באורח חריג | צפו

כשהרב דרוקמן תקף את רפורמת הגיור של מתן כהנא

לפני שנה, הגיע הרב דרוקמן זצ"ל באופן חריג להשתתף בישיבת מועצת הרבנות הראשי, כדי לדון עם הרבנים ברפורמות של ממשלת בנט-לפיד בדת ומדינה, בדגש על רפורמת הגיור ורפורמת הכשרות | צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב דרוקמן בישיבת מועצת הרבנות הראשית (צילום: אתר סרוגים)

לפני קצת פחות משנה, הגיע באורח נדיר הרב חיים דרוקמן זצ"ל - שנפטר הערב, לישיבת מועצת הרבנות הראשית בירושלים, ישיבה שעסקה ברפורמות הממשלה בדת ומדינה, בדגש על רפורמת הגיור ורפורמת הכשרות.

בחודש קודם להגעתו של הרב דרוקמן להשתתף בישיבה, התנהל מסע לחצים מצד הגורמים החרדליים, הדתיים והחרדים להוציא מכתב רשמי של הרב דרוקמן נגד רפורמת הגיור, בשל טענת השר מתן כהנא כי הרב הביע את תמיכתו וברכתו לרפורמה.

במהלך ישיבת המועצת אתמול תקף הרב דרוקמן את הרפורמה ואף צירף את חתימתו להחלטות מועצת הרבנות החריפות נגד רפורמת הגיור ורפורמת הכשרות. מה שהיה להבעה דעה פומבית נגד רפורמת הגיור.

הרב דרוקמן זצ"ל תקף את הממשלה

העיתונאי אמיר אטינגר פרסם באתר 'סרוגים' קטע מתוך דבריו של הרב דרוקמן בישיבת מועצת הרבנות: "הממשלה הגרועה הזאת.. דאי לא יכול להיות גיור בלי הרבנות הראשית, זה לא יכול להיות, פשוט לא יכול להיות שיהיו שני גיורים במדינת ישראל"

הרב הוסיף: "אבל חשוב שהרבנות הראשית לישראל תהיה מוכנה לבוא בדברים עם הנוגעים בדבר הזה בממשלה הגרועה הזאת -כדי שלא יעשו דברים נוראיים שיהפכו להיות בכייה לדורות".

בהחלטת המועצת, עליה כאמור חתם הרב דרוקמן, נכתב בין היתר: "מועצת הרבנות הראשית קוראת לעצור מיידית את הליכי מתווה הגיור המוצע. ההצעה לפצל את מערך הגיור האחיד ולקבוע כללים שונים ואפשרויות שונות לעבור את הליך הגיור טומנת בחובה סכנה גדולה. מתווה זה יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי.

"המתווה המוצע יפצל את העם היהודי בישראל ובעולם כולו ויביא למצב של יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת. רק מתווה גיור אחיד לכולם יבטיח את שלמות העם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר