ומה יעשה אדם לשמירה בבית?

הגאון רבי מאיר מאזוז על משחק הכדורגל הערב: "להדליק חנוכה לפני המונדיאל"

במקביל להדלקת הנר הראשון של חג החנוכה, הערב יתקיים משחק הגמר של המונדיאל - תחרות הכדורגל העולמי | הגאון רבי מאיר מאזוז, קורא למי שמתעניין בכך, להקפיד להדליק קודם נר חנוכה ורק אחר כך לצפות במשחק | "כל אחד ואחד יזהר, חנוכה קודמת להכל, סופגניות - אפשר אחר כך" • צפו בדבריו (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
דברי הגר"מ מאזוז (צילום: עובדיה חדוק; תמונה ראשית: שאטרסטוק)

במקביל להדלקת הנר הראשון של חג החנוכה, הערב (ראשון) יתקיים המשחק הכי נחשב ודרמטי בכדורגל העולמי, משחק הגמר של המונדיאל, שייערך בקטאר, בין נבחרות הכדורגל של ארגנטינה וצרפת, שרק אחת מהן תזכה בתואר אלופת העולם בכדורגל.

לאור כך, ששעת המשחק תחול בדיוק בזמן הדלקת נר חנוכה, יוצא ראש ישיבת "כסא רחמים" הגאון רבי מאיר מאזוז, בהתרעה לציבור שמתעניין במשחק ורוצה לצפות בו - שחובה להדליק קודם את הנר של חנוכה.

"לצערנו ולמזלנו", פותח הרב את דבריו, "הגויים יודעים מתי לעשות לנו איזו הפתעה. מה ההפתעה? בליל חנוכה הראשון, יש כדורגל, מונדיאל. מה זה מונדיאל? כל העולם משתתף, מיליארד בני אדם מסתכלים בטלוויזיה ורואים איך הגוי הזה ניצח את הגוי השני, ואחר כך מי שניצח ומי שנוצח עושים בעיות שאין להם סוף, ככה קרה בצרפת ומרוקו, ככה קרה בכל מיני דברים".

בשלב זה, מתייחס הגר"מ מאזוז לשילוב של המונדיאל עם חג החנוכה ואומר: "נר חנוכה זה סימן שהתגברנו על היוונים ועל הדמיונות שלהם, הגויים יש תמיד דמיונות, תמיד יש להם שאריות מהיוונים, לכן צריכים לזכור להדליק חנוכה לפני המונדיאל - בחמישה לחמש אפשר להדליק נרות חנוכה, לומר 'הנרות הללו' בסבלנות, במנגינה, כמו שצריך.

"ואם אדם רוצה שיהיה לו שמירה בבית יקרא 'ויהי נועם' עד 'בישועתי' - שבע פעמים, וינגן, ולא יפסיד ככלום - מקסימום יביאו לו שפלוני בעט בפלוני ... במגילת אסתר 'והמן נבעט מלפני המלך והמלכה', גם המן בעטו בו, כאן בועטים אחד בשני, מה אכפת לכם? זו חכמה גדולה שהוא בעט בכדור?".

לסיום, הוסיף הרב: "כל אחד ואחד יזהר, חנוכה קודמת להכל, סופגניות - אפשר אחר כך, אפשר לאכול ולראות, אבל חנוכה, לקרוא 'הנרות הללו' והודאה להקב"ה שלפני 2000 שנה הציל אותנו מיד היוונים, ואנחנו התגברנו עליהם, זה חשוב מכל. והשומע ישמע ויבורך מפי עליון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר