את המדיניות הממשלתית ולהתאים את התכנית באופן מלא לדיור חרדי ולעגן זאת באופן ברור", אמר לחברי הוועדה, "הרי אין חולק כי מצוקת הדיור החריפה השוררת במגזר החרדי מחייבת מתן פתרונות דיור מותאמים.

"הרי גם כשהיה כתוב במפורש שהבינוי יהיה מותאם לאוכלוסייה חרדית", חידד אשר את טענתו בדבר הצורך לחזור לתכנית המקורית, "נעשה ניסיון לגזול את 'כבשת הרש החרדית', קל וחומר בן בנו של ק"ו כעת, כשהתכנית מותאמת לדיור כללי ורק ניתנה בה גמישות תכנונית שמאפשרת דיור חרדי, קיים חשש כבד כי יימשכו הניסיונות למנוע מהציבור החרדי לא יוכל להתגורר במקום".

הוא מחה על הצביעות בדבריו של השר אלקין שטען ששינוי התכנית מתכנון חרדי לתכנון כללי נעשה רק כדי לא לעכב את השיווק עד שיסיימו לעבוד את ההתאמה שלה לציבור החרדי. "בפועל פורסמה רק מודעה אחת של 2,000 יחי"ד וגם הן לא שווקו עדיין בגלל שלל בעיות. קודם הוא ביטל לחרדים ובסוף לא שיווק כלום עד לרגע זה".

בדבריו הדף את טענות המתנגדים החילונים מקרית גת לייעוד התכנית לחרדים: "מישהו מאיתנו ניסה לעכב את אלפי הדירות שמשווקים כעת בתוך קרית גת לציבור הכללי? למה אתם מנסים להפריע לנו? לא באנו לכבוש את העיר, בסך הכל רוצים לדאוג שגם זוג צעיר חרדי יוכל לרכוש דירה משלו. מלבד זאת, השטח לא סופח עדיין לקרית גת ולא יתכן שימנעו מחרדים לגור שם".

יו"ר הותמ"ל הודתה לח"כ אשר על דבריו ועל כך שנימק את התנגדותו באופן מקצועי וענייני, כעת התקווה היא כי הדברים יבואו לידי ביטוי בהחלטות הוועדה הארצית ושהמתחם כולו על אלפי יחידות הדיור שבו יוחזר לייעדו המקורי ובכך יעניק אפשרות מסוימת למתן פתרון כלשהוא למצוקת הדיור החריפה והקשה כל כך בציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר